Ga naar inhoud


[VU+ DUO] de (aller)eerste indruk.


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Er is maar één groot nadeel aan de VU box: geen powerknop op het toestel en je moet dus altijd de ab erbij pakken.

 

Voor de rest: die DM ontwikkelingen aan enigma mag je ook niet overschatten. Veel van de enigma features zijn geprogrammeerd door vrijwilligers (teams zoals pli) en zijn door DM opgenomen geweest. De bijdrage van DM aan de DVB Linux API is al helemaal verwaarloosbaar.

 

Al bij al is het een box die nog niet door het venster is gekieperd omdat die gewoon doet wat hij moet doen. (die azbox heeft zijn lot wel al ondergaan).

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 370
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Lithion
Er is maar één groot nadeel aan de VU box: geen powerknop op het toestel en je moet dus altijd de ab erbij pakken....

Ik weet natuurlijk niet hoe jouw woonkamer er uit ziet, maar ik heb de AB juist altijd bij de hand: ik hoef niet de VU erbij te pakken!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
Over die HDMI: dat heb je mis. HDMI is een connectortype, netzoals DVI een connectortype is. De HDMI connector ondersteunt ook geluid, in tegenstelling tot DVI. Het videosignaaltype is bij beide idd gelijk. De DM 8000 heeft een DVI-aansluiting en er wordt een verloopkabel bij geleverd: aan de ontvangerkant wordt daar DVI en geluid op aangesloten, aan de beeldschermkant zit een HDMI-aansluiting. Maar ondanks die verloopkabel heeft de DM dus geen HDMI-aansluiting (en ben je duur uit als die enen kabel vervangen moet worden).


Deze discussie ga je echt verliezen. Op de DM8000 zit HDMI alleen zonder licentie en dus zonder de plug. Het signaal dat op de DVI connector staat is inclusief audio en 100% identiek aan HDMI. Koop of leen een DM8000 en vel dan pas je oordeeel.
De kabel is niets bijzonders. Dat is een standaard volledig bedrade DVI naar HDMI kabel, te koop vanaf 3 euro tot 90 euro, hoe gek je het zelf wilt maken. Precies dezelfde prijs als een standaard HDMI kabel dus en vrijwel overal verkrijgbaar in diverse lengtes. Ik heb zelf een iets kortere kabel in gebruik (1 meter ProfiGold) van 12 euro, maar de bijgeleverde 1.80 meter kabel doet het precies even goed.

Voor wat betreft die deep-standby stand. Werkt het "wakker worden" uit deep-standby ook goed met een timer? Dat zou al weer een koop-belemmering minder zijn.

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SatMann
Ron,

@rest die het een kloon noemen :

ik blijf het niet correct vinden om de Vu+ een kloon te noemen.
ze zijn verschillend van elkaar naar hardware toe en mogelijkheden. Mocht een kloon zijn dan ging PLi hun vingers NIET verbranden.



Het is zeker geen clone , daarvoor verschillen er nog teveel dingen met een Dreambox.Alleen de drivers al voor de VU+ zijn totaal verschillend , waardoor het ook niet mogelijk is de software van de Dreambox 1 op 1 te gebruiken.Men kan via Barry Allen een Gemini2 of LT image die bedoeld is voor de DM 8000 laten draaien , maar dat maakt het nog geen Dreambox 8000.Het enige wat ze samen gemeen hebben is , dat het draaid op enigma2.Ik las ook dat de kernel die de VU+ gebruikt ook al jonger is dan die van Dreambox.

De VU+ zit op kernel 2.6.18 en de Dreambox op 2.6.12 .De kernel info zag ik op een ander forum staan.

DM7000s - DM500s - VU+ Duo met 250 GB HDD - WaveFrontier T90 + emp 8/1 - Rotor met 80cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: _Ron
Op de DM8000 zit HDMI alleen zonder licentie en dus zonder de plug.


Hetgeen ik ronduit belachelijk vindt, DM die op een schandalig dure ontvanger nog een paar euro weet te bezuinigen door een licentie te omzeilen.

Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: _Ron
Deze discussie ga je echt verliezen.

Nee hoor, maar daar ga ik verder niet over bekvechten: kijk de litteratuur er maar eens op na, dat is een volstrekt duidelijk verhaal.
Nogmaals: het gaat niet om het signaalformaat, dat is identiek, het gaat om de connector. Als dat hetzelfde was, had je trouwens ook geen DVI-HDMI verloopkabel nodig laugh
En zelfs in de firmware heet het gewoon DVI!

Origineel bericht van: _Ron
Voor wat betreft die deep-standby stand. Werkt het "wakker worden" uit deep-standby ook goed met een timer? Dat zou al weer een koop-belemmering minder zijn.

Weet ik niet: ik heb deep standby nog niet gebruikt.

Überhaupt is standby nog nauwelijks gebruikt smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
het gaat niet om het signaalformaat, dat is identiek, het gaat om de connector. Als dat hetzelfde was, had je trouwens ook geen DVI-HDMI verloopkabel nodig laugh
En zelfs in de firmware heet het gewoon DVI!


Geheel correct.

Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
Origineel bericht van: _Ron
Deze discussie ga je echt verliezen.

Nee hoor, maar daar ga ik verder niet over bekvechten: kijk de litteratuur er maar eens op na, dat is een volstrekt duidelijk verhaal.
Nogmaals: het gaat niet om het signaalformaat, dat is identiek, het gaat om de connector. Als dat hetzelfde was, had je trouwens ook geen DVI-HDMI verloopkabel nodig laugh
En zelfs in de firmware heet het gewoon DVI!


Het is mij geheel duidelijk dat jij te eigenwijs bent om mee in discussie te gaan wink
Ik heb nooit gezegd dat er een HDMI connector op zit, ik heb alleen beweerd dat het signaal dat op die connector staat 100% identiek is aan het signaal dat bij een vergelijkbaar apparaat uit de HDMI connector komt, ofwel 10% HDMI complient signaal. En dat is ook zo.
Aan het einde van de kabel, het HDMI stekkertje dat je in je tv frot, staat ook bij de DM8000 gewoon 100% HDMI complient signaal inclusief digitale audio.
Daar kan je lang en breed over gaan loppen discussieren, maar dat is gewoon een feit.
Al hadden ze er aan de achterkant een kroonstenen strip op gezet, als het maar werkt!

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

opnames uit deep standby werken nog niet.

 

zelf getest, maar blijkbaar weten de heren het al.

 

en trouwens, geef toe, wie zet zijn dm volledig af?

ik niet, die staat altijd in standby...nooit in deep standby.

 

gisteren avond nog getest :

2X gelijktijdige opname op Tuner B

1X opname op Tuner A

1X live kijken.

alles werkt prima.

 

uiteraard, op tuner B vielen ze in dezelfde transpondergegevens.

 

maar het werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
en trouwens, geef toe, wie zet zijn dm volledig af?
ik niet, die staat altijd in standby...nooit in deep standby.


Iets dat niet werkt "bestempelen" als overbodig is mijns inziens een beetje dom.
Ik gebruk dus die deep stand-by iedere dag.
Mijn DM8000 gaat met de elektro plugin om 01.00 naar deep-standby en wordt de volgende dag om 17.00 weer wakker, haalt om 17.15 de XMLTV EPG op, werkt met de autotimer de timers bij en als ik dan van mijn werk kom staat mijn trouwe boxje helemaal klaar voor gebruik.
Tussen 01.00 uur en 17.00 verbruikt hij dus maar één of hooguit twee watt in plaats van 26 watt.
Met die 25 watt verschil kan ik over een periode van 5 jaar bijna het prijsverschil terug verdienen:-)) *
(* dat laatste is een grapje he, voordat er zometeen weer iemand over valt of er heel serieus op in gaat)

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ron,

 

voor mij is die deep-standby overbodig.

wat anderen er mee doen, dat is voor hen.

 

en ja, 5 jaar?? LOL

neem maar 10 jaar en je komt er misschien.

tegen dan is het dm19200 quad HD tuner, met 2 blue-ray spelers, plaats voor 14 extra tuners en 18 kaartlezers...voor de prijs van 8000 euro. wink

 

enfin, ik moet zeggen buiten de kleine dingen (want ik noem de gebreken die er nu nog in zitten, klein omdat de gewone werking tv, kijken opnemen, xmltv epg, afspelen, mounten, ... werkt)

 

en ik meen mij te herinneren dat bij de dm er ook "kinderziektes" in zaten.

 

dus geduld, en het tempo dat PLi het doet, zal het wel snel verholpen zijn.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merkedesch

Maar goed..!!!!

 

De 1e indruk van de VU+ DUO is???

 

Ik vindt het leuk al die vergelijkingen...met de DM8000

 

Maar de VU+ komt echt niet in de buurt van een DM8000 met een vergelijking..Dus zinloos / kansloos!

 

En trouwens een nwe.box vergelijken in het algemeen met een ontvanger die al ruim een jaar of meer ondersteund wordt is ook niet helemaal eerlijk..

 

geef deze basis Twin E2 HD ontvanger + wat extra's ook even een tijd om zich te bewijzen..We geven de AzBox nu al meer als één jaar de tijd om zich te bewijzen!!

 

Dus vertel even hoe de allereerste indrukken zijn van deze nwe. ontvanger?

 

 

Gr.Merkedesch

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: _Ron
Ik heb nooit gezegd dat er een HDMI connector op zit, ik heb alleen beweerd dat het signaal dat op die connector staat 100% identiek is aan het signaal dat bij een vergelijkbaar apparaat uit de HDMI connector komt, ofwel 10% HDMI complient signaal. En dat is ook zo.


Als je daar 100% van maakt, en je leest nog eens even goed wat ik heb geschreven, zal je zien dat we het 100% met elkaar eens zijn :D : de DM8000 heeft geen HDMI, wat ik ook al sinds het begin heb gezegd wink

En omdat het blijkbaar verkeerd gelezen kan worden, wil ik daar nog wel aan toe voegen: dankzij een verloopkabel kan de DM 8000 wel op een HDMI-ingang worden aangesloten.

Heel veel woorden, want blijkbaar is goed lezen toch niet voor iedereen weggelegd smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...