Ga naar inhoud


Paypal schermt met kopersbescherming, Wie heeft hier ervaring mee?


gerrit B

Aanbevolen berichten

Ik heb enige tijd geleden spullen gekocht in Duitsland via een grote veiligsite.

Na betaling (via PayPal) eerst geheel geen reactie dus maar even een berichtje gestuurd (is een bedrijf), maar ook nu geen reactie.

Dus nu maar via die grote veiligsite een berichtje gestuurd en binnen een dag reactie dat de spullen opgestuurd zouden worden.

 

Enige tijd later inderdaad een pakketje maar helaas geen 2 artikelen maar slechts 1 en ook op hun pakbon staat maar 1 artikel, dus weer de verkoper een berichtje gestuurd maar opnieuw geen reactie, via de veiligsite bericht dat de andere ook gestuurd zou worden maar niets.

Ook na nog wat berichtjes geen reactie meer.

Dan maar via PayPal een geschil geopend, hele verhaal uitgelegd, maar geen reactie van verkoper.

 

Dus het geschil opgewaardeerd naar een claim (is wel 45 euro)en die loopt nu af.

Echter nu krijg ik een bericht van PayPal dat ze de claim wel verder willen behandelen, maar dat ik eerst aangifte moet doen bij de politie en een kopie hiervan binnen 10 dagen naar hun op moet sturen als bewijs anders vervalt de claim.

 

Maar ik denk wat een onzin, het is toch zo klaar als een klontje?

- ik 2 dingen bestelt en betaald (dat bewijs hebben ze)

- ik krijg er maar 1 wat ook op de pakbon is aangegeven (dit bewijs kan ik niet naar PayPal versturen, je kunt geen bijlage bijvoegen)

- de verkoper kan/wil geen bewijs overleggen dat hij nog een pakket heeft verstuurd

 

Het staat wel in hun voorwaarden dat ze hier om kunnen vragen, maar persoonlijk krijg ik het gevoel dat PayPal nu gewoon onder de claim uit probeert te komen door mij te ontmoedigen door dit soort zaken te vragen (moet er wel vrij voor nemen 's avonds is het buro hier nl. onbemand)

Vervolgens mag ik nog een keer kosten maken door e.e.a per fax versturen naar een 0900 nr. te sturen.

 

Wie heeft hier ervaring met dit soort zaken?

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb ook behoorlijk ervaring met paypal en geen bepaald positieve.

Ik heb geen oplossing voor dit probleem maar wel een oplossing om toekomstige problemen te voorkomen.

NOOIT MEER DIE PAYPAL OPLICHTERS GEBRUIKEN!!!!

Zolang alles goed gaat, niets aan de hand, maar als het fout gaat wordt je dubbel genaaid.

1 x door de andere partij en eenmaal door de partij die dat soort ellende juist zou moeten voorkomen, ofwel PayPal!

De veilingsite van dezelde eigenaar is van hetzelfde laken een pak!

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik ook, maar nu gaat er iets fout en dan krijg ik toch sterk het gevoel dat die kopersbescherming, waar ze het altijd over hebben, eigenlijk niets voorstelt als je er gebruik van wilt maken.

Nu krijg ik het idee dat ze barricades opwerpen waardoor het voor mij moeilijker wordt en gewoon geld kost om gelijk te krijgen.

 

Dan denk ik bij mezelf "wat heb ik er dan aan als ik zelfs in zo'n eenvoudige zaak met dit soort bewijzen moet komen?"

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook mijn ervaringen met de veilingsite zijn niet eensluidend

gunstig. Aangezien ze provisies ontvangen van de verkoper verzuip je in een mailwisseling. Verder gebeurde er niets.

Nu moet ik paypal inschakelen voor een claim. Zelfde eigenaar, dus -ben ik bang- zelfde resultaat!

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe ook veel met paypal en het bevalt me het beste van alle online betalings mogelijkheden, op IDEAL na.

 

Kopersbescherming kunnen zij echter ook maar zo ver in gaan. Zij doen dit om de concurrentie (bv moneybookers) voor te blijven. Door een min of meer de garantie te geven, en dat dan hopelijk ook na te leven, dat zij ook bereidt zijn iets verder te gaan voor een goede afhandeling van de transacties via hun site.

 

Ik denk dat zij best bereidt zijn om voor jou dit bedrijf aan proberen te pakken. En je moet niet vergeten dat Paypal waarschijnlijk veel meer druk kan uitoefenen dan jij en ik. Je moet ze echter wel wat geven om mee te 'strijden', in dit geval een aangifte. Daarnaast kan ik me ook voorstellen dat de aangifte noodzakelijk is omdat je pakbon verhaal vrij makkelijk ontkracht kan worden. Dat er 1 is opgestuurd wil niet automatisch zeggen dat je de andere niet hebt ontvangen op een andere manier.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sretlow
Ik heb onlangs middels Paypal koperbescherming mijn geld terug gekregen. 90 euro. Duurde wel een tijd maar het was toch terug.


Je bedoelt waarschijnlijk een gedeelte van je geld.
Zelf heb ik er ook ervaring mee ook via de veilingsite met .de erachter iets gekocht en betaald daarna was de verkoper gewoon verdwenen na drie jaar gehandeld te hebben.
Ook een beroep op de kopersbescherming gedaan en uiteindelijk een gedeelte terug gekregen ik dacht na drie maanden maar is 60-70% dacht ik. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal mijn bevindingen even toelichten:

Sat4all had jaren geleden een PayPal account waar leden vrijwillig een euro op over konden maken om sat4all te steunen. Toen waren er nog nauwelijks sponsoren en hadden wie die paar euro nodig om de kosten mee te dekken.

Een of ander *** vond het toen nodig om paypal een mail te sturen met de bewering dat sat4all een illegale piraterij site zou zijn.

Zonder wederhoor werd de account afgesloten, het geld bevroren en we hebben zelfs na faxen, mail en telefoontjes de centen niet terug gekregen. Toen Grote veilingsite PayPal overnam hebben we Grote veilingsite Nederland BV met een rechtszaak gedreigd en pas daarna kwam na heel veel vijfen en zessen het overgrote deel van het bedrag (ruim 260 euro) los.

Dit alles op basis van een mail van een of andere pietlul waar PayPal natuurlijk onder het motto van "privacy" zogenaamd niet meer informatie over mocht geven.

Schandalige toko en ik doe er NOOOOOOOOOOOOOOIT meer iets mee.

Het internet staat vol met mensen die door Paypal hun centen zijn kwijt geraakt.

Ik schreef niet voor niets dat het goed gaat zolang je geluk hebt, maar als je pech hebt ben je de centen kwijt of maken ze het je opzettelijk extreem moeilijk je centen terug te krijgen.

Iedereen heeft tegenwoordig een IBAN rekening nummer dat internationale betalingen binnen Europa gemakkelijk en gratis maakt. Een credit card is ook een prima alternatief. "Bedrijven" waar je geen geld naar kunt overmaken, maar alleen PayPal accepteren moet je sowieso mee oppassen. Dat zijn vaak lieden die zomaar kunnen verdwijnen.

Voor internationale betalingen heb je die PayPal oplichters echt niet meer nodig want als koper wordt je vaker genaaid dan beschermd.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kocht, nadat ik via Google een Engelse site had gevonden een navigatieDVD voor mijn auto. De originele DVD was niet meer leverbaar (alleen één van jaren geleden), op die Engelse site stond een nieuwe versie, voor slechts 55 pond. Betalen via Paypal.

 

Ik kreeg via de mail een melding dat mijn bestelling verzonden was, hij kwam niet aan, en na een paar keer heen en weer mailen bleef het van de kant van de verkoper stil, geen reactie meer op wat ik ook schreef. Inmiddels kwam ik erachter dat de verkoper ook via een veiligsite werkte, en daar zeer negatieve respons had gekregen, en ook op diverse Engelse forums als oplichter bekend stond.

 

Vervolgens Paypal ingeschakeld, en na het opwaarderen van mijn claim kreeg ik een weekje of wat later de melding dat ik het volledige bedrag teruggestort kreeg. Dat gebeurde.

 

We zijn nu bijna een jaar later, maar de oplichter adverteert nog vrolijk verder, en op zijn site staat nog steeds dat je hem via Paypal kan betalen....

 

Mijn advies, weeg de tijd en de moeite die het je kost af tegen het bedrag wat je zeker kwijt bent, en als je dan meent dat het je de moeite waard is probeer het dan toch. Volg hun vragen en regeltjes op, en wie weet krijg je dan toch nog je centen terug.

 

T B

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In nederland is het zo dat als je geen aangifte doet je ook geen slachtoffer bent, en dus niet opgelicht. Je kunt daarom pas stappen ondernemen als je aangifte hebt gedaan.

 

@Ron,

 

Overmaken via IBAN geeft vs mij net zoveel zekerheid, of nog minder. Bij de bank loopt immers helemaal geen kopersbescherming, en heb je volgens mij helemaal geen poot om op te staan al je brievenbus niet klappert.

Groeten Thomas

 

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn advies:

van oplichting altijd aangifte doen....er ontstaat als iedereen aangifte doet een dossier en daarmee is de oplichter beter aan te pakken...dus even naar het politiebureau...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je, als je aangifte komt doen is het maar al te waarschijnlijk dat de dienstdoende klopper je vertelt dat het

een civiele zaak is. Zij doen er dus niets aan. Alleen als je met meerdere gedupeerden gelijkertijd aangifte doet, dan pas

herkennen ze het als oplichting/flessentrekkerij.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier de antwoorden die ik vandaag van hun kreeg

 

Het politie document dient echter om uw claim te kunnen ondersteunen.

Zonder dit bewijs, zullen wij hoogstwaarschijnlijk de claim sluiten in uw nadeel. Bovendien is dit een standaard procedure van PayPal wanneer iemand niet de gevraagde hoeveelheid heeft ontvangen.

 

en omdat ik heb aangegeven dat ze mij extra op kosten jagen omdat overdag hier het buro gesloten is en dus vrij moet nemen en de stukken ook nog eens naar een 0900 fax nr moet sturen kreeg ik dit antwoord.

 

Wij willen u echter niet meer kosten laten betalen, maar ik dien u er echter op aan te dringen dat wij een politie document nodig hebben. Zo niet, dan zullen wij de claim sluiten in uw nadeel.

 

Je kunt dus hoog of laag springen ze blijven gewoon bij hun standpunt en wil die dienstklopper dus geen verbaal opmaken dan pis ik helemaal naast de pot.

 

Ik moet wel zeggen dat ik mijn indruk van PayPal toch wel ernstig heb bij moeten stellen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...