Ga naar inhoud


Paypal schermt met kopersbescherming, Wie heeft hier ervaring mee?


gerrit B

Aanbevolen berichten

Hoefde jij dan geen aangifte te doen en dat soort zaken?

Als ik kijk wat ik allemaal heb moeten doen dan kan het haast niet anders zijn dan een ontmoedingingsbeleid want gezien de tijd die ik er in heb moeten steken had ik net zo goed naar Duitsland kunnen rijden om daar zelf verhaal te halen.

En ondanks alle moeite komen ze dan nog met "we hebben aanvullende informatie nodig anders wordt u claim afgewezen"

 

Mijn ervaringen zijn tot nu toe dus bijzonder slecht, als ik het geld gewoon had overgemaakt was ik het kwijt geweest.

Nu heb ik alle moeite extra moeten doen en ben het waarschijnlijk alsnog kwijt omdat ik geen handtekening van de politie krijg.

Ik noem dat geen kopersbescherming meer.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

na veel heen en weer gemail het resultaat van Paypal

 

U heeft niet voldaan aan onze voorwaarden vandaar dat uw claim is afgewezen.

Wij adviseren u om het geschil samen met de verkoper op te gaan lossen.

 

Hierna zijn bij PayPal ook direct alle email ingangen die ik had geblokkeerd en krijg je via hun info account geen enkele reactie meer.

 

Dus dat er op dat moment geen aangifte gedaan kon worden en dat ik hun zelfs de schriftelijke reactie van de politie heb mee gestuurd maakt helemaal niets uit ik ben gewoon mijn geld kwijt.

 

Je raadt dus wel dit ik mijn PayPal account direct heb opgeheven.

 

Voor mensen die zaken willen gaan doen met PayPal hier een leuke link die je voor wat valkuilen waarschuwd. http://www.paypalwarning.com/

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast m.boretti

Ik betaal met een cerdit kaart, hiermee ben je verzekerd voor diefstal en bedrog.

Laatst wasmachine met Nederlandse credit kaart in Frankrijk (voor mijn woonadres in Frankrijk)besteld.

Nooit aangekomen, blijkbaar een frauduleus bedrijf.

geld binnen één week van de ING terug gekregen.

Aangifte kon hier niet gedaan worden, het ging om een Frans bedrijf.

Uiteindelijk aangifte in Frankrijk (per computer!) gedaan.

Nooit meer iets van gehoord!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

paypal is niet altijd even eerlijk hoor.

 

ik heb reeds tientallen shop gemaakt/ontwikkeld en weet uit ervaring dat er al heel wat geschillen niet opgelost geraken.

 

zoals Ron_ het zegt : je hebt de meeste betrouwbare oplossing hiervoor : een bankoverschrijving, is gratis en betrouwbaar.

je schrijft het geld direct over naar de verkoper.

reageert deze niet met uitlevering en dan na aangetekend schrijven nog niet, dan kan je bij uw bank terecht (hier in België is dat toch zo) en zal uw bank het geld laten terug eisen en bevriezen op een rekening tot er duidelijkheid is.

En België en Nederland zijn op dat gebied zeker gelijk.

 

en ik vind eerlijk gezegd, als handelaar moet je gewoon eerlijk zijn.

als iemand bij mij iets besteld krijgen zij altijd direct een confirmatie zodra ik het geld ontvangen heb via een bankoverschrijving.

Zodra goederen opgestuurd worden krijgen ze wederom een bericht van verscheping.

Klanten MOETEN aftekenen dat ze de goederen ontvangen hebben.

einde en geen discussie.

 

ik weet dat al heel wat "eerlijke" handelaars gestopt zijn met paypal.

gewoon ook om omgekeerde reden.

klanten kopen iets, bv een mobile airco, tes nml warm deze week.

de week daarop zeggen ze : niet goed, terug....het warm weer is over.

de handelaar staat daar meestal dan.

geld bevroren en kan bijna niet anders dan terug nemen wat hij niet meer als nieuw kan verkopen.

dus maar hopen dat hij een goede verkoopsvoorwaarden pagina had waarin dit soort dingen als niet aanvaardbaar in staan, of hij is de pineut.

 

maar helaas zie ik nog steeds veel mensen jammer genoeg opgelicht worden door allerhande "verkopers".

dat is een zeer spijtig zaak.

 

trouwens een goede eshop vermeld altijd :

het vestigingsadres:

KBO (kruis Bank Ondernemings nummer of beter BTW nummer)

IBAN

BIC

met deze gegevens kan je echt wel snel achterhalen of dit een malafide toestand is of niet.

 

ik denk ook dat mensen soms wat blind zijn voor oplichters.

stel :

je ziet staan: DReambox 8000HD nu voor 500euro !

dan weet je toch dat die box nergens zo goedkoop aangeboden word. en toch zullen er mensen zijn die die kopen, want ze willen de goedkoopste, niet altijd de zekerste !

 

soms hoor ik verhalen van artikels die 30% onder aankoopprijs aangeboden worden, dan kan je toch snel de link maken naar dat kan niet?

een porsche koop je ook niet als ze zeggen : nieuwe porsche voor 10.000 euro, full option?

 

conclussie

een eerlijk e-shop vermeld alles zoals het hoort.

en mensen spreken mensen.

 

helaas heel jammer dat jij je geld kwijt bent.

zag gisteren een geschil tss iemand en paypal, man is 4800 euro kwijt, gelijkaardig voorval.

 

hopelijk draait het alsnog goed uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf ben ik niet te spreken over Payal,

Ik heb een tijd met Paypal gewerkt, en dat vlotte goed , ik vond het wel handig

Tot op een dag ik bericht krijg van Paypal er is 11 € overgeboekt naar een voor mij onbekende account, dit kan niet en heb daar nooit iets besteld.

Na veel zoeken op de site van Paypal waarbij gretig gebruik gemaakt word van lussen die naar elkaar wijzen vind ik eindelijk ergens diep verstopt een pagina waar ik een klacht kan neerleggen wegens onterechte afhouding.

Er word nu een onderzoek gestart, afwachten dus.

2 dagen later krijg ik bericht dat het bedrag word terug gestort.

Diezelfde dag nog zijn er alweer 2 afhoudingen ergens uit Hongkong, nu samen 345 €.

Hier klopt iets niet, terug klacht ingediend bij Paypal, en weer een onderzoek.

Ik had ondertussen door dat mijn Paypal gegevens gestolen waren en misbruikt werden.

Ik op zoek op hun site om de visa kaart los te koppelen van Paypal

Ingeven gaat maar loskoppelen niet, en ondertussen word ik altijd naar dezelfde pagina’s verwezen.

Dat was een blunder van formaat met ander woorden mijn rekening lag nu open en bloot , klaar om compleet leeg geroofd te worden.

Ook geprobeerd om mijn Paypal account te stoppen lukte niet.

Ondertussen blijft het bij Paypal windstil, en er komt geen geld terug

Ondertussen e-mails beginnen sturen met een klacht en de vraag om mijn Visakaart te ontkoppelen van Paypal, geen reactie.

Uiteindelijk heb ik mijn visa kaart laten blokkeren, om verdere schade te vermijden.

En na een laatste email waarin ik dreigde een klacht neer te leggen tegen Paypal wegens oplichting, kreeg ik bericht dat mijn account tijdelijk geblokkeerd was en het geld terug gestort zou worden.

Mensen die menen dat Paypal veilig is, geloof het niet.

Er word zelf geen gebruik gemaakt van een security code om je account te beschermen.

Bij problemen ben je overgeleverd aan de goodwill van de medewerkers.

Als je als klant zelfs niets kunt wijzigen aan de account gegevens en daar continu word doorverwezen naar dezelfde pagina’s dan is het een louche boel.

Ik persoonlijk vind dat Paypal niks doet om zijn klanten te beschermen, en op zijn minst schuldig zijn aan mede oplichting.

 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat jij verteld heb ik al 100X gehoord.

nadeel is dat paypal er tussen zit en niet echt de moeite moet doen om iets te krijgen, ze hebben het al.

 

met een klassieke traditionele bankoverschrijving is het tussen u en de tegen partij. punt.

 

en dat is ook de reden dat een veilig betaling online hier in België enkel maar kan lopen via Ogone.

ik werk geregeld met die mensen, maar voor een klein eshop is dat zeer duur.

je moet al een pak verkopen om de kost terug te hebben.

 

dus hopen maar dat jij je centjes terug krijgt of niet meer "bestolen" word.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mebo870
Ik op zoek op hun site om de visa kaart los te koppelen van Paypal
Ingeven gaat maar loskoppelen niet, en ondertussen word ik altijd naar dezelfde pagina’s verwezen.



Heb eens even gekeken en ingelogd en volgens mij klopt het verhaal op dit punt niet, als ik inlog op mijn rekening kan ik bij mijn profiel "kaart toevoegen of verwijderen" aanklikken kom ik op de site met mijn creditkaart en nog een muisklik verder is de kaart weg.

Ook bij profieloverzicht rekening informatie zit gewoon de optie "rekening opheffen" dus het account opheffen is gewoon mogelijk. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik gebruik paypal ook, en nog steeds naar volle tevredenheid, ik heb 1x gehad dat er niet geleverd werd, heb toen een geschil aangemaakt bij paypal, en deze gaf mij eerst 30 dagen de tijd om het op te lossen met de verkoper, dit werkte niet, en daarna heeft paypal het geld terug gestort, ik heb net ook gewoon mijn creditcard kunnen verwijderen van mijn account.

Using IE 6 on the internet is like urinating in a public swimming pool. It's rude, there's no excuse for it,

and anyone who does it should be ashamed of themselves.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Winkeliers en of internet bedrijven die hun geld krijgen via

Paypal moeten voor elke transactie kosten betalen.

Paypal is dus NIET gratis.

Want de winkelier, of internet bedrijf rekent die kosten gewoon door.

Soms wel 3 % van het aankoop bedrag!

 

Een internationale overboeking via de bank is meestal gratis

De overboeking duurt iets langer maar is ook weldegelijk

dezelfde dag of 1 dag later op hun rekening.

 

Paypal is aardig maar niet volmaakt.

 

Ook ik heb 1 keer problemen gehad.

PAYPAL beweerde niets te kunnen doen en ik moest maar

schriftelijk een bericht sturen naar de winkel...

Dat kan ik zelf ook verzinnen.

 

Topfield 7700 Hsci , Philips 2212

Echostar ap700 , Jaeger 99 G

Triax 78cm , Triax 64cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

satlux

 

zoals ik dus zei :D

 

als je als particulier een dag of 4 geduld hebt.

betaal gewoon via bankoverschrijving (vandaag betalen = morgen geld op de rekening) en de dag daarna verzenden.

dus binnen de 5 werkdagen je goederen vind ik nog een goed luxe en zeker dat je jij niet ophoest voor de extra kost voor de betalingsregeling.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SatMann

als je als particulier een dag of 4 geduld hebt.
betaal gewoon via bankoverschrijving (vandaag betalen = morgen geld op de rekening) en de dag daarna verzenden.
dus binnen de 5 werkdagen je goederen vind ik nog een goed luxe en zeker dat je jij niet ophoest voor de extra kost voor de betalingsregeling.



Maar het gaat er dus om dat een particulier via internet niet opgelicht wordt door de verkopende partij.
Dat er extra kosten voor de verkoper zijn is me wel bekend vaak berekenen de Duitse verkopers op het net dat gewoon gedeeltelijk door.

Origineel bericht van: SatMann
je schrijft het geld direct over naar de verkoper.
reageert deze niet met uitlevering en dan na aangetekend schrijven nog niet, dan kan je bij uw bank terecht (hier in België is dat toch zo) en zal uw bank het geld laten terug eisen en bevriezen op een rekening tot er duidelijkheid is.
En België en Nederland zijn op dat gebied zeker gelijk.


Dit verhaal gaat misschien in Belgie op maar hier niet als je zelf overmaakt ben je het kwijt.
Ja je kunt aangifte doen. cry
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

De tread werd gesloten i.v.m. dat deze al liep, dus doe ik hier nogmaals mijn verhaal:

 

Is Paypal veilig was daar de vraag, zie Link.

 

Ja en Nee.

 

Ja het is veilig, maar mits je verstuurt naar het betaal adres, dus niet een ander aflever adres.

 

Maak zo wie zo en foto van wat je wilt versturen, het liefst met serienummer of een ander herkenbaar punt.

 

Verstuur een pakket verzekerd, dan moet de koper een handtekening zetten, dit is meestal beperkt duurder, maar wel te overzien.

 

Wie de kosten van (verzekerde) zending en paypal moet betalen is wat jij met de koper afspreekt.

 

Ik had deze tread nog niet gelezen, dus het kan nog erger.

 

Wat ik het raarste vond is toen ik een paypal rekening opende, ik meteen voor ik meen 1000 euro rood kon staan terwijl ik dat bij de bank heb laten blokkeren mocht mijn pas gestolen worden. Ik ga nu in overweging nemen of ik het account nog wil houden, bedankt voor de tips hier.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ilseonline
De tread werd gesloten i.v.m. dat deze al liep, dus doe ik hier nogmaals mijn verhaal:

Is Paypal veilig was daar de vraag, zie Link.

Ja en Nee.

Ja het is veilig, maar mits je verstuurt naar het betaal adres, dus niet een ander aflever adres.

Maak zo wie zo en foto van wat je wilt versturen, het liefst met serienummer of een ander herkenbaar punt.

Verstuur een pakket verzekerd, dan moet de koper een handtekening zetten, dit is meestal beperkt duurder, maar wel te overzien.

Wie de kosten van (verzekerde) zending en paypal moet betalen is wat jij met de koper afspreekt.


Ik had deze tread nog niet gelezen, dus het kan nog erger.

Wat ik het raarste vond is toen ik een paypal rekening opende, ik meteen voor ik meen 1000 euro rood kon staan terwijl ik dat bij de bank heb laten blokkeren mocht mijn pas gestolen worden. Ik ga nu in overweging nemen of ik het account nog wil houden, bedankt voor de tips hier.


1 van de fouten die mensen maken met paypal is het kopellen aan credit en/of debit kaarten. Als je gewoon af en toe geld overmaakt en verder geen bestaande koppelingen laat staan kun en kan je er niets mee behalve wat er aan geld opstaat.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...