Ga naar inhoud


ANWB wil ledenpeiling over de kilometerprijs


Psychosammie

Aanbevolen berichten

Psycho, jij hebt zeker een punt en allez l'om vooral ook

 

 

Origineel bericht van: allez l'om
dat is het probleem in NL, iedereen zit op internetfora te schelden, maar niemand doet wat. In Frankrijk leggen ze het land plat als ze het er niet mee eens zijn, daar kunnen wij nog een voorbeeld aan nemen. Verder ben ik het met vorige sprekers eens dat maatschappelijk draagvlak niet mag afhangen van clubs als de ANWB, die slechts een minderheid van de nederlanders vertgenwoordigen. Helaas heb ik al meerdere keren ondervonden dat er in NL alleen nar je wordt geluisterd als je een lobbygroepering begint, naar een gewone burger luistert de overheid nooit.

 

Exact, iedereen loopt te zeuren, mij voorop, maar we doen in NL niks als we ons genaa*t voelen. We zouden daar eens echt iets aan moeten doen.

 

De anwb meoet niet doen alsof ze NL vergegenwoordigen, maar vooral wel luisterern wat NL zegt. En wie is er nou voor een regeling die in het begin al duurder is dan de oude, en daarna naar behoefte alleen nog duurder wordt gemaakt.

 

Ik vindt deze regeling klingklare onzin waarvoor we op de barricade moeten, want deze kilometerheffing wordt op den duur onzettend duur!!!

 

En, voor de file regulering is dit niet nodig. Als al die mensen thuis zitten waarvoor wij tot 67 door moeten werken, zijn de files volgens mij helelaal weg. Het waren toch zo enorm veel mensen waarvoor wij tot 67 moeten doorwerken!!!

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 81
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Oeps, ik rijd nu op de A1 bij paaltje 61,0.

 

tja, dat krijg je als je rekeningrijden in gaat voeren, ze weten precies waar je bent.

anoniem reizen is er niet meer bij.

 

Anoniem reizen is nu al een illusie. Via je GSM houden de palen bij waar en wanneer je daar was. De spionage spullen voor de overheid neem je nu ook al zelf in je auto mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gladys
Oeps, ik rijd nu op de A1 bij paaltje 61,0.

tja, dat krijg je als je rekeningrijden in gaat voeren, ze weten precies waar je bent.
anoniem reizen is er niet meer bij.


Anoniem reizen is nu al een illusie. Via je GSM houden de palen bij waar en wanneer je daar was. De spionage spullen voor de overheid neem je nu ook al zelf in je auto mee.


Maar de GSM kan je uitzetten!
De auto kan je niet uitzetten!

Dat is het grote verschil.

Bij OV chipknip is het zelfde. Je kan een anonieme kaart kopen en betalen met bankbiljetten.
De anonimiteit blijft hierdoor gegarandeerd. Reizen per OV kan dus nog steeds anoniem.

Het rekeningrijden volgens Nederlandse stijl, is nimmer en nooit anoniem.
Officieel mogen de gegevens nergens anders voor worden gebruikt. Maar ja, men verandert de wet en oeps dan mag het opeens wel. Garantie dat de gegevens niet worden gebruikt komen niet verder dan de voordeur.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens, anoniem is 1 ding. Zelfs al zou het 100% anoniem zijn dan moeten we het nog niet willen. Je betaalt al per kilometer op je benzine. Het probleem is dat de benzine niet nog duurder gemaakt kan worden. Dus moet er wel een extra belasting bij worden verzonnen.

 

Laat je dus niet gek maken door onzin kreten als dat het eerlijker is. Dit is gewoon een extra belasting, gevolgd door provincies en gemeenten die ook willen meegraaien.

 

De bedoeling is dat files bestreden worden. Heb je de politiek daar al over horen praten?

 

Maar goed nieuws. De SP is bang dat de ANWB het rekeningrijden niet meer wil ondersteunen en de ledenraadpleging als een elegante manier ziet om er onderuit te komen.

 

Daarnaast wordt er een nieuwe organisatie "Autobelangen" opgericht. De mensen hierachter hebben ervaring in het lobby werk. In de gaten houden dus.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Psychosammie


Daarnaast wordt er een nieuwe organisatie "Autobelangen" opgericht. De mensen hierachter hebben ervaring in het lobby werk. In de gaten houden dus.


dat geeft mij nu net weer een dubbel gevoel
mijn mening is dat je beter de wegenbelasting uit de benzine kunt halen door deze iets duurder te maken en vervolgens alle belastingen te schrappen op autoverkeer.
als ze dan niet rond komen dan klopt er gewoon budgettaire iets niet en zullen ze maar minder wegen moeten aanleggen.
jammer dan maar dan is Nederland maar niet meer de proeftuin voor gedoemde projecten en houden we misschien nog geld over wat we kunnen gebruiken om de benzine prijs goedkoper te maken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

er wordt gesproken over een km prijs van ca 5ct/km

mijn auto loopt 1:15 --> dan moet er 15x5ct=75ct per liter brandstof aan belasting bijkomen wil je het rekeningrijden betalen uit de brandstofprijs....dus met een paar ct per liter kom je er niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

KM heffing zou niet duurder moeten worden voor de automobilist, maar wel dezelfde opbrengsten moeten opleveren voor de staat.

 

Dat klinkt leuk, maar is uiteraard onhaalbaar.

 

Want door wie wordt het gigantische project van techniek, automatisering, en infrastructuur betaald? En wat gaat dat project kosten?

 

Ik kan met zekerheid stellen dat het project qua kosten en tijd gigantisch uit de klauw gaat lopen. Welk overheidsproject van ongeveer gelijke omgang is wel gelukt?

 

Neem alleen maar eens de kastjes. Wie heeft er wel eens een electronisch apparaatje gekocht dat stuk bleek bij aankomst? Dat is ons allemaal vast wel eens overkomen, of het nu een digitale camera, een computer, een GSM of een navigatie-apparaatje is, er is geen enkele fabrikant die 100% goede apparaten kan afleveren.

 

Een veronderstelling: Stel dat er een kwaliteitspercentage van 99% gehaald kan worden. Dan is er dus 1% kapot bij aankomst. Als hij overduidelijk stuk is, doa (dead on arrival) dan is het misschien eenvoudig herkenbaar, maar vaak is het niet zo duidelijk.

 

Als er 5 miljoen auto's zouden zijn, worden er dus 50.000 opgezadeld met een niet goed werkend apparaat. Ga er maar aan staan om dat op te lossen, hoeveel werk en kosten zijn dat? En wie betaald dat??

 

Kortom, iedereen die een beetje verstand van automatisering heeft ziet de bui al hangen.

 

T B

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TangoBravo
Neem alleen maar eens de kastjes. Wie heeft er wel eens een electronisch apparaatje gekocht dat stuk bleek bij aankomst? Dat is ons allemaal vast wel eens overkomen, of het nu een digitale camera, een computer, een GSM of een navigatie-apparaatje is, er is geen enkele fabrikant die 100% goede apparaten kan afleveren.


Aan autoelektronica worden echt heel wat zwaardere kwaliteitseisen gesteld dan aan consumentenelectronica. Het valt natuurlijk best af te dwingen om diezelfde eisen aan deze kastjes te stellen. Dan ga je het aantal defecten in ppm uitdrukken, en kom je bij lange na niet aan een getal als 50000 stuks.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga niet beginnen over linkse partijen en uitzuigen van de bevolking, want de laatste keer ging er een slot op het topic.

Nog mijn welgemeende excuses daarvoor. blush

Bovendien is dit geen politiek forum en dus terecht.

 

Maar wat al eerder door sommige werd gezegd en waar ik het helemaal mee eens ben; we betalen al een soort van kilometer heffing. Inderdaad, de accijnzen die al per kilometer naar de schatkist gaat..en de rest is ook al gezegd.

 

Ik had voor mezelf al even uitgerekend dat ik in plaats van de nu 300 euro per jaar aan wegenbelasting (ik rijd grijs en daarnaast heb ik een oldtimer) nu dus ruim het tienvoudige ga betalen!!

Je begrijpt dat ik nogal wat kilometers vreet op jaarbasis.

En hoe zit het wanneer ik in het buitenland zit met mijn auto?

 

Ik zat al te denken aan kleine GPS zendertjes met een zonnepaneeltje her en der verspreid over nederland om zodoende het systeem plat te leggen.(naar het schijnt gebruiken ze een soortgelijk systeem)

En nu ik daar over begin, stoort het systeem de huidige GPS ontvangst niet???

Die kitjes zijn relatief eenvoudig te produceren, zijn goedkoop en kunnen het slagen van het systeem laten falen. (gna gna)

 

Wat al is gezegd, we worden weer lekker in de maling genomen door een kneus van een minister die net als Kok zijn naamstempel wil drukken op een onkig systeem, waar iedereen al aan betaald en wat dus dubbel word ingevoerd.

 

Ik begrijp trouwens niet dat de ANWB hier mee instemt zeg, volgens mij krijgen ze een dikke zak met geld van onze regering om dit systeem te steunen... ( haal ik nu iets aan misschien???)

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wanderer
en de ANWB durft geen standpunt in te nemen

Ik denk dat ze wel een mening hebben, maar dat ze als de dood zijn voor nog een "Route Mobiel"-achtig fiasco.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vGnp
Origineel bericht van: wanderer
en de ANWB durft geen standpunt in te nemen

Ik denk dat ze wel een mening hebben, maar dat ze als de dood zijn voor nog een "Route Mobiel"-achtig fiasco.

vGnp
Aangezien Pieter Lakerman ook is geslaagd om bedrijven om zeep te helpen met oproepen, is het misschien leuk om de leden eens te overwegen om naar de concurrent over te stappen indien de ANWB haar steun blijft betuigen. :D

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kriebie

Aan autoelektronica worden echt heel wat zwaardere kwaliteitseisen gesteld dan aan consumentenelectronica. Het valt natuurlijk best af te dwingen om diezelfde eisen aan deze kastjes te stellen. Dan ga je het aantal defecten in ppm uitdrukken, en kom je bij lange na niet aan een getal als 50000 stuks.


Uiteraard zullen er hoge kwaliteitseisen gesteld worden. Maar ook aan de prijs zullen hoge eisen gesteld worden. Alhoewel...

Ik doe hier een paar aanhalingen uit Elsevier uit 2007:

De ICT-missers bij de Nederlandse overheid zijn veel groter dan PvdA-minister Guusje ter Horst zegt. Bij meer dan de helft van de automatiseringsprojecten missen experts essentiële cijfers. Guusje ter Horst zou allerlei missers onvermeld laten. Dat meldt Trouw. Bij de overheid lopen momenteel 73 projecten op het gebied van automatisering, die samen 4,2 miljard euro zouden kosten, meldde minister Ter Horst in oktober. (...)

Bij meer dan de helft van de 73 projecten ontbreken echter cijfers over eventuele kostenoverschrijdingen, luidt de kritiek van SP-Kamerlid Arda Gerkens. Informaticahoogleraar Chris Verhoef deelt de kritiek van Gerkens. In een artikel voor het vakblad Automatisering Gids noemt hij Sagitta, een douane-project. ‘Op de lijst staat dat dit van 2006 tot medio 2007 liep, maar volgens een persbericht van Financiën uit 2003 had het begin 2004 klaar moeten zijn. Hier mis je enige jaren en een onbekende hoeveelheid geld.’ (...)

Verder vindt Verhoef het opvallend dat de 73 overheidsprojecten gemiddeld 57 miljoen kosten. ‘Ik heb 6000 grote projecten bij het bedrijfsleven onderzocht en die kosten gemiddeld drie ton. Het duurste project kost daar dertig miljoen, het duurste bij de overheid bijna 300 miljoen. Dat lijkt dus niet erg marktconform.’


Mijn stelling blijft dat een dergelijk automatiseringsproject de weg gaat van alle grote overheidsprojecten: Het blijkt veel duurder, complexer, en meer tijd te kosten dan van te voren toegezegd, en de opbrengsten (niet alleen in geld, maar ook in maatschappelijk gedragen zijn, file-oplossend, en klimaatverbeterend) blijken achteraf veel geringer dan verwacht.

Om nog niet te spreken over het in de hand werken van criminaliteit, want hoeveel louche figuren zullen proberen het systeem te omzeilen, en hoeveel 'eerzame burgers' zullen er bereid gevonden worden om producten en/of diensten van deze louche figuren af te nemen? (Denk maar aan alle huidige aanbiedingen om je km tellerstand terug te draaien).

KM heffing wordt gebracht als oplossing voor vele problemen. Helaas zal straks blijken dat het meer problemen veroorzaakt, dan oplost.

T B
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...