Ga naar inhoud


ANWB wil ledenpeiling over de kilometerprijs


Psychosammie

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: abrahamsat
nadere toelichting:al 40 jr.in het bezit van rijbewijs.
heb 20 jr oude mercedes 1700 kilo zwaar,en rijdt maximaal
5000 km in het jaar,reken maar uit!de km prijs komt mij goed uit!of anders op de benzine zoals sjaak het voorsteld,maar ik ben bang dat en ieder in het buitenland gaat tanken.
Fout Eurlings en consorte wil je laten geloven dat de km prijs je goed uitkomt met jouw zwaar vervuilende auto want die heb je.
Regels en tarieven worden zo maar bijgesteld en dat word gedaan als Eurlings allang met zn reet in Brussel zit of ergens burgervader is.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 81
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

We zien denk ik een belangrijk ding over het hoofd in dit topic dat er steeds meer elektrisch gereden gaat worden en de auto's die nog op benzine of diesel rijden steeds zuiniger worden.

De verwachting is dat er in 2020 200.000 elektrische auto's rondrijden en ja per auto gaat de overheid per jaar 640 euro aan accijns dan mislopen.

En ja als het aanslaat bij het grote publiek kan het snel gaan als je voor een paar euro stroom thuis kan tanken.

 

En ja dan droogt de melkkoe op daarom: Regeren is vooruitzien.

Dus er moet hoe dan ook een andere bron van inkomsten komen en die heet kilometerheffing. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat we ook over het hoofd zien, is dat de prijs per kilometer zomaar aangepast kan worden, en dat die prijs per kilometer zéker in de spits kan worden aangepast; dat is volgens mij al lang de bedoeling, maar kunnen ze beter nog even niet zeggen...

 

Dan hoeven we niet meer naar het werk, denken ze dan zeker. Of dat we met zijn allen om 8 uur voor de lol in de file staan...

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
De verwachting is dat er in 2020 200.000 elektrische auto's rondrijden en ja per auto gaat de overheid per jaar 640 euro aan accijns dan mislopen.
En ja als het aanslaat bij het grote publiek kan het snel gaan als je voor een paar euro stroom thuis kan tanken.
Dan hef je extra belasting over de stroom heb je gelijk iedereen te pakken.
Ook een oplossing is laag tarief wegenbelasting voor electrisch rijden midden voor zuinige auto s en hoog tarief voor vuile auto s.
Een overheid hoef je niet te leren een nieuwe belasting uit te denken dat lukt ze al eeuwen zelf .
Waar t ze omgaat is controle dit bied vele voordelen voor de toekomst.
Geen gevaarklijke achervolgingen van criminelen meer 1 druk op de juiste knop is genoeg.
Een misdaad bewijzen waar je was op een bepaald tijdstip even de gegevens nalopen.
Ben je een notoire wanbetaler start je wagen gewoon niet meer eerst even betalen kan je weer verder rijden.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja schelden is makelijk, maar eigenlijk ook niet zo raar omdat je individueel je ongenoegen makelijker kenbaar kunt maken.

 

In Frankrijk leggen ze het land misschien sneller plat dan hier!? in Polen kunnen ze dat ook goed. Behalve zo'n 5 jaar geleden toen de benzine ineens heel duur werd omdat de belasting erbij kwam, toen was er weinigcomentaar(niet zo vreemd omdat veel mensen geen belasting betaalde en na de nieuwe situatie wel)

Wat velen daarom ook niet begrijpen is waarom dat in NL ook niet gedaan wordt.

Mij lijkt het ook veel goedkoper, sneller in te voeren en geen technische problemen met een kastje in de auto met alle kwetsbare techniek die er bij komt kijken.

 

Wat ik hier aangeef is ook een vorm van komentaar en schelden omdat het makkelijk is om zo te reageren.

 

Op zich vind ik het niet verkeerd maar of het nut heef is een vraagteken omdat het alleen maar gelezen wordt door meerdere die komentaar geven.

 

Het zou wel heel interesant zijn als een beslissend persoon eens zou lezen hoe en wat er gereageerd wordt op een nieuw idee

misschien dat deze dan anders gaat denken en doen om tot een andere en misschien betere oplossing en wensen komt van de bevolking.

 

 

Hé hé ik ben het kwijt.

 

Gr, R@oul.

 

 

Laat de vogels fluiten en probeer het zelf ook.
Lassen sie die Vögel zwitschern und versuchen sie es selbst auch.
Let the birds whistle their song and try to do it yourself.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na diverse mailtjes van leden dat er onderhand een politiek geurtje komt aan deze discussie, heb ik dan ook maar besloten om deze zachtjes in het slot te drukken.

 

De meningen zijn geventileerd, dus we hebben ons zegje kunnen doen....

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...