Ga naar inhoud


[Televisie] ARD /ZDF HD


Gast SeniorSatter

Aanbevolen berichten


  • Reacties 89
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Yeah! Dit omdat de Olympische spelen gaat beginnen. Hopelijk zullen ze ook BLIJVEN uitzenden na de OS.. d vorige keer (voetbal) switchden ze over naar demo's... whistle

 

De enige 2 zenders waar je in Progressive naar de OWS kunt kijken. blush

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vanaf vandaag definitief in bedrijf in 720P

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, ARD/ZDF zenden uit in 720P, de norm voor snelle bewegende beelden.

 

En Canaaldigitaal is niet verantwoordelijk voor het beeld, daarvoor moet je in Hilversum een paar deuren verder zijn, op het omroeppark bij de NOS, om precies te zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CeesV
Tja, ARD/ZDF zenden uit in 720P, de norm voor snelle bewegende beelden.


De Spelen wordt in 1080i geproduceerd en zo op de feed gezet. De Duitsers converteren dit naar 720p alvorens uit te zenden. Je zit dus gewoon naar een 1080i>720p conversie te kijken. In feite "nep" 720p.

Het schaatsen gisteravond op NL1-HD was overigens niet in HD, mogelijk dat dit de oorzaak is waarom een aantal niet enthousiast waren over de kwaliteit. smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zag net op ARD een stukje samenvatting van het schaatsen in HD!

 

Kwaliteit uitstekend! Wat heeft HD een meerwaarde voor je beleving.

 

Ik begrijp helemaal niets meer van het beleid van de NOS.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is gelukt heb nu 3 Duitse zenders in HD. Volgens freq.lijst van CD 11361H, scheelt 1 cijfer daarom lukte het niet. Ga proberen of ik NED 1 HD ook kan krijgen.

Bedankt voor de snelle reactie vgr. Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SalimRMAF

De enige 2 zenders waar je in Progressive naar de OWS kunt kijken. blush

Niet helemaal waar wink SVT zendt ook uit in 720P. Ondanks dat Beide Duitse zenders een prachtig beeld leveren is de Zweedse zender volgens mij nog net iets beter!

Ik ben heel erg blij dat HD vanaf nu ook echt iets is waar je wat mee kan zonder extra geld te moeten betalen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jubke
bij mijn weten was het schaatsen wel HD


Op alle HD zenders in Europa, behalve op NL1-HD.

Reden is dat de NOS het schaatsen voor ons Nederlanders wil mixen met eigen sfeerbeelden, en dit laatste wordt in SD gedaan. De upstream die ze vervolgens gebruiken om het op de sat te zetten is vanwege kostenbesparing SD.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mart Smeets mode aan

 

[ik zal er niet slechter op het scherm uitzien als die storende onderbrekingen in mijn programma van die rondjes schaatsende lieden.(Ik niet in HD, dan zij ook niet)]

 

Mart Smeets mode uit. mad

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...