Ga naar inhoud


[Televisie] ARD /ZDF HD


Gast SeniorSatter

Aanbevolen berichten

Zenders dienen zich aan te passen aan de bron; net zoals we tegenwoordig tussen 4:3 en 16:9 schakelen om kwaliteitsverlies door pillar-/letterboxen te voorkomen, zullen we ook op den duur tussen 720p en 1080i moeten gaan schakelen. Reden: Materiaal zal hoe dan ook in beide vormen aangeleverd aan worden aan televisiestations. Conversie levert zichtbaar kwaliteitsverlies op, aanpassen aan de bron is de beste optie.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 89
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

1080P Kan helemaal nog niet worden uitgezonden. crazy Daar is geen standaard voor, dus HD is in OF 720P , OF 1080i.

 

1080i50 dan.. zelf heb ik liever 1080P25 (Precies dezelfde bandbreedte. blush

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Citaat:

1080P Kan helemaal nog niet worden uitgezonden. crazy Daar is geen standaard voor

En in de US dan???


Daar zenden de zenders uit in 1080i of 720p.

Dus ik weet niet waar jij het vandaan halt dat ze in 1080p uitzenden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels is denk wel duidelijk dat de journalist die bovenstaand artikel geschreven heeft het uit de duim heeft gezogen.

Het bericht is uit 10-8-2008 en waarschijnlijk overgenomen van Chris Forrester, on 07-08-2008 die een dergelijk artikel heeft geschreven.

 

Met TurboHD bedoelt Echostar eigenlijk Disch Netwerk het pakket met 140 HD kanalen.

Overigens heeft Disch Netwerk geen ontvangers die 1080p aan kunnen het is daar ook gewoon 1080i.

Je kunt het gewoon op de site nakijken. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: iRuud


Er zijn in de US een paar premium kanalen die 1080p uitzenden


Bij welke provider dan en waar kunnen we nakijken welke receiver ze dan gebruiken?
Dus graag echte info.
Oeps ik zie dat we behoorlijk afdwalen van het topic over ARD/ZDF. shocked

In het verleden heb ik het ook wel eens gelezen dat was een filmkanaal maar die moest nog starten of dat allemaal nog door is gegaan weet ik niet. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Citaat:

Zenders dienen zich aan te passen aan de bron

Helemaal mee eens. Maar wat als de bron 1080p is, zoals bij films???


Dan praten we over een bronsignaal wat 1080p/24 is. Dit willen uitzenden in 720p/50 omdat dan snel bewegende beelden beter zouden zijn is natuurlijk kolder, omdat het bronsignaal slechts 24 fps bevat.

Ik zou dit dus uitzenden in 1080i/50, omdat je dan nagenoeg geen verlies aan resolutie hebt.

Overigens las ik op een Duits forum nog een aardige discussie. Mensen uit de fotografiewereld claimen dat produceren in 50 beelden per seconde (720p/50, in de toekomst 1080p/50) geen zoden aan de dijk zet wat betreft het verbeteren van de beweging. Maak je foto's dan wordt pas bij een sluitertijd vanaf 1/100 een bewegend object beter vastgelegd. Daaronder is alles dezelfde wazige brij.
Productie moet in de toekomst dus het liefst naar 1080p/100. wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bedoelt 2160P/100 want in de toekomst is FUllHD geen "FullHD" meer! eek

 

2160P is al een tijdje bezig (ontwikkelen, apparaten etc) maar naar verluid zal UltraHD, zoals 2160P heet na 2015 pas serieus worden.

 

Maar ja, conclusie: in de EU is dus geen 1080P-broadcast mogelijkheid. Nu terug naar ZDF/ARD. Ikzelf kijk op een 32" HD Ready... geen van beide (720p/1080i) scaled natuurlijk perfect i.v.m. de resolutie: 1366x768. frown 720P is wel strakker bij mij; 1080i geeft teveel waas, maar ja mijn TV is dan ook 5 jaar oud.

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Je bedoelt 2160P/100 want in de toekomst is FUllHD geen "FullHD" meer!


Zou leuk zijn maar de volgende stap in televisieproductie gaat waarschijnlijker 1080p/50 worden. Dit staat al op de roadmap van Technicolor NL. Ultra-HD is pas voor een verdere toekomst als het gewoon wordt om een kamerbreed scherm in je huiskamer te hebben.
Op de huidige formaat televisie's is het al lastig om een verschil te zien tussen 720 en 1080, laat staan 2160. wink Is pure overkill.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...