Ga naar inhoud


Nieuwe Enigma2 ontvanger : VU+ Duo Twin Linux HDTV


freaky

Aanbevolen berichten

Offtopic:

 

Nu is het wel weer zo dat de zg "Dreamboxkillers" meestal zo genoemd worden door Dreambox gebruikers ipv door de gebruikers van die boxen wink

 

Ik heb nu 3 andere boxen en ik zou ze nooit Dreamboxkillers willen noemen.

 

On Topic:

 

Had gelezen dat de normale enigma2 images voor de Dreambox er wel op draaiden maar dan had je geen display op de box?

Heeft iemand dat hier getest? want dan zou meerdere kanalen opnemen en een andere bekijken wel moeten werken nl.

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 277
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

wat deze 3 punten waren is ook niet verteld.

Ik had wel voorgesteld om een box te schenken aan het Pli team

Zodat zij er mee kunnen hobbyen. Men stond hier niet onwelwillend tegenover. Maar of hier verder nog iets mee gedaan is weet ik niet.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

ik ben op zoek naar een nieuw setup box,

moet een HD twin tuner worden,

en deze lijkt me wel wat, Dreambox heeft geen HDMI op Twin tuner. (allen de nieuwe 800HD heeft hdmi)

 

Als ik het goed begrepen heb van de enigma2 wiki is enimga2 niet meer of minder dan een linux applicatie (voor DVB setup box gebruik)

 

linux zelf word gebruikt voor de communicatie met de hardware (windows lingo: "drivers")

 

enigma2 ontvanger zegt dus niet meer dan dat enimga2 gebruikt.

 

de fabrikant of hobbiisten moeten zorgen dat de drivers, een

beetje mee willen werken.

in een image zit niet alleen enigma2 maar ook de linux, inc drivers. in een dreambox imagie dus de drivers voor de dreambox Hardware)

 

Nu dus afwachten of de drivers voor de VU+ een beetje werken, enimga2

lijkt me wel ok ;-)

 

 

 

 

 

VU+ duo&duo2 Visiosat astra 1,2,3 & hotbird & DVB-T FTA

Groetjes Noud

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Invertist

Mijn interesse is duidelijk gewekt. Wel gelijk een (voor mij, als nieuweling in de Linux-ontvangerswereld) brandende vraag:

 

De DM is (als ik het goed begrijp) voornamelijk een heel goed product dankzij een (kleine?) groep enthousiaste en inventieve programmeurs/satelliethobbyisten. Nu begrijp ik dat de VU+ goeddeels dezelfde hardware heeft als de DM, maar dus niet helemaal (tuners, frontdisplay, ......). Betekent dit dat er aanpassingen aan de images gemaakt moeten worden en dat "we" dus altijd achterlopen op de DM-wereld? En dat, als de specifieke VU+ deskundigen omvallen, we zonder support zitten?

 

Begrijp me niet verkeerd: ik wil helemaal niets negatiefs suggereren, integendeel zelfs, maar ik probeer me voor een eventuele aankoop zo goed mogelijk te oriënteren in een voor mij nieuw deel van de satelliethobby.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat geldt inderdaad voor alle afwijkende hardware. Daar zullen altijd (kernel)drivers voor moeten worden gemaakt en dat kan eigenlijk alleen de fabrikant.

Dreambox Drivers worden door Dream Multimedia ook regelmatig aangepast en/of verbeterd, waarop vaak ook weer het Enigma II GUI moet worden aangepast.

Valt dus de fabrikant om, of vinden ze het niet meer interessant heb je dat probleem.

Dat geldt uiteraard voor iedere box, alleen heeft dream multimedia nu al 7 jaar bewezen dat je daar wat dat betreft goed zit. Aangezien Dream Multimedia ook voor 95% de drijvende kracht achter Enigma II is, zijn drivers en GUI ook altijd optimaal op elkaar afgestemd.

Die staat van dienst heeft deze fabrikant voorlopig nog niet.

Ze maken bovendien gebruik van een GUI dat ze niet zelf geschreven hebben. Daardoor lopen ze altijd wel een beetje achter de feiten aan. Hoe het een en ander daadwerkelijk gaat lopen is natuurlijk allemaal nog koffiedik kijken.

Ik ben wat dat betreft ook altijd erg terughoudend al ziet deze box op zich er op het design na wat mij betreft wel vele malen beter uit dan de azbox.

Ik wacht in ieder geval nog maar even af voordat ik de zoveelste self-pronounced "dreambox killer" ga kopen.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elke fabrikant verdient natuurlijk een kans. Zover ik begrepen heb is dit een open-source box. Dus, stel dat de drivers in orde zijn, dan kan de fabrikant omvallen...

 

Maargoed, eerst zien of alle basisfaciliteiten goed werken.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de box nu sinds 2 weken spelend hier. CCcam draait perfect, opnemen en afspelen is een fluitje van een cent.TNTsat kaart doet het ook. Meer doe ik er niet mee, maar enigma2 draait zeer goed. In mijn normaal gebruik heb ik nog geen bugs gezien.

Het is hoogstwaarschijnlijk dat er binnenkort iets onwaarschijnlijks gaat gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dream is idd de drijvende kracht achter Enigma2 maar het mooie is dat het wel Open Source is. Dus ook al hebben ze het niet geschreven, werkend krijgen is mogelijk.

 

Het mooie aan deze VU+ vind ik dat de chipset gebaseerd is op de DM800/8000 Broadcom range. Hierdoor is de compatibiliteit goed gegarandeerd met die boxen.

 

Uiteraard heb je nog de driver beschikbaarheid: VU+ kan deze denk ik best vrijgeven, ze zijn nu in opkomst. Maar als Dream dit zou doen, geven ze veel uit handen. Dankzij die drivers en bootloaders houden ze grip op clones.

 

Al met al, is dit idd een betere box zal worden dan de AzBox met z'n Sigma chipset. Ik wacht ook nog even af en als de ontwikkelingen goed verlopen, gaat mn dm800 ook eruit en ga ik weer voor wat nieuws.

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...