Ga naar inhoud


[VU+ DUO] de (aller)eerste indruk.


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Achja, Als Dream morgen de prijs van de DM8000 verlaagd naar 6 of 700 euro is de keuze plotseling weer heel erg simpel.

Dat kunnen ze best als ze dat willen.

Wat ze ook kunnen doen is de PCB van de DM8000 redesignen naar een kleinere footprint zonder MiniPCI en zonder de twee extra tuner slots.

Dat allemaal in een zwarte DM7025 behuizing en de kassa rinkelt weer als voorheen.

Maak je maar geen zorgen. Die jongens zijn wat dat betreft pienter en extreem genoeg.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 370
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: _Ron
Achja, Als Dream morgen ......
Maak je maar geen zorgen. Die jongens zijn wat dat betreft pienter en extreem genoeg.

Tuurlijk, als........
Tuurlijk spelen ze in op de markt, dat doet uiteraard elk bedrijf.
Maar voorlopig hebben ze dat niet gedaan, ongetwijfeld mede reden dat Marusys hiermee komt. En DM is hierdoor zeker een deel van de markt kwijt. Maar wees gerust: ik maak me daar geen zorgen over, het zijn maar wat bespiegelingen.
En verder zijn deze dromen over Dream niet zo heel belangrijk: het is alleen maar een gedachte over een niet te filmen marktbeleid.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus met andere woorden hebben ze altijd de 8000 veels te hoog op de markt gezet,

want zeg nu zelf een produckt zo ineens met een paar honderd euro verlagen kan alleen als je een dikke marge hebt op een produckt.

Origineel bericht van: _Ron
Achja, Als Dream morgen de prijs van de DM8000 verlaagd naar 6 of 700 euro is de keuze plotseling weer heel erg simpel.

Dat kunnen ze best als ze dat willen.

Wat ze ook kunnen doen is de PCB van de DM8000 redesignen naar een kleinere footprint zonder MiniPCI en zonder de twee extra tuner slots.

Dat allemaal in een zwarte DM7025 behuizing en de kassa rinkelt weer als voorheen.

Maak je maar geen zorgen. Die jongens zijn wat dat betreft pienter en extreem genoeg.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: _Ron
Achja, Als Dream morgen de prijs van de DM8000 verlaagd naar 6 of 700 euro is de keuze plotseling weer heel erg simpel.
Dat kunnen ze best als ze dat willen.
Wat ze ook kunnen doen is de PCB van de DM8000 redesignen naar een kleinere footprint zonder MiniPCI en zonder de twee extra tuner slots.
Dat allemaal in een zwarte DM7025 behuizing en de kassa rinkelt weer als voorheen.
Maak je maar geen zorgen. Die jongens zijn wat dat betreft pienter en extreem genoeg.

Ron


Gezien de snelheid waarmee in het verleden nieuwe types aangekondigd werden en het moment voor ze daadwerkelijk op de markt kwamen door Dream lijkt het me dat Marusys zich de eerste vijf jaar niet veel zorgen hoeft te maken. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

De DM800 kwam ook bijna "uit het niets", dus dat zou ik niet zeggen. Maar de rest zit ook niet stil natuurlijk.

Ik vind de VU+ DUO een slimme zet. Het enige waar ik me zorgen over maak zijn de drivers en wat een Dream Multimedia eventueel nog denkt te kunnen doen om deze fabrikant (gedeeltelijk) buiten spel te zetten. Van een paar "dirty moves" zijn ze namelijk daar in Duitsland ook niet vies.

De DM8000 is niet te duur hoor. Eerder zijn er veel mensen die hem te duur vinden voor hun budget. Je krijgt er ook wel behoorlijk veel meer voor. Of je dat ook daarwerkelijk nodig hebt, bepaal je zelf.

Een fabrikant heeft die "volle mep" de eerste tijd nodig om de gigantische ontwikkelingskosten terug te verdienen. Na verloop van tijd zakken alle producten naar de prijs die ze ook echt "waard" zijn.

Vergeet even niet dat de software waar de VU+ op draait wel ontwikkeld is door Dream Multimedia en ik schat dat marusys geen "sponsorbijdrage" heeft gedaan:-)

Iemand moet die programmeurs toch betalen. "Iemand" zijn nu de kopers van een DM800 / DM8000 etc.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: _Ron
De DM8000 is niet te duur hoor. Eerder zijn er veel mensen die hem te duur vinden voor hun budget. Je krijgt er ook wel behoorlijk veel meer voor. Of je dat ook daarwerkelijk nodig hebt, bepaal je zelf.

Precies: het is dus niet slim van DM geweest zo'n gigantisch gat tussen de 7025 en de 8000 te laten ontstaan. Meer dan dat zeg ik ook niet wink

Maar nu jet het zegt: voor wat je meer krijgt bij de 8000 t.o.v. de VU+ moet je wel heel veel meer betalen hoor!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: _Ron
Achja, Als Dream morgen de prijs van de DM8000 verlaagd naar 6 of 700 euro is de keuze plotseling weer heel erg simpel.
Ron


Voor mij zou de keuze dan nog steeds erg simpel zijn: 420 euro voor de Vu+.
Die extra tuners mogelijkheid van de 8000 is voor mij namelijk niet interessant.

Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist


Maar nu jet het zegt: voor wat je meer krijgt bij de 8000 t.o.v. de VU+ moet je wel heel veel meer betalen hoor!


Idd,

Je hebt de mogelijkheid tot 4 dvb-s/c/t tuners of een combi daarvan. En je kan een dvd speler inbouwen.

Vergeet ik dan nog iets? Van die tuners kan wel een groot voordeel zijn, maar ik heb toch geen kabel en dvb-t bied niets meer dan sat doet.

Laatste voordeel van de 8000 is dat dm niet de concurrent is.

Groeten Thomas

 

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het doet me een beetje denken aan de tijd dat de IBM PC op de markt kwam (jaren '80) en er daarna vele goedkopere klonen verschenen, die wel werkten, maar niet altijd even degelijk waren.

Uiteindelijk is het goed gekomen en iedereen kan een redelijke PC kopen, al blijven er altijd Mac fanaten, evenals er Saab fanaten zijn.

In receiverland zal het evenzo gaan.

Hopelijk is de VU+ geen goedkope kloon die na een half jaar allerlei kuren krijgt.

De Dreambox heeft ook niet zo'n goed hardware verleden trouwens....

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Thomas2000
Idd,
Je hebt de mogelijkheid tot 4 dvb-s/c/t tuners of een combi daarvan. En je kan een dvd speler inbouwen.

Let wel op: voor die €580 verschil heb je slechts de mogelijkheid 2 tuners een een DVD-speler in te bouwen: je moet ze nog wel kopen!

Origineel bericht van: Thomas2000
Vergeet ik dan nog iets?

Ja, de DM8000 heeft ingebouwde WLAN, 2 (of 3?) extra streams, 2 videodecoders, geen HDMI-aansluiting, 2 CI-slots meer en, qua programma's van derden, meer ondersteuning (hoewel dat nog wel kan veranderen).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
Nu moet ik nog wel even uitvinden of, en zo ja hoe, je ook opnames die op de VU staan op de PC kunt bekijken.

Ook dat was weer te simpel voor woorden: in de webinterface heb je een kompleet overzicht (inclusief uitgebreide EPG) van alle radio-en TV zenders en de gemaakte opnames. Afspelen is een kwestie van een druk op de knop.
Op slaapkamer en WC, overal gaat de laptop mee!
En op een andere laptop kan je weer naar een andere opname kijken.
Trouwens: met diezelfde laptop kan je de planner inkijken, doorzoeken, aanvullen en wijzigen. En nog wat kleinigheidjes, zoals het bedienen van de ontvanger voor gewoon TV gebruik: rustig met één oog op de TV de EPG doorzoeken en afstemmen of plannen.
Makkelijker konden ze het niet maken, maar dat hoeft ook niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

ook nog een groot OLED display, volgens mij een betere (kwalitatief hoogwaardigere) afstandsbediening.

De 8000 heeft wel HDMI, echter geen HDMI plug maar een verloopkabel van DVI naar HDMI. Het signaal is identiek.

Ik weet niet of de VU+ een echte deep stand-by heeft, waar het verbruik ook maar +/- 2 watt is.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, je hebt gelijk v.w.b. dat display. En daar hoort ook nog een RTC bij, die blijft doorlopen in deep stand-by en zorgt voor het tijdig ontwaken als een opname gemaakt moet worden.

De VU+ kent ook deep sleep, die naar keuze benut kan worden. Het verbruik is dan < 1W.

 

Over die AB: dat weet ik niet. De AB van de DM heeft veel dubbelfuncties, die van de VU+ niet.

Maar ik gebruik nooit de AB van een apparaat: ik bedien functionaliteiten, geen apparaten (zie onderschrift).

 

Over die HDMI: dat heb je mis. HDMI is een connectortype, netzoals DVI een connectortype is. De HDMI connector ondersteunt ook geluid, in tegenstelling tot DVI. Het videosignaaltype is bij beide idd gelijk. De DM 8000 heeft een DVI-aansluiting en er wordt een verloopkabel bij geleverd: aan de ontvangerkant wordt daar DVI en geluid op aangesloten, aan de beeldschermkant zit een HDMI-aansluiting. Maar ondanks die verloopkabel heeft de DM dus geen HDMI-aansluiting (en ben je duur uit als die enen kabel vervangen moet worden).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ron,

 

de vu+ in deep standby is 1,3W gemeten bij mij.

 

de oled, tja, op mijn dm800 zit ook een oled, maar van 3 meter ver heb ik een verkijker nodig om te kunnen lezen wat erop staat. cool

en dat de dm8000 betere afstandsbediening heeft, wel, ik gebruik nu ook weer mijn logitech ten volle genot.

en iedereen weet dat dm zijn boxen "te duur" verkopen.

zeker 30% of zelfs meer minder is nog voor hen mooi gewonnen.

 

@rest die het een kloon noemen :

 

ik blijf het niet correct vinden om de Vu+ een kloon te noemen.

ze zijn verschillend van elkaar naar hardware toe en mogelijkheden. Mocht een kloon zijn dan ging PLi hun vingers NIET verbranden.

 

laten we een appel een appel noemen en peer een peer.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SatMann
de vu+ in deep standby is 1,3W gemeten bij mij.

Weet je zeker dat dit een juiste meting was? De meeste meters zijn bij zeer laag verbruik uiterst onnauwkeurig en houden bovendien geen rekening met de arbeidsfactor.

Ik denk echt dat het verbruik < 1W is (al zou ik van 1,3W ook niet wakker liggen), al is het alleen al omdat de nieuwe EU-regels dat voorschrijven.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...