Ga naar inhoud


Garagebox kopen, goede investering?


Koen B

Aanbevolen berichten

Zomaar een idee... Ik heb ruwweg 12.500 euro spaargeld waar ik voorlopig (wellicht de eerste vijf à tien jaar of zo) niets mee doe. Zou het een goed idee zijn dat geld te investeren in een garagebox?

 

De prijzen van vastgoed zijn hier in Vlaanderen het afgelopen decennium verdubbeld. Ook al zou de waardestijging voor garages veel minder zijn dan voor huizen (gegevens zijn online moeilijk te vinden, maar hoop een dezer dagen een vastgoedgids op te snorren), dan nog zou je denken dat een garage over een termijn van enkele jaren veel meer opbrengt dan geld op een spaarboekje.

 

Je kan de box volstouwen met je eigen rommel (heb ik genoeg) of je kan 'm verhuren. Je zal er wel verplicht een verzekering voor moeten nemen en je moet er wat extra belastingen voor betalen... maar ik hoop dat dat dus in het niet valt bij de te verwachten prijsstijging.

 

Reacties?

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites


Is het een box in een veel vraag buurt,voorbeeld in de ardennen levert het niet veel op.

Ik zelf heb 2 boxen in oostende vlakbij het centrum ,en daar maak ik wel winst op, ik heb ze al een paar jaar dus ben met de stijging van de prijzen mee gegaan.

Je kan op internet een advertentie zetten en even peilen hoeveel vraag er naar is in jou buurt.

En dan kun je het zo uitrekenen.

Verzekering kost me maar 6 euro per maand en bij verhuur goed contract opstellen bijvoorbeeld dat je aangeeft geen gevaarlijke stoffen opslaan etc etc.

vragen dan pm je maar.

Ik verhuur ze ook 1 aan mijn vriendin en die andere aan een particulier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

onroerend goed gaat dalen alles wijst daar op.

Ws geen extreme percentages maar daar hoef je m niet voor te kopen nu.

Voor verhuur zou je t wel kunnen doen en hou je wellicht meer over als op een spaarrekening.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bekijk welke waardestijging je verwacht. In Amsterdam zijn garageboxen net zo duur als woonhuizen omdat door het parkeerbeleid er een wachtlijst is voor parkeervergunningen.

 

Als zoiets bij jou staat te gebeuren kan het een goede investering zijn.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zie dat je in de omgeving antwerpen zit , als je daar een box voor 12.500 kunt kopen mag je bijna zeker zijn van een verdubbeling in waarde na max.10 jaar ( maar dan moeten er nog voldoende "rijke" burgers zijn natuurlijk )het zal in elk geval een pak meer opbrengen dan het huidige spaarboekje met de lage % die we nu krijgen ,

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in Amsterdam kost een garage al snel 27500 Euro 5 jar terug kocht mijn zoon er 1 voor 15000. dus vul maar in.

 

Huizen prijzen blijven stijgen kijk maar eens naar de afgelopen 100 jaar is er ooit een moment geweest waarin de prijs zakte???????????????????????

Ja in een moeilijke tijd maar dan wacht je even en bingo.

 

Kortom vastgoed is en blijft een hele goede investment.

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd, kijk goed naar de staat. Hier in een plaats vlakbij hebben ze de daken gerenoveerd van een aantal boxen waar nog de oude eternit-platen op dak lagen.

 

Je ziet hem al aankomen, mannen in witte pakken.

 

Afijn nu nog het meertje hier (Ceresmeer, te Stadskanaal) en alles is weer netjes.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

verwachtingen / voorspellingen / reële waarde

beleggen in onroerend goed

dat is een erg lastige thema welke de grote vastgoed firma's dagelijks bezighouden

 

als der iets geleerd kan worden van de crisis van herfst 2008 dan is het die luchtbel waar niks in zat.

en dus ook vastgoed dat niets opleverde

 

als we ook kijken naar de (voor garageboxen bedoelde) functie "auto's stallen" dan kan zomaar de auto sneller dan ons gewaar geworden is uit de reikwijdte verdwijnen, want immers onbetaalbaar geworden. tax op tax en stringente milieu wetten

 

in duitsland gaan steeds meer steden over tot het verbieden van auto's in de binnensteden

 

auto hebben, autorijden of mobiliteit zal drastisch wijzigen de komende 10 jaar en de behoefte naar een garagebox dalen

 

doch de vraag naar wonen en huisvesting zal stijgen.

 

enkel als je box in een zeer dicht bewoonde buurt gelegen is heb je relatief veel kans dat er ook altijd rijkere mensen een onderkomen willen voor dat duur blik op wielen en het kunnen betalen van die garagebox

 

een samenhang tussen rijkere mensen, woningtype (kosten woning) en buurt is dus heel belangrijk

 

in een "achterbuurt" een box kopen... is dan niet slim

in een chique buurt iets kunnen aanbieden waar parkeerproblemen zijn is wel slim

 

ciao

 

 

 

 

Children Of The Sun

Dead Can Dance

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bigtwin
Als je toch wilt gokken, waarom dan niet gewoon de beurs?

Ik heb nog nooit een garagebox naar 10 procent van de waarde zien gaan eigenlijk en aandelen wel.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Investeren in grond = altijd goed. Het wordt niet meer gemaakt. smile

Investeren in bakstenen, kan ook weinig aan verkeerd.

 

Verder kan je in je garagebox altijd leuk vuurwerk opslaan tussen kerst en oud en nieuw. Of een mini hennep plantage beginnen. Of er auto's omkatten. Of........

 

Geluk smile

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gigantaandemuur
Origineel bericht van: bigtwin
Als je toch wilt gokken, waarom dan niet gewoon de beurs?

Ik heb nog nooit een garagebox naar 10 procent van de waarde zien gaan eigenlijk en aandelen wel.


Ook onroerend goed doet de laatste tijd wat gek. Om nog maar niet te spreken van garageboxen, waar de waarde inderdaad aan de wispelturigheid van de overheid onderheig is. Mag je straks met een diesel, oldtimer en motor de stad niet meer in: jammer voor je garagebox. Worden de parkeervergunningen afgeschaft: jammer. Worden de parkeervergunningen 5 x zo duur, goed voor je garagebox.

Als het over auto, milieu en/of uitstoot van schadelijke stoffen gaat, weet je de komende jaren niet waar het heen gaat. Ik denk echter dat er meer en meer auto-pesterijen zullen ontstaan, zéker in NL.

Dus het lijkt me gokken om een garagebox als investering aan te schaffen. Ik zou er in ieder geval nog even over nadenken...

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...