Ga naar inhoud


[Televisie] ARD /ZDF HD


Gast SeniorSatter

Aanbevolen berichten

Citaat:
Die duitsers zetten anders wel een subliem plaatje op het scherm. Dan maar "nep" 720p, het is in elk geval stukken beter dan wat de nos doet... Gisteren ook weer een heel mooi plaatje bij het schaatsen op ZDF HD.


Dat de NOS er een potje van maakt heeft andere redenen, zo wordt het schaatsen en alle 'niet live' onderdelen niet in native HD uitgezonden op NL1-HD.
Eurosport-HD zendt het schaatsen wel in (1080i) HD uit.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 89
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Als alles en iedereen in 1080i produceert lijkt het mij voor de ARD/ZDF en Belgen het beste om ook maar in dit formaat uit te gaan zenden (volgens mij doen de commerciëlen in Duitsland dat ook). Ongeacht welk formaat het beste is (die discussie wil ik niet opnieuw aanhalen) denk ik dat het bovenal belangrijk is dat we in Europa één standaard hanteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dream1975
Als alles en iedereen in 1080i produceert lijkt het mij voor de ARD/ZDF en Belgen het beste om ook maar in dit formaat uit te gaan zenden (volgens mij doen de commerciëlen in Duitsland dat ook).



Nou er komen een aantal landen bij die ook in 720p uitzenden zoals Oostenrijk, Polen,Denemarken,Zweden en Noorwegen volgens ZDF.
En ja ze toveren met dat 720p een plaatje op je beeld gewoon prachtig. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
Om alle onduidelijkheid over het productieformaat weg te nemen;

Wbu-ISOG Presentatie tech-sheets Vancouver 2010.

http://www.nabanet.com/wbuarea/library/docs/isog/presentations/2009B/2.2%20Vancouver%202010.pdf

HDTV productie formaat is 1080i/50, zie p.9

Deze sheet geldt voor de aanlevering in Europa door de EBU. Er wordt geproduceert in 1080i/60 en de EBU zet dit al in Vancouver om naar 1080i/50.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Erik Slagter
Ennuuhhhh, jongens, ik zit niet echt in het wereldje, maar zou het niet logischer zijn als de camera's gewoon 1080P aanleveren? Dan kun je daar altijd nog naar wens lijnen of beelden van weggooien om er "echt" 1080i of 720p van te maken?!

Paar blz eerder:
Origineel bericht van: Apple740

Je kunt wel een native 720p en 1080i signaal uit 1 camera verkrijgen door 1080p camera's te gebruiken, echter wordt 1080p/50 aan de productiekant (nog) niet gebruikt vanwege gebrek aan processorcapaciteit (veel apparatuur kan het niet aan).

Azbox Premium HD (DVB-S2, DVB-T)

Wavefrontier T55 4xLNB ( 13-19-23-28 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Erik Slagter
Ennuuhhhh, jongens, ik zit niet echt in het wereldje, maar zou het niet logischer zijn als de camera's gewoon 1080P aanleveren? Dan kun je daar altijd nog naar wens lijnen of beelden van weggooien om er "echt" 1080i of 720p van te maken?!


Volgens tech-sheets van Technicolor NL (te vinden op de website) zal 1080p als productieformaat pas rond/na 2015 haar intrede doen. Zoals eerder aangegeven is de huidige apparatuur er simpelweg niet geschikt voor (1080p/24fps kan al wel (Blu-ray) maar we hebben het uiteraard over 1080p/50).

Tot 2015 zal het overgrote deel van de tv productie's in 1080i plaatsvinden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteravond was er ijshockey op ARD/ZDF en op Eurosport. Zelfde wedstrijd. Het beel dop de duitsers was niet om aan te zien. Stuiterde alle kanten op. Op Eurosport was het perfect. heb nog even m'n DM8000 op 720P output gezet om te kijken of dat nog wat uitmaakte. Niet dus.

 

Maar goed, het is altijd nog beter dan het schaatsen van de NOS. Dat is gewoon SD- formaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is de bron waarschijnlijk 1080i

 

Eurosport geeft het 1 op 1 door, ARD/ZDF converteren dit naar 720p (dus gaan én van interlaced naar progressive én dienen de resolutie te wijzigen).

 

Daarom ben ik voor één standaard in HD (1080i OF 720p voor iedereen) maar niet beide door elkaar heen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...