Ga naar inhoud


Welke programma`s op de publieke omroepen in HDTV?


AEO

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Wie kan mij vertellen waar ik op internet zien, welke programma`s bij de publieke omroepen in native HD worden uitgezonden?

Ik heb geen omroepgids per post of zo.

En als ik op het internet kijk zie ik wel welke programma`s er komen, maar er staat niets bij over HDTV.

Al vast bedankt.

 

AEO

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


Inderdaad triest, want ik kan me nog herinneren dat in de beginperiode van kleuren-tv, bij elk programma in de omroepgids vermeld stond welk programma in kleur werd uitgezonden.

Zoiets zouden ze nu ook moeten doen bij HDTV.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hellohelloagain

Ik heb gehoord dat de nieuwe SAMSUNG tv's de resolutie

van het oorspronkelijke materiaal kunnen detecteren,zal

wel niet werken toch leuk om even te vermelden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hellohelloagain
Ik heb gehoord dat de nieuwe SAMSUNG tv's de resolutie
van het oorspronkelijke materiaal kunnen detecteren,zal
wel niet werken toch leuk om even te vermelden.


Ja dat is zo ook wel te zien of het HDTV of SD is... het gaat er juist om bij de TS om vooraf te weten of het in HDTV wordt uitgezonden zoals vroeger het (k) tje in de tv-gids


Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hellohelloagain

Oke,

 

de SAMSUNGS kunnen bijvoorbeeld 'zien'of een HD programma nativeHD is of geupscalede SD.

 

Ik dacht dat er voor HD speciale HDzenders waren?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hellohelloagain
Oke,

de SAMSUNGS kunnen bijvoorbeeld 'zien'of een HD programma nativeHD is of geupscalede SD.

Ik dacht dat er voor HD speciale HDzenders waren?



Als er goed geupscaled is lijkt me dat lastig te zien door de tv, maar goed dat zal dan wel.....

Ja er zijn speciale HD kanalen echter is maar een paar procent native HD. De rest is geupscaled en daar gaat het nu net om: TS wil weten wat een echt HD programma is.

Voordeel van de HD kanalen is wel dat normale SD kanalen er ook beter uitzien dan de normale SD uitzending.

Reden: In de studio kunnen ze veel beter upscalen dan welke satelliet receiver of tv dan ook.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Op dezelfde manier als alle andere SD programma's.

Met een upscaler.

 

Voor de werking, zie >Wikipedia<

 

Maar je vraag gaat een beetje off-topic.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...