Ga naar inhoud


ANWB wil ledenpeiling over de kilometerprijs


Psychosammie

Aanbevolen berichten


  • Reacties 81
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Droom lekker verder kapoentje. Tenzij je tot de club behoort die zich jaarlijks een dure nieuwe auto kan permitteren, dan blijf je mogelijk gelijk of je gaat erop vooruit.

Je vergeet dat de inbouw betaald moet worden, de giga-boetes als het apparaat niet werkt en de hogere gemeentelijke belastingen die ongetwijfeld het gevolg zijn.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kapoentje
Origineel bericht van: Sjattuh
Ik lees eigenlijk alleen maar tegenstand...

Zijn er ook mensen die voor zijn?



Ik ben voorstander voor kilometerheffing.
Ik rij met mijn auto maar zeer weinig kilometers/jaar.
En ga er dus opvoorruit.

Ik ben geen lid van de ANWB omdat ik maar weinig rij en met mij denk ik vele kleine rijers.
Dus een ledenpeiling van ANWB zal altijd een vertekend beeld geven.
Heeft dus geen waarde. Gewoon negeren die club.


dat jij zo maar jouw privacy wenst op te geven?
is die niet zoveel waard dan?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarnaast weten veel mensen niet eens wat ze straks moeten gaan betalen.

Vul ik mijn gegevens in voor de bedrijfsauto dan is denk ik wel duidelijk waarom ik tegen ben.

 

Huidige situatie

Motorrijtuigenbelasting (MRB): € 28,06 per maand

Na invoering kilometerprijs (50.000km per jaar)

Basistarief kilometerprijs: 1,5 ct/km € 62,50 per maand

 

Kijk ik naar mijn prive auto met 7-10.000Km per jaar dan

ben ik volgens de berekening 11 euro per jaar goedkoper uit.

 

Maar er staat ook nog bij.

 

Let op. Op drukke trajecten kan in de spits een toeslag gelden. De hoogte van dit spitstarief – dat voor alle voertuigen hetzelfde is – staat nog niet vast. Op welke trajecten het spitstarief precies gaat gelden, en voor hoe lang, wordt ook pas later bepaald. In deze rekenhulp is het spitstarief daarom buiten beschouwing gelaten.

 

Tel daarbij de vervanger voor de opcenten nog bij op en dan kun je op je klompen aanvoelen dat het ook voor de weinig rijder alleen maar duurder wordt.

 

Maar ga je ook verder kijken dan blijkt dat ik met mijn auto en met 22500Km per jaar zo ongeveer even duur uit ben als nu, maar door alle gestegen kosten en extra diesel accijns ligt op dit moment het omslagpunt pas bij 35.000Km per jaar.

Maw. je sponsort de fiscus al flink als je minder dan 35.000Km per jaar met je diesel maakt en maakt je meer dan 35.000Km dan ga je ondanks een positief omslagpunt er met dit gewraakte systeem nog veel meer betalen.

 

Hier berekening km prijs kun je zelf uitrekenen wat het je gaat kosten.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Duwgati
Als dit systeem er ooit door komt, dan garandeer ik je dat we ook gaan meemaken dat we automatisch bekeurd gaan worden voor te hard rijden en verder alle andere overtredingen die ze d.m.v. zo'n controle-apparaat kunnen detecteren.


Niet dat ik me wel eens aan de toegeschreven snelheid hou... maar om eerlijk te zijn zou dit alleen maar een goed iets zijn? Kan me voostellen dat er een hoop minder ongelukken gebeuren als men niet meer met 80 door de bebouwde kom zal rijden... smile

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Amager95
dat jij zo maar jouw privacy wenst op te geven?
is die niet zoveel waard dan?


Niet als de motivatie ervoor correct is nee. Daarnaast, wat geef je op als de regering weet waar je auto is?

Geef eens een reden waarom je je "privacy" in deze niet prijs zou willen geven?

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar zijn al een paar honderd redenen voor op dit moment en er komen er alleen maar bij.

http://www.youtube.com/watch?v=QbjeG3GcpmE

Anders moet je dit maar is even kijken.

Denk nu niet dit is nederland en geen usa we doen gewoon wat de amerikanen zeggen en verder niks.

Willen ze scanpoortjes op schiphol of politieke steun of soldaten gestuurd naar een land t kan allemaal.

Kortom de dag dat er kastjes in auto s komen voor weer een nieuw big brother controle systeem is de dag dat ik in een oldtimer ga rijden zonder kastje en anders ga ik op de fiets.

T gaat hier niet om geld dat is op allerlei manieren binnen te halen t gaat om controle over de burger met zijn auto dit is voor de overheid in de toekomst ozo handig.

 

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik fiets gelukkig elke dag naar het werk (8km)...ja ook met dit slechte weer,...maar ben gewoon tegen dit nieuwe systeem van "auto'tje plukken" en "big brother controle" ineen.

 

Laat die ANWB nou maar eens massaal weten dat zij niet het standpunt van hun leden vertegenwoordigd en stem daarom TEGEN.

V8

"fortuna vitrea est"

VU+ Duo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk inderdaad dat meer mensen tegen zijn dan voor de kilometerheffing zoals Eurlings heeft voorgesteld.

Ook ik stem tegen deze manier van kilometerheffing omdat de gemiddelde automobilist er echt niet op voorruit gaat.

Wat denk je van omleidingen tgv werkzaamheden die betalen we dan extra omdat we extra kilometers rijden. Kijk nu maar eens hoeveel kilometer je extra rijd tgv omleidingen,ongelukken of wegwerkzaamheden. crazy

Dan wil ik het niet over de techniek hebben waneer deze zo betrouwbaar moet zijn als de "Nederlandse Bank". Dit wordt een heel duur kastje in onze auto's duurder (als we de ontwikkelingen mee tellen) dan de gemiddelde auto die op de weg voorkomt.

Het is een heel onduidelijk verhaal wat door Eurlings is uitgedacht en is door niemand in te schatten wat het de automobililst gaat kosten. Daarom kan er ook geen mening gegeven worden en is het Plan Eurlings nu al naar de zevende hemel verwezen.....Was dat de Noordzuidlijn, HSL, C2000, etc ook niet.......kortom het gaat ons burgers heel veel geld kosten. mad

Toekomst 2025 parlementaire enquete ingevoerde kilometerheffing... :D

Ik ben tegen moge dat duidelijk zijn. smirk

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen die voor zijn weten helemaal niet waar ze voor zijn. Ze laten zich misleiden door kreten als eerlijker en het idee dat ze goedkoper uit zijn omdat ze maar weinig rijden.

 

Slaap rustig verder. Deze hele ongein gaat miljarden kosten en dat mag jij betalen. Alle professionele vervoerders zullen hun prijzen aanpassen aan de kosten die ze maken. Dat ga jij straks gewoon in de supermarkt betalen. Ook al ga je op de fiets.

 

Ik rij regelmatig een kilometer of 10 om. Dan ben ik sneller thuis. Maar gaat me wel geld kosten.

 

Moet ik nog doorgaan?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wegenbelasting ? NEE

 

Kilometerheffing ? NEE

 

Tolwegen in NL ? JA !

 

Houd in dat iedereen die van ons mooie asfalt gebruik maakt, betaald. Dus alle dikke snelwegen uitrusten met tolportalen en zodoende ook de buitenlandse automobilisten en chauffeurs mee laten betalen. Moeten wij in Frankrijk tenslotte ook.

 

En wil je dat allemaal niet betalen, dan moet je via de B-wegen in Nederland. Simpel as that.

 

De infrastructuur ligt er al, de TOL-GATES moeten neergezet worden en bemand (werkgelegenheid !) en we zijn uit de problemen.

 

Rijd je veel en zakelijk ? Dan zijn de gemaakte tol-kosten volgens mij nog aftrekbaar (voor een deel?) ook.

 

Ik kan me er wel in vinden. Rijd hoofdzakelijk 'binnendoor' wegen en als ik dan een keer de snelweg op moet, dan wil ik best betalen. Eerlijk is eerlijk.

 

Mooie gedachte toch ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een 3-werf NEE!

 

Ik heb die weg al betaald! Waarom moet ik dan nog betalen?

Die paar buitenlanders zet echt geen zoden aan de dijk.

 

Een tolweg kan je doen als daarmee de weg gefinancierd wordt. De tol kan dan weg als de weg is afbetaald. Maar dan moet ik wel alternatieven hebben.

 

Duitsland heeft prachtige secundaire wegen. Nederland heeft die niet. En als ik dan binnendoor rij loopt er weer iemand te mekkeren dat ik sluipverkeer ben.

 

Slecht idee dus!

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

nederlandse snelwegen en zeker in het westen hebben veel te veel op- en afritten om daar fatsoenlijke tolwegen van te maken, het zijn meer rondwegen dan snelwegen plus ontbreken redelijke alternatieven zoals in frankrijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
En als ik dan binnendoor rij loopt er weer iemand te mekkeren dat ik sluipverkeer ben
Precies t maatschappelijk draagvlak zal hiervoor ws nog kleiner zijn dan voor de km heffing.
Jarenlang hebben mensen gestreden om overal t sluip verkeer weg te krijgen.
De tolwegen zouden alleen daar moeten komen waar geen binnendoor optie is.
Klopt dat zijn er niet veel.
Dus wegenbelasting handhaven.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha,ha,ha,....ANWB bespaar je de moeite. De beslissing is al lang genomen door ons 'democratisch' parlement.

Vergeet niet dat Bos 65 miljard euro heeft geleend aan de banken, en daar elke dag rente over moet betalen!

Raadt eens wie voor die kosten opdraaien?

En daarom moet er een km heffing komen, niet omdat je minder gaat betalen, en niet omdat het rechtvaardiger is, maar omdat het een manier is om nog meer geld in de schatkist te krijgen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...