Ga naar inhoud


Nieuwe Enigma2 ontvanger : VU+ Duo Twin Linux HDTV


freaky

Aanbevolen berichten


  • Reacties 277
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: _Ron
Ik weet niet waar jij die antwoorden leest dan, maar bij mij nog steeds volgende vragen:

- Werkt de DVD speler, kunnen images via het netwerk storingsloos worden afgespeeld?
- Werkt de XMLTV EPG plugin?
- Kan je opnemen op twee verschillende transponders en tegelijkertijd een eerder gemaakte opname of DVD kijken?
- Kan je opnemen op transponder 1, terwijl je naar transponder 2 kijkt?
- Kan iemand de netwerk performance meten via FTP en NFS en als het even kan in vergelijking tot de DM8000 HD PVR DVD?


Stel die vragen eens op het forum van de distributeur.
Dat is de zelfde als van de Maxdigital.
Ben er ook erg benieuwd naar

VU+ DUO Triax 90cm, Sab Unix triple

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jellesbode
Origineel bericht van: _Ron
Ik weet niet waar jij die antwoorden leest dan, maar bij mij nog steeds volgende vragen:

- Werkt de DVD speler, kunnen images via het netwerk storingsloos worden afgespeeld?
- Werkt de XMLTV EPG plugin?
- Kan je opnemen op twee verschillende transponders en tegelijkertijd een eerder gemaakte opname of DVD kijken?
- Kan je opnemen op transponder 1, terwijl je naar transponder 2 kijkt?
- Kan iemand de netwerk performance meten via FTP en NFS en als het even kan in vergelijking tot de DM8000 HD PVR DVD?


Stel die vragen eens op het forum van de distributeur.
Dat is de zelfde als van de Maxdigital.
Ben er ook erg benieuwd naar


Nah, ik heb liever een objectieve mening van een gebruiker die zelf zonder bijbedoelingen een eerlijk antwoord geeft. Dat kan op dit forum ook prima.

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

opnemen en kijken tegelijk werkt nog niet helemaal lekker.

Werk nu met een externe usb schijf met nu 2 tuners aangesloten op astra hotbird.

Opnames lopen verder prima.

Ik heb het vermoeden dat het probleem in CC-cam zit want als ik opneem werkt BVN wel gewoon.

Timers toevoegen werkt hetzelfde als op de dreambox.

Epg werkt prima en gaat tot en met donderdag zonder enige plugin

Meer info volgt.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herstel :

Opnemen en kijken tegelijk werkt wel goed probleem zat in de kabel en niet in de ontvanger.

Ik ben alleen nog aan het zoeken naar de plugin om de video instellingen aan te passen. Deze heb ik nog niet kunnen vinden.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Antwoorden van Maxdigital:

 

- Werkt de XMLTV EPG plugin?

*Ja

- Kan je opnemen op transponder 1, terwijl je naar transponder 2 kijkt?

*Ja, alleen gecodeerde kanalen komt nog een fix voor icm cccam.

- Kan iemand de netwerk performance meten via FTP en NFS en als het even kan in vergelijking tot de DM8000 HD PVR DVD?

*Ik heb geen dm8000 dus kan ik niet kijken

- Werkt Mytube op deze box?

*Ja behalve audio werkt nog niet goed.

 

Het kan dus zijn dat de problemen van Freaky toch wel aan de box lagen...

Groeten Thomas

 

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast joost1963

Bij de DM 8000 weet je zeker dat je een goeden ontvanger koopt echter is deze wel duurder.

€ 1000.00 is overdreven deze kun je vandaag de dag al in NL voor € 869.00 aanschaffen.

 

De VU+ Duo Twin kost € 420.00.

 

Dit is uiteraard wel een verdubbeling van de kosten en het verschil is veel geld.

 

Blijft natuurlijk de andere vraag gaat de 2e tuner goed werken of kunnen we net zo goed voor minder een DM 800 aanschaffen.

 

De tijd zal het leren.

 

Wie is de importeur van deze ontvanger en hoe zit het met de service en garantie.

Bij DM kun je ze eventueel ook rechtstreeks sturen mocht er iets aan de hand zijn.

Je hebt je ontvanger dan binnen een maand terug.

Is dit bij deze ontvangers ook zo goed geregeld of is hier na 2 jaar geen onderdeel meer van te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is derzelfde importeur als van Max digital dus dat zit denk ik wel goed. De garantie is gewoon standaard.

En opnemen en kijken gaat echt wel werken.

Ik bezit zelf een 8000 en 800 en geloof mij deze ontvanger benanaderd de 8000 al behoorlijk. Neemt niet weg dat de 8000 een hele mooie ontvanger is. maar wil je geen DVD speler of kabeltuners inbouwen is de VU+ duo een goed alternatief.

 

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: freaky
Het is derzelfde importeur als van Max digital dus dat zit denk ik wel goed. De garantie is gewoon standaard.
En opnemen en kijken gaat echt wel werken.
Ik bezit zelf een 8000 en 800 en geloof mij deze ontvanger benanaderd de 8000 al behoorlijk. Neemt niet weg dat de 8000 een hele mooie ontvanger is. maar wil je geen DVD speler of kabeltuners inbouwen is de VU+ duo een goed alternatief.


dan vraag eens aan deze importeur hoe de stand van zaken is met BV de linkey ( addon ) ,smartreader+ ,en de maxdigital 220s
als de firmware/software dit jaar komt of volgend jaar
ik denk dat de importeur het druk zat heeft met de VU+Duo twin en dat de rest weinig tot helemaal geen aandacht meer aan wordt besteed is tot nu toe mijn ervaring
en de problemen die er op het moment niet worden opgelost
hoe lang zal de ondersteuning ( nog ) duren van de VU+Duo twin ????

XT9200 / 5000  , XP1000 OPENPLI 4.0
VU+DUO OPENPLI 2.1 met nieuwe C807 condensator met 1uf
SYNOLOGY DS1512 3TB REDS

Link naar reactie
Delen op andere sites

VU+ Duo is geen "eigen" ontvanger zoals de MaxDigital en MaxPlus. Het is gewoon een standaard ontvanger van het Koraanse Marusys die ook zelf images maakt voor deze ontvanger. De "stoutere" images worden ook gewoon door hobbyisten gemaakt. Zo is er nu een VTI image en er schijnt heel binnenkort en image voor deze ontvanger te komen van één van de grotere groepen die ook voor de Dreambox images maakt.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...