Ga naar inhoud


Waarvoor gebruiken Fluke ScopeMeter Series II 105B


BBC

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Als dit in het verkeerde subforum staat, deze dan graag verwijderen.

 

Ik had een vraag over bovengenoemde meter, ik kan "goedkoop" deze meter kopen, maar nu vraag ik mij eingelijk af wat je er allemaal mee kan doen.

 

Ik heb al gezocht naar een Nederlandse gebruiksaanwijzing, maar kan deze helaas niet vinden.

 

Kun je met deze meter bijvoorbeeld ook een schotel uit richten, iemand ervaring met deze meter, ik denk zelf dat het wat te ingewikkeld voor mij is :-(

 

Als iemand een gebruiksaanwijzing weet, hou ik mij aanbevolen.

 

Groetjes, BBC

post-33388-1318260746,2756_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit is een draagbare oscilloscoop en daarmee kan je geen schotels uitrichten. Net zo min als dat je met een koffiezetapparaat je auto kan wassen. Wat moet dat ding nog kosten als je het over een vriendelijke prijs hebt? Want voor een paar tientjes heb je een meter waarmee je wel je pan kan uitrichten.

Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Oldereast
Dit is een draagbare oscilloscoop en daarmee kan je geen schotels uitrichten. Net zo min als dat je met een koffiezetapparaat je auto kan wassen. Wat moet dat ding nog kosten als je het over een vriendelijke prijs hebt? Want voor een paar tientjes heb je een meter waarmee je wel je pan kan uitrichten.


Hallo,

Oke dat is duidelijk, ja zo'n meter van een paar tientjes heb ik wel.

Ik zei "Goedkoop" tussen "" maar hij moet nog 500,- kosten, dus zie ik er maar van af :-)

Groetjes, BBC
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Het is een scoop tot 100Mhz, daar heb je voor jouw bedoeling niets aan crazy
Zonde van je geld als je niet weet wat je er mee kan en er mee weet om te gaan. smirk
Omdat het er zo leuk en interessant uitziet, daarvoor zou ik het zeker niet kopen :D


Hallo Sjaak,

Dank je, koop gaat niet meer door :-)

Groetjes, BBC
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Citaat:
Ik zei "Goedkoop" tussen "" maar hij moet nog 500,- kosten, dus zie ik er maar van af :-)

 

En toch is het een koopje smile

 

Als je ermee weet om te gaan dan is het een genot. Voor mij iig geen lompe kasten meer.

Ikzelf heb een ths720a van tektronic

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Matchless
Citaat:
Ik zei "Goedkoop" tussen "" maar hij moet nog 500,- kosten, dus zie ik er maar van af :-)


En toch is het een koopje smile

Als je ermee weet om te gaan dan is het een genot. Voor mij iig geen lompe kasten meer.
Ikzelf heb een ths720a van tektronic


Hallo,

Ja ik weet het, maar zoals je al zegt je moet er mee om kunnen gaan, en dat laatste alleen al eekwink

Groetjes, BBC
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Matchless
Citaat:
Ik zei "Goedkoop" tussen "" maar hij moet nog 500,- kosten, dus zie ik er maar van af :-)


En toch is het een koopje smile

Als je ermee weet om te gaan dan is het een genot. Voor mij iig geen lompe kasten meer.
Ikzelf heb een ths720a van tektronic


Voor die prijs blijf ik toch liever nog zo'n grote kast :P

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Matchless
En toch is het een koopje smile

Als je ermee weet om te gaan dan is het een genot. Voor mij iig geen lompe kasten meer.
Ikzelf heb een ths720a van tektronic

Of 500 euro voor die meter een koopje is dat durf ik niet te zeggen. Als hij met een certificaat komt dat alles werkt binnen de specs dan kan het een koopje wezen...

Over "de lompe bakken"... Een digitale scope is alleen zeer goed te gebruiken bij reperterende signalen, of om dat ene signaalvormpje te pakken bij een bepaalde trigger. Ik heb zelf nog steeds een Tektronix 2467B in gebruik, en ik zal die voor geen goud willen inruilen tegen welke digitale (handheld) scope dan ook. Echter als aanvulling op de 2467 is een digitale (handheld) scope welkom wink .
Naar mijn mening moet een ieder die een digitale scope wilt gebruiken eerst goed kunnen omgaan met een analoge scope. Een analoge scope laat namelijk veel meer zien, dingen die een digitale scope mist. frown

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Yup..is leuk spul.

 

Dit is de mijne.

 

Maar ik heb ook nog een echte 1mhz scoopje. Niet om te gebruiken maar voor de nostalgie.

 

Het handige van een digitale is dat je een beeld kan freezen en opslaan.

Maar je moet wel kunnen werken met welke scoop dan ook. analoog of digitaal. Aan plaatjes heb je immers niets,je moet ze ook kunnen lezen.

TEK_THS700_lg.jpg

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In het kader van wie heeft de lompste kast,

Ik gebruik onder meer nog de Tektronics 547! :D

Maar wel mooi een echte 4-kanaals dual time-base, waarvan het base frame tot ver over de 100 MHz. loopt.

Heb ook nog een 2236, maar die haalt het niet bij de 547.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb onlangs mijn 545A verkocht omdat hij al jaren in de weg stond maar het was met pijn in het hart. Aan die toestellen kan niets tippen en zeker de digitale niet.

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De 545 heb ik ook nog staan met de nodige plug-in's.

Onverwoestbaar!

Verder staat hier ook nog de 564 storage scope.

Alles werkend volgens specs.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...