Ga naar inhoud


Goede USB Telefoon/handset voor SIP


Aanbevolen berichten

Ik gebruik thuis nu al weer meer dan een jaar mijn Siemens C470 om voip gesprekken te voeren. Dat gaat reuzegoed.

Om vanuit een tijdelijk adres toch te kunnen bellen (voip) had ik een microfoon meegenomen om via mijn diverse voip accounts te kunnen bellen en gebeld te worden. Op de laptop had ik hiervoor de eyebeam softphone geinstalleerd (is hetzelfde als x-lite, maar je kan meer accounts activeren).

 

De tegenpartij hoort echter steeds gebrom als ik bel via de (oude) microfoon... nu zat ik te denken aan het kopen van een usb telefoon. Het moet wel een goede zijn, dus ik denk niet dat de telefoontjes van 5 euro goed uit de bus zullen komen (of toch wel??) Ik heb erg veel rondgestruind op het internet, en altijd en overal lees je "skype" als het over voip usb telefoons gaat... nu heb en WIL ik GEEN Skype, maar SIP gebaseerde providers zoals Budgetphone, en Justvoip...

Ik weet dus niet voor 100% zeker of ik geen verkeerde koop zal doen, omdat in de handleidingen van diverse types alleen maar skype staat... Ik twijfel nu over een Plantronics Audio 1100M USB Handset... ziet er goed uit, maar ik lees ook weer verschillende dingen, het een goed, het ander heel erg slecht.

 

Is hier iemand die me uit eigen ervaring een usb telefoon kan aanbevelen? Het ding moet uitsluitend dienen om vanuit het buitenland via de laptop te telefoneren... hij is dus niet bedoeld voor dagelijks gebruik, maar moet het uiteraard wel goed doen.

 

alvast bedankt!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Sverige
...Het moet wel een goede zijn, dus ik denk niet dat de telefoontjes van 5 euro goed uit de bus zullen komen (of toch wel??)

Mijn ervaring met een € 5,= telefoon is uitstekend.
Afgelopen najaar kocht ik in Spanje bij een grote Media markt voor hetzelfde doeleind een USB Softphone voor € 5,95.
Ik dacht toen ook, voor € 5,95 kan ik mij geen buil vallen en werkt het niet goed dan heb ik pech gehad.
Tot mij grote verbazing functioneert dit toestel uitstekend en ik gebruik dit toestel nu niet alleen op vakanties maar ook thuis.
Het toestel is van het merk TCL (!!!) en het model is TCL-USB1 (zie bijlage).
Ik weet niet of dit toestel nog te verkrijgen is maar ik wil hiermee eigenlijk alleen maar aangeven dat € 5,= toestellen best kunnen werken.

post-21534-1318260700,3655_thumb.jpg

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Jürgen!! Goed om te weten dat zo een goedkoop telefoontje ook goed werkt.

Ik heb even gezocht op de TCL-USB1 , maar kan niet gelijk vinden waar hij te koopis... Maar misschien zijn andere telefoontjes uit dezelfde klasse ook wel goed.

 

Misschien hebben anderen ook nog goede of slechte ervaringen met usb telefoons.....

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

De kogel is door de kerk... Ik had een goedkoop telefoontje wat ik wou kopen, maar dat was niet voorradig... De Plantronics vond ik eigenlijk relatief duur voor het doel...

Na wat speurwerk kwam ik uit op de Yealink USB-W1DL.

Het is een usb-dect telefoon... voordeel is dan dat je niet noodzakelijk naast je laptop hoeft blijven zitten. Het telefoontje werkt met eyebeam of x-lite, en kan dus prima overweg met alle sip voip providers.

De kwaliteit is verassend goed... heb hem eerst even getest met een bekende, en ik kreeg geen reactie dat de kwaliteit slechter was dan anders... mooi dus.

Het hands-free gebeuren met dit telefoontje is niet echt handig vind ik. De handset moet in de lader staan en dan pas kan je op het knopje drukken om het luidsprekertje in de lader te gebruiken. Alternatief kan je uiteraard in eyebeam zetten dat de speakerphone je geluidskaart van je laptop is, en dan komt het geluid door de luidsprekers van de laptop, wat uiteraard een betere kwaliteit is dan het piepkleine spreakertje in de lader.

Je hebt geen aparte stroomkabel nodig... alles gaat via usb.

Ik ben tevreden, en de prijs... ach, ik betaalde £ 21.99 , wat op zich best meevalt als ik vergelijk met de plantronics handset die ca 70 euro kost, en niet eens draadloos is.

 

3072514677.jpg

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Tonski, ik heb de Yealink intussen alweer verkocht (via sat4all). Ik wilde eerst een plantronics kopen (zie allereerste posting) maar doordat die niet leverbaar was, kocht ik een andere telefoon, de Yealink, zie foto 2 postings hoger.

 

Ik was op zich erg tevreden over de telefoon, maar het geheel werkte niet echt 100% naar mijn zin met de installatie die ik heb.

 

De opzet was om tijdens mijn verblijf in Zweden te kunnen voipen. Ik heb daar een mobiele breedbandaansluiting van Tre, met een usb modempje wat ik er bij kreeg. Nadeel was dat de telefoon en het modempje elkaars nabijheid niet echt konden verdragen... afhankelijk van wat je eerst aansluit liep het geheel volledig vast. Ook had het te maken met de softphone (in mijn geval eyebeam). Je moest eerst eyebeam opstarten voordat je de modemsoftware "tre connect" opstartte als de telefoon in de usb zat, anders kon je niet op internet.

 

Hier thuis, waar ik wireless met internet verbonden ben, gingen de tests erg goed... goede geluidskwaliteit... maar nadeel dat je aan de comp gebonden bent met het basisstation, en nog steeds een softphone moet gebruiken.

 

Ik ga nu een wireless router kopen (zie wifi subforum) waarop ik mijn 3G modempje kan aansluiten als ik in Zweden ben. Ik neem dan ook gewoon mijn c470IP mee (of koop een tweede voor Zweden). Op die manier ben ik onafhankelijk van de computer, en gaat het stukken makkelijker denk ik. Ik ben op die manier ook bereikbaar als de computer uit staat.

De siemens ip telefoons zijn topkwaliteit, en je sluit ze dus aan via lan-kabel in het modem. Als het goed is ga ik dit nu testen in october/november.

 

 

Als ik een advies mag geven voor een relatief voordelige (ca 60 euro) oplossing thuis, waar je een router ter beschikking hebt, zou ik altijd gaan voor een gigaset telefoon. Het hoeft geen c470ip te zijn, ik kocht voor mijn ouders de A580IP in Duitsland, en buiten dat hij wat eenvoudiger uitgevoerd is, werkt hij even goed. Op die manier is je telefoon altijd online, wat niet het geval is bij usb phones, want daarvoor heb je altijd je computer nodig.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...