Ga naar inhoud


[Televisie] ARD /ZDF HD


Gast SeniorSatter

Aanbevolen berichten

Ik denk dat ik het straks zonder 3D-bril kan, ook niet in 3D zie hoor.

 

Oké, het verhaal van Avatar (3D) was ook ontzettend slap. Vrienden van mij vonden het het een geweldige film, maar ik ben zelf ook niet zo'n science fiction fan. Ik dacht dat het er misschien wel gaaf uit zag in 3D. Maar dat zie ik dan weer niet... frown

 

Terug on-topic denk ik dan? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 89
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Elwin
3DTV ga ik links laten liggen. Ik zie geen 3D, omdat ik maar met één oog zie. Ik zie geen diepte. Erg jammer, want een film als Avatar 3D is niks aan als je het niet ziet in 3D... wink
2

PS: Ikwel met 2 ogen zien , maar o.a. dieptezicht , NJET !!!!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Elwin
Om even off-topic te blijven: je ziet met 2 ogen maar toch zie je geen diepte. Dat is wel heel apart, nog niet gehoord. Je ziet ook geen 3D dus?
kzie voorwerpen groter wordenwanneer ze dichterbij komen ,
maarkan feitelijk dusgeen afstand schatten blush
Gevaarlijk opstraat , maar op tv danweer niet !!

Vroeger opschool, handbal , ikwam de zaal nietin blush
Volleybal , speelde welmee zonder bril , echter .... nominoes von biskoem !!
Tennis , ziegeen bal , tenzijdie tegen mijnesmikkel bostt whistle
Dus , snelheidis ook eenprobleem hierdoor !!
M'nogen worden sowiesohelaas minder crazyblush
Hopelijkzal een voorzetschermbeterheid geven !!

VERRRRRY off topic:
Sexfilms isooknie goed whistle (zowel HD alsin 3D , maakt niet uit)

Maar uitzendingen in HD of 3D , voorzij wel zien , waaromook niet smile
Ikwens HD-norm vceel susses toe smile

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik merk in de praktijk bij de testen die ik uitvoer met 3D-afbeeldingen dat heel erg veel mensen zonder het zich te realiseren een lui oog hebben, dus in feite maar met 1 oog kijken als ze beide ogen open hebben.

Die mensen zullen niets met 3D toestanden kunnen omdat ze geen diepte zien door het verschil in de beelden van beide ogen te gebruiken, maar alleen grootte verschillen en afdekking door dichterbij staande objecten.

 

Simpel testje overigens: Houd je vinger op 30 cm voor je neus en kijk langs die vinger in de verte. Werken beide ogen gelijk dan zie je 2 vingers, heb je een lui oog dan zie je maar 1 vinger.

 

Wil je weten als je een lui oog hebt welk oog lui is dan moet je nu bv. je linker oog sluiten. Blijft die ene vinger staan dan is je linker oog lui. Verspringt de vinger dan is je rechter oog lui.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: minplus
Wil je weten als je een lui oog hebt welk oog lui is dan moet je nu bv. je linker oog sluiten. Blijft die ene vinger staan dan is je linker oog lui. Verspringt de vinger dan is je rechter oog lui.

Dat testje is niet voor het bepalen van een lui oog, maar voor het bepalen van welk oog dominant is.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: vGnp
Origineel bericht van: minplus
Wil je weten als je een lui oog hebt welk oog lui is dan moet je nu bv. je linker oog sluiten. Blijft die ene vinger staan dan is je linker oog lui. Verspringt de vinger dan is je rechter oog lui.

Dat testje is niet voor het bepalen van een lui oog, maar voor het bepalen van welk oog dominant is.

vGnp

Grappig bij mij is het rechteroog dominant, maar er zijn meer lichaamsdelen dominant, maar daar gaat het nu even niet over whistle




Mijn vrouw is dominant telt dat ook?

Grt Rudie

 

Rebox 9000.

Logitech Harmony 900.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK vGnp, test voor dominant oog is correct (ook al is het vaak een gevolg van een lui oog). Maar het principe blijft hetzelfde, met een dominant en/of lui oog zie je niet 3D via het verschil in oogbeelden.

 

2 dominante ogen, oftewel 2 gelijkwaardige ogen zorgen er idd. voor dat je diepte, oftewel 3D ziet Sjaak.

 

Telt ook Rudie, Zij bepaalt de zaak, alleen als je in opstand komt krijg je 3D sterren te zien. :D

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ruwe schatting is 70% als ik af ga op de ca. 500 bij wie ik de test heb gedaan en zoals ik al zei: de meesten van de andere 30% weten niet dat hun 2e oog voor alles prima werkt, maar niet voor diepte zien in de normale situaties.

Wie weet kunnen ze het wel met een 3D brilletje, heb ik nooit getest.

 

Verder ga ik - meer back to topic - voor een hologram-TV over tig jaren, maar dat zal ik wel niet meer meemaken.

Voorlopig kijk ik nog ARD/ZDF in SD in afwachting van een HD-ontvanger... smile

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we inderdaad ontopic gaan. Als jullie verder willen praten over 3D dan zou je daar een mooi topic over kunnen starten in Offtopic.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...