Ga naar inhoud


[VU+ DUO] de (aller)eerste indruk.


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Invertist
....... de DM8000 heeft geen HDMI......


Ik wil hier toch nog even een kleine toelichting op geven:

Bij Scart is er spake van een connector type: alleen de vorm van de aansluiting is vastgelegd, over het type signaal is nooit een afspraak gemaakt. Je ziet in de praktijk dan ook dat via Scart een veelheid aan videosignalen wordt doorgegeven (Composiet, S-video, RGB, component RGB: dat geldt ook voor de DM en de VU). Vergelijk dit met een RS-232 aansluiting, waarvoor hetzelfde geldt. Er is dan ook vaak spraakverwarring: een signaal wordt vaak aangeduid met "Scart", terwijl dat dus niet kan.

Bij de introductie van HDMI heeft men dit gelukkig wel goed geregeld: daar zijn connector- en signaaltype 1:1 aan elkaar gekoppeld. Het gevolg is: geen spraakverwarring meer (behalve dan bij DM), omdat met HDMI eenduidig een bepaald type signaal over een bepaald connector wordt bedoeld.
Dat laat natuurlijk onverlet dat dat signaal ook via een andere weg getransporteerd kan worden: je kunt elk type aansluiting gebruiken om dat signaal te vervoeren, zolang er maar genoeg aders ter beschikking zijn. En idd: via kroonsteentjes kan ook. Maar zo'n "custommade" verbinding heet dus, ongeacht het signaal dat er over loopt, geen "HDMI".

Overigens een raadsel waarom DM voor deze oplossing gekozen heeft: zou dat zijn om de bij HDMI verplichte HDCP-ondersteuning te omzeilen (overigens kan ook DVI prima HDCP ondersteunen, maar het is geen verplichting)?
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 370
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast Merkedesch
Origineel bericht van: Dennis DaMenaCe
Beste mensen,
Ik ben dan geen moderator, maar dit topic gaat over de VU+ en niet over een HDMI aansluiting van een dreambox. Hier zijn al zeker 2000 berichten over gepost.

On-topic,

Ik heb vandaag de box besteld. Morgen moet ik hem al in huis hebben. Ben ontzettend benieuwd!


Veel plezier er alvast mee.

En inderdaad graag weer On-Topic aub..Het wordt anders weer zo onoverzichtelijk voor de mensen die graag de 1e indrukken willen lezen en vergelijken!!


Gr.Merkedesch
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Bij de introductie van HDMI heeft men dit gelukkig wel goed geregeld: daar zijn connector- en signaaltype 1:1 aan elkaar gekoppeld. Het gevolg is: geen spraakverwarring meer (behalve dan bij DM), omdat met HDMI eenduidig een bepaald type signaal over een bepaald connector wordt bedoeld.

Dat laat natuurlijk onverlet dat dat signaal ook via een andere weg getransporteerd kan worden: je kunt elk type aansluiting gebruiken om dat signaal te vervoeren, zolang er maar genoeg aders ter beschikking zijn. En idd: via kroonsteentjes kan ook. Maar zo'n "custommade" verbinding heet dus, ongeacht het signaal dat er over loopt, geen "HDMI".

 

HDMI is geen standaard. Iedereen doet maar wat. De HDMI van de VU+ is naar mijn mening net zo compatible als de DVI van DM. Volgens mij heeft de VU+ ook geen HDCP. Ik ben benieuwd of die HDMI uberhaupt er wel op mag zitten... Tja.. Korea..

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Murdock
HDMI is geen standaard.

Sorry, maar dat is niet correct (zie o.a. hier). Het is wel degelijk een wereldwijde norm.

Origineel bericht van: Murdock
Iedereen doet maar wat.

Jawel, dat is zo, maar dat doet niets af aan het bestaan van de norm.
Op de weg wordt ook te hard gereden.

Origineel bericht van: Murdock
De HDMI van de VU+ is naar mijn mening net zo compatible als de DVI van DM.

Dat weet ik welhaast zeker: zie ook bovenstaande bijdragen.

Origineel bericht van: Murdock
Volgens mij heeft de VU+ ook geen HDCP. Ik ben benieuwd of die HDMI uberhaupt er wel op mag zitten... Tja.. Korea..

Kijk: dat is nu eens een interessante vraag. Hoe komen we daarachter? En is op dit moment HDCP voor een satellietontvanger überhaupt van belang?
Link naar reactie
Delen op andere sites

FF terug op topic

 

Ik heb nu een VU+ Duo 6 dagen staan,

Dit is mijn eerste 'eigen' linux/enigma2 STB,

voor mijn werk wel met een DM7025 gewerkt toen deze net uit

was. Enigma2 is onder tussen echt wel wat verbetert,

en dat zie je ook gelijk in deze box terug.

 

Kwa software ben ik helemaal in mijn nopjes.

Enigma2 met zijn plugin's en opties kan out of de box,

mijn inziens prima opboxen tegen vb een TF,

de webpage is echt super voor epg opnames instellen enz

 

Kwa hardware

CD kaart via cccam zap sneller (echt een verbetering)

dan CD kaart in aston duo/TF5000

(de TF met een linkey is ook al sneller dan dan met CD kaart)

 

Enige wat ik mis is een standby knopje op de voorkant

van de box zelf. je hebt dus altijd de AB nodig.

 

1.5 TB formaren (initsaliseren) kan je niet samen

met tv kijken doen zonder hikken. maar ja dat doe je ook

niet elke dag, verder is er voldoende CPU power

 

kortom ik ben best wel tevreden, en vind het nu al een aanrader.

En ja voor de mensen welke vinden dat alles moet werken

wat er op zit, die zullen nog ff moeten wachten. Maar

ook TF komt geregeld met software update's om bepaalde

bugs te fixen dus ook daar niks nieuws.

VU+ duo&duo2 Visiosat astra 1,2,3 & hotbird & DVB-T FTA

Groetjes Noud

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Guys,

 

Bijzonder te spreken ove m'n nieuwe aanwinst.

Na een klein middagje -out of the box- getest te hebben, heb ik

Ple software geinstalllerd, ook dt werkt - gezien de leeftij-

bijzonder goed,

Wel heb ik nu een probleem dat ik eerder niet had, een crash bij het zappen van TV naar Radio modus.

 

Voor de nieuwe mensen die deze mooie box nog binnenkrijgen de vraag of men de laatste originele firmware willen installeren

om te kijken of het probeel TV > radio zappen zich daar ook voordoet of dat het Pli foutje is..

 

Edmund

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
Is er al iemand die het beroemde "tuning failed" heeft gezien tijdens zappen?

Ik niet.

Origineel bericht van: Edmund
Wel heb ik nu een probleem dat ik eerder niet had, een crash bij het zappen van TV naar Radio modus.

Dat is een be- en onderkende fout in de originele firmware (die dus doorwerkt naar de PLi). Er wordt aan gewerkt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: _Ron
Mijn DM8000 gaat met de elektro plugin om 01.00 naar deep-standby en wordt de volgende dag om 17.00 weer wakker, haalt om 17.15 de XMLTV EPG op, werkt met de autotimer de timers bij en als ik dan van mijn werk kom staat mijn trouwe boxje helemaal klaar voor gebruik.


Ter Info:

Ik gebruikte die elekto plugin ook op mijn 7020, nu op de VU+ Duo kan ik bevestigen dat deze (nog) niet werkt.

Box wordt niet uit deep standby gehaald op het afgesproken tijdstip. Oorzaak is waarschijnlijk dat de box geen RTC heeft.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SystemLord
Oorzaak is waarschijnlijk dat de box geen RTC heeft.

Bij de DM's geeft PLi als er naar deep-standby wordt gegaan de opdracht: over xx.xx uur wakker worden (want dan is er een opname geplanned). Na het wakker worden krijgt de box de tijd van de satelliet, en ziet dat hij een opname moet maken. Dit principe werkt dus alleen als een een RTC is die in deep sleep doordraait. De VU+ lijkt die niet te hebben.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
is er al iemand die het beroemde "tuning failed" heeft gezien tijdens zappen?

ciao


Ja, tijdens het aansturen van de motor op tuner B van astra1 naar astra2 kreeg ik melding afstemmen mislukt en 2 seconden erna had ik toch beeld.

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
is er al iemand die het beroemde "tuning failed" heeft gezien tijdens zappen?

ciao


Nog niet gezien, hoe is die melding beroemd geworden?

Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
Origineel bericht van: SystemLord
Oorzaak is waarschijnlijk dat de box geen RTC heeft.

Bij de DM's geeft PLi als er naar deep-standby wordt gegaan de opdracht: over xx.xx uur wakker worden (want dan is er een opname geplanned). Na het wakker worden krijgt de box de tijd van de satelliet, en ziet dat hij een opname moet maken. Dit principe werkt dus alleen als een een RTC is die in deep sleep doordraait. De VU+ lijkt die niet te hebben.


Ok, zou het niet mogelijk zijn om iets van een ntp te draaien in deep standby?
Geen idee wat wel/niet kan in deep standby, maar wellicht dat dit kan helpen...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Merkedesch
Ik vindt het leuk al die vergelijkingen...met de DM8000

Maar de VU+ komt echt niet in de buurt van een DM8000 met een vergelijking..Dus zinloos / kansloos!


Ik vindt het helemaal niet zo vreemd, out of the box zijn de verschillen tussen de twee klein en de meeste mensen die de Vu+ kopen hebben ook de DM8000 overwogen.
Beide boxen kunnen wat ik in een HD twintuner zocht, de prijs heeft er voor gezorgd dat ik voor de Vu+ heb gekozen.

Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...