Ga naar inhoud


[VU+ DUO] de (aller)eerste indruk.


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Invertist
Origineel bericht van: SystemLord
Ok, zou het niet mogelijk zijn om iets van een ntp te draaien in deep standby?
Geen idee wat wel/niet kan in deep standby, maar wellicht dat dit kan helpen...

Bij de VU gaat in deep standby alles uit (behalve de IR-receiver).
Bij de DM gaat in deep standby alles uit (behalve de IR-receiver en de RTC (en die dus de bovengemelde wake-up kan verzorgen)).


Als dat echt zo is, is dat wel een behoorlijke misser. Dan is die deep standby functie ook niet zinvol want dan werken dus de timers niet meer.
Iets om bij aankoop wel rekening mee te houden in ieder geval. Voor de rest vind ik alles er redelijk positief uitzien.
Geen vervanger voor mijn DM8000 en vanwege het ontbreken van de deep-standby, het grote formaat en de niet (goed) werkende DVD(ISO) speler ook geen vervanger voor de DM800 in de slaapkamer.
Voor iedereen die in de woonkamer een leuke tuner zoekt en geen moeite heeft met het dag en nacht laten draaien van 25-30 watt is dit best een aanrader. Zeker voor het redelijke aanschafbedrag.

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 370
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hier staat hij nu een weekje te draaien dus een onderbouwde reactie kan er wel van af smile

 

Heb een 2.5" disk er in gezet met elastiekjes, geen schroefgaten voor aanwezig standaard. Over de 3.5" disks is wel goed nagedacht, de rubbers e.d. vangen de trillingen op waardoor er amper 'lawaai' uit het ding komt.

 

Flasht snel via USB, kind kan de was doen. Fijne nieuwe technologie, mooie hardware, alles-in-1 design, dat kunnen ze wel in korea. Je gaat je afvragen waarom de 8000 zo veel meer moet kosten, voor wat insteektuners. (wel jammer, geen dvb-c tuner helaas.. maar, wel 400+ euri bespaard.)

 

De box is zeer snel. Hij laat de dm800 ruim achter zich, alles is weer lekker soepel, net zoals vroeger op mijn dm7020. Ik vond de dm800 tov. mijn dm7020 qua 'soepelheid' best wel een stap terug, maar met de Vu+ is alles weer lekker snel en direct. Een zeer groot voordeel..

 

Twintuner: Zeer fijn. Zelfs met interne doorlus al goed bruikbaar, maar ik trek nog ff een lijntje naar 19.2 voor optimaal genot. ABCD met 13/19/23/28 hangt nu single en dat is wel zonde.

 

Standby: Hoeft voor mij niet in deep standby als hij intern moet sharen met de slaapkamer.

 

Ik denk dat je dit beter kan vergelijken met een DM800, waarbij de VU+ gewoon de betere (en merkbaar sneller) hardware aan boord heeft voor een lagere prijs.

 

Nadelen zijn er ook, maar puur softwarematig. (Net zoals de dvd-iso speler, das puur software en fixbaar.)

- Newcs loopt niet (ziet geen kaarten, driverissue)

- Oscam dan weer wel, lost het eerste probleem op wink

- Interne Kaartlezers willen niet superhard. (dm800 kon 8mhz doen op de c+nl seca4 kaart, VU+ max 6 mhz.)

Denk een kwestie van drivers / finetunen.

 

Tzt zullen er wel meer images komen ook nog, maar is eigenlijk niet eens nodig, hij is al 99% klaar naar mijn mening. smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mogelijkheid om ISO DVD's af spelen zal binnenkort ook wel werken. Dat de RTC niet in standby gaat moet waarschijnlijk gewoon ingesteld worden in een register van de cpu. Deze box is echt nog niet lang uit en zoals bij andere boxen duurt het soms enkele weken/maanden vooraleer echt alle bugs eruit zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: _Ron
.......Als dat echt zo is, is dat wel een behoorlijke misser. Dan is die deep standby functie ook niet zinvol want dan werken dus de timers niet meer........

Kijk: zijn we het alweer helemaal eens!
Op dit moment is het zo, dat je ook geen waarschuwing krijgt als je naar deep-sleep gaat terwijl er timers lopen, maar de PLi is natuurlijk nog volop in ontwikkeling.

Origineel bericht van: Asure
Hier staat hij nu een weekje te draaien dus een onderbouwde reactie kan er wel van af.....

Leuk om tussen vele newbees eens een reactie te zien van een ervaren DMmer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Asure

- Interne Kaartlezers willen niet superhard. (dm800 kon 8mhz doen op de c+nl seca4 kaart, VU+ max 6 mhz.)
Denk een kwestie van drivers / finetunen.


Waar moet ik dan aan denken confused dat de kaartlezer niet superhard werken. Of merk ik geen verschil 8mhz of 6mhz

Ik heb een Vantage 8000s en moet aangepaste software [emu] gebruiken voor de interne Kaartlezers voor de CD card.
Heb ik ook aangepaste software nodig voor de VU+

et8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met welke instelling krijg ik de kanalenlijst weer onder mijn OK knoppie ?? Hij stond daarop ingesteld,..maarja er was vandaag een update van de Open PLi. Dus weg instellingen

-> VU+ Duo Twin Linux HDTV Receiver PVR + 320Gb Western Digital + Triax 88cm met 4 Inverto lnb's gericht op 13/19,2/23,5/28,2 <--> Image OpenPLI <-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: josjansen
Ik heb een Vantage 8000s en moet aangepaste software [emu] gebruiken voor de interne Kaartlezers voor de CD card.
Heb ik ook aangepaste software nodig voor de VU+

In feite is de PLi-image de aangepaste firmware: als die eenmaal draait haal je met je afstandsbediening allerlei handige plug-ins binnen, waaronder een applicatie die de kaartlezer geschikt maakt voor o.a. gebruik van de NL-CD en de BE-TVV kaart.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lithion
Dat de RTC niet in standby gaat moet waarschijnlijk gewoon ingesteld worden in een register van de cpu. Deze box is echt nog niet lang uit en zoals bij andere boxen duurt het soms enkele weken/maanden vooraleer echt alle bugs eruit zijn.


Wij als Invertisten hebben dat al eerder gehoord (Déjà Vu+) :D

Ik kan me daar niks bij voorstellen, deep sleep SB kan blijkbaar alleen ontwaakt worden door een signaal van buitenaf, in dit geval dus het IR-signaal van de AB.
Als de cpu loopt, kun je niet spreken van deep sleep dus dat register is in deep sleep ook dood (spanningsloos).
Alleen een klein circuit in de voeding werkt dan, vandaar het lage verbruik in DSS.
Je zou dus een IR wekkertje moeten maken om te zorgen dat de ontvanger ontwaakt. Dat wekkertje moet natuurlijk wel via het netwerk up to date gehouden worden, een soort Babs, maar dan via LAN of WLAN. shocked

p.s. De opmerking over <klonen> is zeker niet voor de VU+ bedoeld, slechts als
voorbeeld van bedrijven die een graantje meepikken van een succes.

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijp ik het goed dat de VU+ door het ontbreken van de RTC chip dus niet via een timer uit de deep standby kan komen? Of is er nog een alternatief aan boord dat dat in de toekomst wel mogelijk gaat maken?

 

 

Zou erg jammer zijn als dat niet het geval zou zijn.

 

 

EDIT: ik zie dat de vraag ondertussen al beantwoord is. Helaas dan toch maar geen VU+ frown

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wdekler
EDIT: ik zie dat de vraag ondertussen al beantwoord is. Helaas dan toch maar geen VU+

Even voorzichtig: de vraag is nog niet met zekerheid beantwoord.
Maar het lijkt er heel sterk op dat dit idd het geval is.

Als dat idd het geval is, zal in de praktijk door de meeste gebruikers vrijwel nooit de diepe slaap worden gebruikt. Je kunt dan dus zeggen dat de diepe slaap modes er alleen pro forma in zit om aan de EU-normen te voldoen. Is zo'n truc toegestaan?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, hopelijk is er toch nog iets mogelijk, maar omdat ik bijna altijd deep sleep mode gebruik bij mijn DM7000 wil ik hier toch wel aan blijven vasthouden.

 

Tenzij het normale standby gebruik van de VU+ ook al erg laag is, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk met zo'n vlotte CPU.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanwaar komt het verhaal dat de VU+ Duo geen rtc heeft?

 

Volgens mij heeft deze wel een rtc maar is er enkel nog een probleem met het instellen ervan.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
Origineel bericht van: Black_64
Vanwaar komt het verhaal dat de VU+ Duo geen rtc heeft?

Van het forum van de importeur.

En dat is...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...