Ga naar inhoud


[VU+ DUO] de (aller)eerste indruk.


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Nolimits
Origineel bericht van: Invertist
Origineel bericht van: oli469
Heeft deze sat-box de mogelijkheid om simultaan twee afzonderlijke beelden uit te sturen (vb 1 via component en 1 via hdmi)? Ik denk er immers aan deze box te kopen en aan te sluiten op een multi zone av receiver.

Streamen van een ander kanaal kan in ieder geval: WEB-TV op de PC loopt al goed. Gewoon draadloos op de laptop in de tuin of in een andere (slaap)kamer.


Mij lukt het niet, bij de dm800 was het een kwestie van vlc op de pc installen en spelen maar. Nu krijg ik het niet voorelkaar, misschien dat jij mij even op weg kan helpen.


Ik krijg web tv ook niet voor elkaar. Niets om af te spelen staat er aldoor. Maar als ik in de zenderlijst kijk (in de webinterface) dan staan er 2 icoontjes. De ene voor epg en de andere om te streamen. Vlc opent en speelt het kanaal af welke je aanklikt. Dat werkt dus wel.

Groeten Thomas

 

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 370
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: JosFop4Sat
Als ik dat allemaal zo lees, ga ik steeds meer van mijn geloof afvallen.
Zijn er dan écht geen wanklanken (afgezien van de vobs)? crazy


Jawel, box loopt weleens vast als je van radio naar tv schakel. Gisteren probeerde ik de box op tv te zetten en tot 4 keer toe achter elkaar vastgelopen. Telkens als ik de box weer opstarte stond deze weer in radio mode.

Groeten Thomas

 

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer het vandaag nog eens: er is in de PLi van vanochtend duidelijk e.e.a. veranderd met de web-tv. Overigens niet allemaal ten goede: het werkt bij mij nu niet meer betrouwbaar (tot gisteren wel).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
Origineel bericht van: Lithion
Ik denk echt wel niet dat die bestanden gecodeerd worden opgeslagen hoor.

Dat klopt haarscherp: dat staat hierboven ook al drie keer! Ongecodeerd, niet-gecodeerd en gedecodeerd is allemaal (ongeveer) hetzelfde.........

tis alleen een kwestie van GOED lezen....

DISCLAIMER:

All statements, events, names and numbers mentioned in this message are fictional. Any resemblance to reality is coincidental and unintended.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie wet hoeveel geheugen de boc heeft en wat de processor snelheid is?

De picons kunnen die ook op een CF kaart of USB stick?

Als ik de foto's zie op: http://www.satnerds.com/forums/index.php?topic=9780.msg29646;topicseen vind ik het jammer dat er niet van die metalen elco's op zie. Maar dat is een beetje persoonlijke mening.

 

Anton

VU+ Solo2 OpenPli powered

Triax 78 Triple LNB

Qnap TS-119 NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

De "tweede eerste indruk" (voor de goede orde: de ervaringen zijn gebaseerd op het gebruik van de PLi-image):

 

1- Ik ben er nog steeds sprakeloos van dat er een ontvanger bestaat met zo'n geweldige en flexibele functionaliteit. Natuurlijk: gebruikers van een DM zullen denken: dat hebben we altijd al gezegd. Maar voor mij is het nieuw.

 

2- Ik heb nog geen crash meegemaakt.

 

3- Hoewel ik altijd gedacht heb dat DM-achtigen in de hobbykamer thuis horen en niet in de woonkamer, moet ik dat idee volledig bijstellen. De installatie en de bediening zijn dermate eenvoudig en doordacht, dat hij echt door iedereen kan worden gebruikt.

 

4- De ontwikkeling gaat zeer snel. Ik denk dat geen enkele "professionele" fabrikant ook maar in de schaduw kan staan van wat hier geproduceerd wordt. En dan heb ik het dus eigenlijk zowel over de fabrikant als over het PLI-team.

 

5- Jammer, jammer, jammer dat ik geen aandelen in de fabriek of de importeur heb: dit moet goed gaan lopen!

 

6- Hoewel ik van hardware maar beperkt verstand heb, denk ik dat het feit dat de bovenkant ook bij zeer intensief gebruik volledig koud blijft, een goed voorteken is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Triax-88
Punt 3 wist ik gelukkig al jaren...

Ja, jij wel, en vele anderen natuurlijk ook. Maar voor mij was het echt een openbaring (en vooral ook het feit dat hij probleemloos in de huiskamer te gebruiken is, wat ik echt nooit had verwacht).

Maar zo leert een mens steeds weer wat bij (hoewel het nu ineens wel hard gaat: moet heel veel ontbrekende DM- en Linux kennis opdoen, en boven een zekere leeftijd.......).
En tsjaaa, die nickname blush
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was aan het antwoorden en ineens waren we weer in dit topic....

De mods zullen de twee wel bij elkaar geveegd hebben? :D

 

Maar goed:

Citaat:
5- Jammer, jammer, jammer dat ik geen aandelen in de fabriek of de importeur heb: dit moet goed gaan lopen!

Wachten tot dit bedrijf beursgenoteerd is wink

Maar wellicht leuk om naar de historie van de aandelen DM te kijken vanwege de gelijkenissen? Ik verwacht geen spectaculaire zaken, Satelliet settop boxen hebben geduchte concurrentie van alle andere aanbieders, dus de groei zal gestaag zijn.

 

(maar ik kan het mis hebben, wellicht hebben we hier een nieuwe Sigma whistle )

Azbox Premium HD (DVB-S2, DVB-T)

Wavefrontier T55 4xLNB ( 13-19-23-28 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
De ontwikkeling gaat zeer snel. Ik denk dat geen enkele "professionele" fabrikant ook maar in de schaduw kan staan van wat hier geproduceerd wordt. En dan heb ik het dus eigenlijk zowel over de fabrikant als over het PLI-team.


Alles wat jij opnoemt is eigenlijk voor de volle 100% verdienste van Dream Multimedia. Die heeft enigma II en de volledige DVB api compabiliteit immers gemaakt.
Deze fabrikant heeft alleen gezorgd dat de hardware werkt en de drivers van BroadCom aangepast zijn aan DVB-API V3, voor zover ze dat niet al waren.
Slim gedaan overigens want Dream Multimedia had niet zo dom moeten zijn de "eenvoudige" twin tuner markt zo te verslonzen.
Misschien moet de importeur maar zorgen dat ze er hier eentje kado krijgen. Misschien komt dat eigen forum dan ook wat sneller wink

Ron


Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ribbe82

Maar wellicht leuk om naar de historie van de aandelen DM te kijken vanwege de gelijkenissen? Ik verwacht geen spectaculaire zaken, Satelliet settop boxen hebben geduchte concurrentie van alle andere aanbieders, dus de groei zal gestaag zijn.

En toch verwacht ik wel iets: bij DM is het gat tussen de 7025 en de 8000 veel te groot: ze hadden denk ik een 7025 in HD uitvoering moeten uitbrengen. In dat gat lijkt Marusys nu gesprongen te zijn.
DM heeft normaal gesproken natuurlijk zijn eigen trouwe aanhangers, maar ik maak me sterk dat de overstap van de 7025 naar de 8000 voor vele DM-fans gewoon te groot is. Om over mensen die aan een Dream-experiment willen beginnen maar te zwijgen.

Maar: het is natuurlijk wel even afwachten of Marusys overleeft en de ondersteuning op peil houdt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ron,

 

dat is inderdaad dikke eigen schuld van dm.

mijn dm800 die particulier meer kost dan de vu+ doet niets meer en is een single tuner.

 

ik heb deze beide staan, dus ik weet wel waarover ik spreek.

en ja, ....ik dacht dat omkoping of favoritisme niet kan op sat4all? :D

wie weet koop/krijg je er eentje en ga je zo zot zijn van die box dat je alle dm's wegdoet? crazy

 

alle gekheid, leuke box die doet wat het moet doen en dat al heel snel na release,uiteraard chapeau voor PLi !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...