Ga naar inhoud


Paypal schermt met kopersbescherming, Wie heeft hier ervaring mee?


gerrit B

Aanbevolen berichten

Telefoneer even naar paypal dan.

 

Ik heb 1 maal een probleem gehad en via de mail en klachtensite kwam ik niet ver.

 

Toen gebeld met paypal en binnen 3 dagen stond mijn geld weer op mijn paypal rekening.

 

Moet wel zeggen dat ik alle dagen via paypal werk en dat ze dan mss wel meer moeite doen dan iemand die het maar af en toe gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

vandaag dus antwoordt gekregen en inderdaad er kan geen aangifte van worden gedaan.

Als je de reden leest dan ga je je echter toch wel wat afvragen.

 

U heeft aangifte gedaan op 14-01-2010, met nummer ........

Wij hebben uw gegevens beoordeeld en hieruit blijkt dat aangifte doen via internet in uw geval niet mogelijk

is. De reden hiervoor is dat er geen sprake is van een strafbaar feit. U kunt hiervan geen aangifte doen bij de politie.

 

Hier lees ik dus uit dat iemand beduvelen via internet dus blijkbaar is toegestaan want er wordt volgens bovenstaande geen strafbaar feit gepleegd.

 

Verder vraag ik me dan wel af wat voor mensen er bij PayPal werken dat ze dan toch van mij een aangifte eisen.

Tenminste ik neem aan dat ik niet de enige ben die hier tegenaan loopt.

Dit riekt volgens mij dan toch wel heel erg naar tegen beter weten in eisen in de hoop dat je dan van een claim afziet.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik je dus al zei. Probeer meerdere gedupeerden te vinden.

Als ze (politie) je niet ontvankelijk verklaren kun je ook aangifte doen bij de officier van justitie.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ongelofelijk toch wat ze daar bij Paypal flikken.

Heb ik alle email verkeer bij elkaar geschraapt en netjes op een rij gezet, naar de politie geweest die geen aangifte wil opnemen.

Via internet aangifte gedaan wat niet in behandeling wordt genomen.

Pakbonnen, facturen, stickers op verpakking, alles 13 pagina's vol naar hun 0900 nr. gefaxt en nu komt zo'n snuggere joop daar met de vraag.

Helaas hebben we nog niet alle gegevens van u, op de verstrekte aangifte staat geen handtekening van de politie. eek

 

Nou daar zakt je toch de broek van af mad

 

Ongelofelijk dat er zulke mensen bestaan die blijkbaar niet snappen dat als een aangifte niet in behandeling genomen wordt er dan ook geen naam of handtekening op komt te staan. crazy

Nee mijnheer u moet even naar de politie een handtekening op halen en dat naar ons toe faxen.

 

Ik kan me nu best voorstellen dat als je tegenover zo'n figuur staat dat je die dan best een enorme hengst wil verkopen.

 

Ben nu toch maar begonnen met wat brieven te schrijven naar wat consumenten organisaties.

Hoop dat er daar één het geheel oppakt en dit soort organisaties eens flink onderuit de zak geeft.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof dat ze zeggen dat dit onder de civiele zaak hoort.

Pas als de politie meerdere keren over de zelfde persoon meldingen krijgt willen ze misschien iets doen.Helaas zelf zo iets meegemaakt was toen 300 euro armer had copie ID kaart van oplichter maar ze ondernemen toch geen actie.

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Paypal is hierin niet anders dan vrijwel elke andere grote organisatie, men werkt met een enorme groep onderbetaalde medewerkers die iedere keer zodra ze de neiging vertonen zelf te gaan denken straf krijgen. Dus ze laten het wel uit hun hoofd ergens af te wijken van hun instructies. Bovendien mag het behandelen van jouw klacht de betrokken medewerker niet meer tijd kosten dan de daarvoor toegewezen 386 seconden, is hij langer bezig dan staat er 30 seconden later al een supervisor achter hem, en hij krijgt een schriftelijke bevestiging van deze reprimande, bij de derde keer krijgt hij op staande voet ontslag. (En als je denkt dat dit overdreven is moet je eens met ex-werknemers van dit soort bedrijven gaan praten)

 

T B

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Thomas2000
Waarom wil de politie je aangifte niet opnemen?


Hierbij de kopie van wat de politie schrijft.

Wij hebben uw gegevens beoordeeld en hieruit blijkt dat aangifte doen via internet in uw geval niet mogelijk is.
De reden hiervoor is dat er geen sprake is van een strafbaar feit.
U kunt hiervan geen aangifte doen bij de politie.


Wat ik dan lees is dat je iemand gewoon mag beduvelen via het internet want dat is blijkbaar geen strafbaar feit.

suc6

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Iemand beduvelen mag niet, dat is duidelijk.

 

Maar ze stellen hier, dat het een zakelijk geschil is, en dat je daarvoor niet naar de strafrechter moet, maar naar de privaatrechtspraak.

 

Dus de weg van in gebreke stellen, en dan de deurwaarder erop af sturen.

 

Dus paypal heeft garantie voorwaarden, waaraan je geen recht kunt doen gelden, omdat je geen aangifte kunt doen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merkedesch
Origineel bericht van: Thomas2000


Overmaken via IBAN geeft vs mij net zoveel zekerheid, of nog minder. Bij de bank loopt immers helemaal geen kopersbescherming, en heb je volgens mij helemaal geen poot om op te staan al je brievenbus niet klappert.


Het probleem met zelf geld overmaken is?je geeft in principe zelf toestemming en een bank kan dit geld nooit zelf meer terug halen!!De tegenpartij moet dit goedkeuren.

ik heb dit zelf mee gemaakt..Ik heb een redelijk bedrag ontvangen van mijn Ex haar spaar tegoeden..die per ongeluk op mijn rekening werd gestort.Ik heb het hele bedrag fijn opgemaakt wink Ik ben daarna tig x benaderd door de bank dat ik gesommeerd werd om AUB het geld terug te storten!!Daar ik natuurlijk niet op goede voet stond met mijn Ex. heb ik daar lekker 6mnd gebruik van gemaakt en zo eerlijk als ik was heb ik daarna het geld terug gegeven ...Natuurlijk in gemakkelijke termijnen.

Wat mijn ervaringen met PayPal zijn:

Ik had via de bekende veilingsite een Telefoon gekocht.Ik heb die tel nooit ontvangen!Ik heb dit gemeld bij PayPal en een geschil geopend.Na over en weer mailen met de verkoopster waar dus niets van uit kwam!Heeft PayPal mij in het gelijk gesteld (duurt wel bijna 3weken na indienen geschil)en heb ik het bericht ontvangen dat ik het complete bedrag terug gestort zou krijgen.
ik vond alleen dat het vrij lang duurde voor het geld op mijn rekening stond!!Wat bleek nu het geld was inderdaad die dag terug gestort..Alleen werd het op mijn eigen PayPal rekening gestort en dit wist ik dus niet??Wil je dit geld nu toch op de normale bankrekening hebben gestort dan betaal je hiervoor.


Dus mijn ervaring met PayPal is zeer positief.(mits er kopers garantie achter staat)

Overstorten doe ik alleen als het vertrouwd en bekend is.

Ideal gebruik ik alleen bij de bekendere websites

Het liefst haal ik het persoonlijk op en betaal dan cash.

Gr.Merkedesch
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...