Ga naar inhoud


[VU+ DUO] de (aller)eerste indruk.


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Gast Merkedesch
Origineel bericht van: Triax-88
Origineel bericht van: Tonskidutch
is er al iemand die het beroemde "tuning failed" heeft gezien tijdens zappen?

ciao


Nog niet gezien, hoe is die melding beroemd geworden?


Bij de bekende Enigma2 boxen..DM7025 en DM800.

Vooral ook een leuk bericht is SID not FOUND in PAT.
Die komt gelukkig weinig of niet voor bij de VU+.

Tuning failed heb ik nog niet gezien op mijn VU+

Gr.Merkedesch
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 370
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: SystemLord
Ok, zou het niet mogelijk zijn om iets van een ntp te draaien in deep standby?
Geen idee wat wel/niet kan in deep standby, maar wellicht dat dit kan helpen...

Bij de VU gaat in deep standby alles uit (behalve de IR-receiver).
Bij de DM gaat in deep standby alles uit (behalve de IR-receiver en de RTC (en die dus de bovengemelde wake-up kan verzorgen)).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Merkedesch
Vooral ook een leuk bericht is SID not FOUND in PAT.

Ja, die heb ik wel een paar keer gezien: kan iemand uitleggen wat dat precies betekent?
Link naar reactie
Delen op andere sites

SID service ID (identificatie)

PAT (Programm Association Table)

PMT (Program Map Table), die aangeeft uit welke PID's een zender bestaat.

PID (packet identifier)

 

een complexe methode om een MPEGstream

die van de transponder uitgezonden wordt onder te verdelen opdat zenders en de digitale data gedecodeerd kan worden bij de ontvanger in een volwaardige beeldinhoud.

 

er gaan massa's discussies en vragen over dat SID not found in PAT

sinds men tbv HDTV het settingsformaat heeft aangepast in enigma2

 

voorheen was er op dm7025 met ook al enigma2 overigens geen probleem hiermee

 

lastig lastig

 

is het de decoder of is het de tuner

ik durf er ook niets over te zeggen.

ciao

 

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik lees hier van alles over de VU+ DUO met software als enigma2 en Pli enz. Nu ben ik erg verrast smile over de resultaten van de VU en wil er ook een aanschaffen, MAAR blush nu ben ik een newbie wat betreft een op Linux gebaseerde ontvanger. Bestaat er een site waar dit voor een newbie uitgelegd staat. Of in ieder geval dat het een beetje duidelijker word.

 

 

et8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

en in aanvulling daarop, hoe gaat dat met die software en pli?

is er een centrale plaats waar de laatste werkende versie kan worden gedownload of is het maar googelen en gokken dat het werkt?

en nog iets: als jan en alleman aan de software knutselt, hoe houd je dan een soort versiebeheer bij?

stel, je begint met versie 1.

piet knutselt en heeft versie 1b gemaakt, jan knutselt ook en heeft versie 1c gemaakt, maar wat in 1c zit, zit niet in 1b en andersom.

Kees gaat door met 1c en maakt 1c2 en 1c3, Irma hobbiet verder met 1b en er ontstaat dus 1b1.

Nu lijkt 1b1 dus niet meer op 1c3 en er is allerlei wildgroei aan het ontstaan.

is dat proces beheerst?

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de laatste 2 bovenstaande posts, zie de website van PLi.

En met name de Wiki, forum en de nightly open PLi builds.

 

Er zijn mogelijkheden voor VUutil (soort Dreamup) en flashen met USB, maar kom, lees jezelf even in aub.

Azbox Premium HD (DVB-S2, DVB-T)

Wavefrontier T55 4xLNB ( 13-19-23-28 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: stefan.wolfrum

en nog iets: als jan en alleman aan de software knutselt, hoe houd je dan een soort versiebeheer bij?
stel, je begint met versie 1.
piet knutselt en heeft versie 1b gemaakt, jan knutselt ook en heeft versie 1c gemaakt, maar wat in 1c zit, zit niet in 1b en andersom.
Kees gaat door met 1c en maakt 1c2 en 1c3, Irma hobbiet verder met 1b en er ontstaat dus 1b1.
Nu lijkt 1b1 dus niet meer op 1c3 en er is allerlei wildgroei aan het ontstaan.
is dat proces beheerst?

Dat heet SVN repository (of consorten), waar men via tickets werkt. Iedereen doet een stukje, en commit dat terug. In een gezamenlijke build wordt alles bijeengeraapt tot een volledig image.
Zie de open-pli website voor meer info.

Azbox Premium HD (DVB-S2, DVB-T)

Wavefrontier T55 4xLNB ( 13-19-23-28 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

meer dan een keer staat het support forum genoemd in de bovenstaande draad

 

er zijn net zo tools voor het flashen als voor het beheer

de flashwizard is oude meuk voor enigma1 whistle en wordt met klem afgeraden bij enigma2

 

usb of het flashtool (serieel/lan) downloaden

ciao

 

oops

zie al heel wat reacties dennis

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik bij de eerste indruk helemaal vergeten heb, maar wat toch wel indruk maakt: wat dacht je van vooruitspoelen op 128-voudige snelheid? En achteruitspoelen op 64-voudige snelheid? En zonder hikjes en goed te volgen (en dat ben ik wel anders gewend...)

 

Even een paar antwoorden:

Origineel bericht van: josjansen
Bestaat er een site waar dit voor een newbie uitgelegd staat. Of in ieder geval dat het een beetje duidelijker word.

Vast wel, maar dat is niet nodig. Tot voor 6 dagen was ik ook een absolute Linux-newbee (trouwens nog steeds) en ik kan niet zeggen dat ik daar hinder van heb ondervonden. Het is echt allemaal kipsimpel.

Sterker nog: ik heb echt altijd gedacht dat dit soort ontvangers eigenlijk alleen maar voor de hobbykamer zijn: niets is minder waar. Aan bedieningsgemak en stabiliteit kan menig "normale" ontvanger nog een puntje zuigen!

 

Origineel bericht van: stefan.wolfrum
en in aanvulling daarop, hoe gaat dat met die software en pli?

Origineel bericht van: stefan.wolfrum
is er een centrale plaats waar de laatste werkende versie kan worden gedownload of is het maar googelen en gokken dat het werkt?

 

en nog iets: als jan en alleman aan de software knutselt, hoe houd je dan een soort versiebeheer bij?

1- De fabrieksfirmware vormt, samen met de door de fabriek geleverde drivers, de basis voor de PLi-firmware (image).

2- De PLi-image zal (nagenoeg??) altijd zijn gebaseerd op de jongste fabrieksfirmware.

3- De PLI-groep is een groep van professioneel werkende hobbyisten, die wel afhankelijk zijn van de fabriek.

4- Als je over de PLi-firmware niet tevreden bent (kan ik me niet voorstellen, maar goed), dan gebruik je gewoon die van de Fabriek?

5- Als je wat met deze ontvanger-met-Pli stoeit, kom je er achter dat veel functionaliteit zeer doordacht er robuust is opgezet. Menig "professioneel" fabrikant/OEMmer kan daar een puntje aan zuigen. Dat geldt trouwens ook voor wat betreft de voortvarendheid waarmee problemen worden aangepakt en verbeteringen worden doorgevoerd. Desalniettemin: soms moet je een klein beetje geduld hebben (of, zoals een PLI-er onlangs meedeelde: "ook wij hebben een sociaal leven". Daar moet ik trouwens wel "helaas" aan toevoegen ). Vergeet trouwens niet: bij menig fabrikant gaan de updates vele malen trager dan bij PLi het geval is!

 

 

Origineel bericht van: Dennis DaMenaCe
Morgen krijg ik dus mijn VU+ duo. Hoe krijg ik daar een PLi image in ? Moet dat echt serieel? of kan het via USB of netwerk? En wat voor programma heb ik hierbij nodig?

Kijk eens op het forum van de importeur <klik> alles is voorgekookt!

 

En oh ja: als er toch eens iets niet lukt: er zijn vele forums vol met hulpvaardige mensen. De koop van zo'n ontvanger is aanzienlijk minder risicovol dan 10 km op de grote weg rijden, en daar bekent heeft niemand bedenkingen tegen confused

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
Origineel bericht van: _Ron
Ik heb nooit gezegd dat er een HDMI connector op zit, ik heb alleen beweerd dat het signaal dat op die connector staat 100% identiek is aan het signaal dat bij een vergelijkbaar apparaat uit de HDMI connector komt, ofwel 10% HDMI complient signaal. En dat is ook zo.


Als je daar 100% van maakt, en je leest nog eens even goed wat ik heb geschreven, zal je zien dat we het 100% met elkaar eens zijn :D : de DM8000 heeft geen HDMI, wat ik ook al sinds het begin heb gezegd wink

En omdat het blijkbaar verkeerd gelezen kan worden, wil ik daar nog wel aan toe voegen: dankzij een verloopkabel kan de DM 8000 wel op een HDMI-ingang worden aangesloten.

Heel veel woorden, want blijkbaar is goed lezen toch niet voor iedereen weggelegd smile


HDMI is niet alleen een connector maar een interface voor audiovisueel materiaal zoals HD-televisie en thuisbioscoop. De kabel bestaat uit 19 draden. De maximale bandbreedte is 14,9 Gbps (gigabit per seconde) etc. (wikipedia)
Het ging mij om het interface en niet om de connector. Ik had immers in mijn eerste bericht al geschreven dat de connector er niet op zit maar het HDMI SIGNAAL uit de DVI connector komt (inclusief digitale audio) en met behulp van een verloopkabel naar een HDMI stekker gaat.
Ik citeer mijzelf:
Citaat:
De 8000 heeft wel HDMI, echter geen HDMI plug maar een verloopkabel van DVI naar HDMI. Het signaal is identiek.

Jij stelde dat HDMI "er niet op zit". Ik schreef dus alleen dat de connector er niet op zit maar het VOLWAARDIGE HDMI signaal wel.
Dan kan jij blijven wijsneuzen zoveel je wilt, maar gelijk hebben doe je evengoed niet wink

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...