Ga naar inhoud


VGA naar tv signaal


Lexy

Aanbevolen berichten

Ik zoek een oplossing om van mijn laptop naar verschillende tv's te gaan, dus van vga naar een signaal voor de tv. Dit is om verschillende tv's aan te sluiten voor karaoke

 

Bedankt hoor

 

Lexy

Mocht ik perfect zijn... wat deed ik hier dan ?

 

SAB Explorer Pvr - Sab Ultimate HD - Triax 80 - TVV-module - X-cam

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heeft je laptop een s-vhs aansluiting? Zo ja, die gewoon gebruiken ;-) .

Je kan zelfs van het s-vhs signaal heel eenvoudig een composiet signaal maken wat je dan naar je TV's doorlust...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je tv's (beeldschermen) een vga aansluiting hebben, zijn hiervoor verdeelversterkers in de handel.

Een vga signaal is niet compatibel met het pal signaal.

Hiervoor zijn wel omvormers in de handel.

Even googelen op vga naar pal omzetters.

Nog beter is anders een laptop met hdmi uitgang te gebruiken, en het hdmi signaal te verdelen over je beeldschermen.

 

En met de oplossing van big fellow is ook niets mis.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

die vga cvbs/vga (video) converters heb je voor verschillende uitvoer formaten EN met verschillende aantallen uitgangen.

als je googled vindt je er wel enkele die passen bij jou situatie.

 

nadeel vond ik de povere kwaliteit maar voor een avond zingen zal het wel passen.

ciao

 

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

een heel aantal jaar geleden had een vriend van me een Trust Televiewer.. nu ben ik geen fan van het merk, maar het ding deed het verbazingwekkend goed. veel beter beeld dan een (s)video-uitgang van de videokaarten (destijds... 7-8 jaar geleden)

 

http://www.zdnet.nl/reviews/10066/trust-televiewer/

 

VGA-in, en vanalles eruit om direct op tv aan te sluiten.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
klopt kende ik...
maar niet alle tv's hebben s-vhs aansluiting

vaak worden de oude tv bakkies voor zulke pret avonden gebruikt en die hebben enkel cvbs en met geluk een video (gele cinch) stekker

ciao


De trust televiewer heeft 3 typen video uitgang: cvbs (idd... geel) s-video en RGB-video.
Dus dan voor ouwe bakjes de cvbs gebruiken.. maar als de tv RGB over scart ondersteunt dan worden de 3 kleuren signalen gescheiden aangeleverd (en da's waarschijnlijk waarom ik 'm "zo goed" vond).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...