Ga naar inhoud


[VU+ DUO] de (aller)eerste indruk.


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

De importeur? Iemand niet zo goed Nederlands praat.

 

Volgens het blokschema van de Broadcom wordt de RF verwerkt door de chip, dus ik denk echt wel dat een deel van die chip enabled blijft tijdens deep standby. Bij andere apparaten blijven timers meestal wel werken in de deep-sleepmode, tenzij je die afzet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 370
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Black_64
Origineel bericht van: Invertist
Origineel bericht van: Black_64
Vanwaar komt het verhaal dat de VU+ Duo geen rtc heeft?

Van het forum van de importeur.

En dat is...

Het begint met MAX......


Wees eerlijk: kijk eens naar de kwaliteit van het Nederlands van veel bijdragen in veel forums mad

In ieder geval heb ik de vraag daar neergelegd, maar nog geen duidelijk antwoord gekregen.

Een paar dingen zijn wel duidelijk:
1- in de huidige diepe slaap wordt echt alles afgezet (nogmaals: uiteraard behalve het IR-wekkertje) om het vereiste lage verbruik te bereiken. Net zoals bij het volledig afsluiten van een PC wordt het gehele besturingssysteem nu afgesloten: het opstarten duurt daarna erg lang (momenteel 1-1,5 minuut). Verbruik ongeveer 1 W.
2- in de huidige stand-by mode blijft alles aan staan (en duurt het aanzetten nog geen seconde). Verbruik waarschijnlijk 20 W-30 W (desgevraagd heeft de importeur hier nog geen waarde voor opgegeven).

Wat nog niet duidelijk is, is of er nog een tussenmode gaat ontstaan (bijna-deep-sleep) waarin een wekkertje blijft lopen om de ontvanger voor opnames wakker te maken. Als dat al kan, kan ik mij niet voorstellen dat het verbruik dan binnen de wettelijk voorgeschreven waarde blijft.

Maar nogmaals: even afwachten op de ontwikkelingen en/of een duidelijk statement van de importeur.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan inmiddels nog wel wat toevoegen aan mijn eerste indrukken:

1- ook al lopen er een 5 opnames, het zappen van kanalen t.b.v. live-TV levert geen hikjes of andere storingen op. Althans: ik heb een paar testjes gedaan, en nog niets kunnen vinden

2- vandaag mijn eerste crash gehad: het tijdens 3 gelijktijdige opnames + TV kijken updaten van de software is blijkbaar net iets teveel gevraagd blush

3- ik blijf me verbazen over het gemak van de webinterface. Terwijl er TV gekeken wordt, kan je (onder andere) op je laptop de lijst van opnames bekijken, inclusief uitgebeide EPG-info, en vervolgens opnames verwijderen, downloaden naar je PC, streamen of afspelen. Als je nu toch de laptop bij de hand hebt (en daar is zo'n ding voor), kan je gelijk je opnames even plannen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Invertist,

 

voor je tweede test zou je eigenlijk op uw bloot gat nen ferme slag moeten hebben. wink

 

uiteraard heb je een crash als je EN TV kijkt EN opneemt en dan nog een terzelfde tijde een update doet.

 

das nou net hetzelfde als rijden met een auto, terwijl uw wielen afdoet en nieuwe wilt steken.

 

software update doet bepaalde dingen met systeem bestanden, en als je dan het systeem al vollenbak gebruikt en dus bepaalde bestanden ook gebruikt is het meest logische een crash.

 

slechte test crazy

 

de rest is zoals je zegt ok.

 

gisteren nog eens 8 opnames gemaakt door elkaar van de ene sat naar de andere in een tijdspanne van elk 10 min = 80 min random opnemen door elkaar, achter elkaar = perfect.

dus wie nu nog zegt dat het opnemen zou mislukken = in de hoek ! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SatMann
slechte test crazy

Was geen test: ging ongemerkt.
Overigens: het zou wel moeten kunnen. De bijwerkingen worden opgehaald, maar pas effectief na een herstart. Een beetje vergelijkbaar met Windows: daar kan je ook updates binnenhalen terwijl je doorwerkt.
Maar: het is natuurlijk vragen om problemen.

En idd: er is nog geen opname mislukt, terwijl ik daar heel wild tekeer ben gegaan (dat was wel een test wink )

En mijn bloot gat? Da wilde nie zien :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vladimirke
Hoe regelen jullie interne cardsharing? Ik denk aan een VU+ in de woonkamer en de eenvoudige SAB op de slaapkamer.

Bij mijn weten zou ik dan m'n smartwi kunnen gebruiken maar dan vervalt ccam.


Werkt hetzelfde als bij een Dreambox, google is your friend smile

Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist

Overigens: het zou wel moeten kunnen. De bijwerkingen worden opgehaald, maar pas effectief na een herstart. Een beetje vergelijkbaar met Windows: daar kan je ook updates binnenhalen terwijl je doorwerkt.
Maar: het is natuurlijk vragen om problemen.

Vergeet dat maar. Bij Windows kan je geen files updaten die geladen zijn, in Linux wel. Updates worden meteen toegepast op de files, maar niet op het geheugen. Is uw programma in het geheugen aanwezig omdat het draait, dan blijft de oude versie draaien, in het andere geval wordt de nieuwe versie opgestart. En dit leidt tot conflicten en een groen scherm. Daarom wordt soms het oude proces gekilled en het nieuwe opgestart.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lithion
Vergeet dat maar. Bij Windows kan je geen files updaten die geladen zijn, in Linux wel.

Ja, je hebt natuurlijk gelijk. En nogmaals: ik had helemaal niet in de gaten dat er opgenomen werd, wedden dat ik daar de volgende keer wel op let whistle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: josjansen
Origineel bericht van: Asure

- Interne Kaartlezers willen niet superhard. (dm800 kon 8mhz doen op de c+nl seca4 kaart, VU+ max 6 mhz.)
Denk een kwestie van drivers / finetunen.


Waar moet ik dan aan denken confused dat de kaartlezer niet superhard werken. Of merk ik geen verschil 8mhz of 6mhz

Heb ik ook aangepaste software nodig voor de VU+


De kaartlezer kan niet supersnel. (=hard, als in hard rijden, snel rijden.) Let wel, 6Mhz is al snel zat maar 8Mhz is natuurlijk altijd fijner smile (Hoe sneller de kaartlezer de kaart kan benaderen, hoe sneller je beeld hebt bij het zappen.)

Die 8Mhz op de DM800 is overigens ook niet op papier ergens terug te vinden. Gewoon getest, en werkte prima op de S4 kaarten. Worden niet eens warm, geen kaartresets of crashes, niks.

Iedereen draait toch aangepast software op zijn (dream)box ? De standaard software bied lang niet zoveel mogelijkheden. Extra goodies is juist het verkooppunt van dit soort boxen smile

Terugkomend op mijn vergelijking vs. de semi-gelijkgeprijsde dm800:
eSATA: Bij DM800 onbruikbaar met interne HDD
USB: twee poorten versus één ? (tellen we de interne in de dm800 mee?)
Cardreaders: 2 vs 1
Cam: 2 vs 1
Eigenlijk.. krijg je twee keer zoveel waar voor je centen.

Mbt. die deep sleep, dit is gewoon een k*t effect van de EU power regeling inderdaad, waardoor men creatief moet zijn met termen en/of het ding gewoon totaal uit moet en je het geen standby meer mag noemen. (PVR's worden extra hard aangepakt zelfs, er is een aparte regeling voor in het document.)

Lijkt me sterk dat die 'functie' alleen in de minder luxe cpu's zitten uit een tijdperk waarin het niet vereist was. Deze regels zijn namelijk al tijden lang bekend bij fabrikanten, anders worden hun goederen 'verbannen' uit de EU. en bij import in beslag genomen smile

Kwestie van coden dus en hopen dat je toch low-level dingen kunt draaien in low-power mode. (1 watt max nu, en in 2014 0.5 watt max.) Slimme klok met een gedeelde 'alarmlijst' in een r/w extern register/flash is wel een idee, en kan ook op .5W wel lopen toch ?

De labels 'standby' en 'deep standby' zijn wat verwarrend als je weet hoe de vork in de steel zit. Standby ? 1 Watt, en anders niet op de markt. De knop op de remote zegt ook 'power' en ik zie geen standby led op het kastje. wink

Meer stroomgeneuzel alhier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Asure
.........
USB: twee poorten versus één ? (tellen we de interne in de dm800 mee?)

De VU heeft 3 USB aansluitingen (één aan de voorzijde, twee achterop).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Triax-88
Origineel bericht van: vladimirke
Hoe regelen jullie interne cardsharing? Ik denk aan een VU+ in de woonkamer en de eenvoudige SAB op de slaapkamer.

Bij mijn weten zou ik dan m'n smartwi kunnen gebruiken maar dan vervalt ccam.


Werkt hetzelfde als bij een Dreambox, google is your friend smile

Dan heb je het over het sharen tussen twee (Dream)boxen. Ik heb nog een standaard ontvangertje.

Maar ik vermoed dat ik beter op de tweedehandsmarkt kan kijken naar een eenvoudige Droomdoos voor op de slaapkamer indien ik overstap.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

voor interne sharing naar mijn TF5000 PVR gebruik

ik een linkey met addon.

de addon (lijkt op credit card) stop je in cam en de linkey haalt dmv cccam protocal het op uit de VU+

is ook nog eens sneller dan de CD kaart zelf in de cam :D

 

VU+ duo&duo2 Visiosat astra 1,2,3 & hotbird & DVB-T FTA

Groetjes Noud

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn vu+ binnen. Het valt mij op dat het beeld "schokkeriger" loopt dan de dreambox. Ik denk wel dat dit aan mijn LG 37" tv ligt van 4 jaar oud ben ik bang voor.

 

Om even een voorbeeld te noemen. Op rtl7 zie je bij RTLznieuws een balk beneden. Dat loopt gewoon erg schokkerig bij mij. Ook via een scart aansluiting. De dreambox 7000s heeft dit niet.

Hoe zit dit bij jullie ?

 

edit:

Ik heb nu nog maar 1 tuner aangesloten met 4 sats (astra1/2/3/hotbird). Als ik 23.5 bekijk en ik ga dan naar een andere sat, dan krijg ik afstemming mislukt.

Ik gebruik de laatste PLi. Ook met de dm7000 niet last van gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...