Ga naar inhoud


[VU+ DUO] Eerste ervaringen Vu+ Duo


Gast Willem Z' meer

Aanbevolen berichten

Gast Pedro Newbie
Origineel bericht van: Neptunus
O ja, nog een klein probleempje: teletekst staat niet helemaal juist in beeld, bovenin valt weg.

vroeger kon je dat corrigeren, tips?


Is je teletekst probleem en het probleem met de stopknop al opgelost?
Heb je een nieuwe install gedaan?
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 131
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Joland
De picons niet op de usb stick zetten maar netjes op de interne flash, anders heb je idd dat ie traag zapt, want bij het zappen moet ie iedere keer naar de stick om de picon op te halen.

Joland


ik heb nooit problemen ondervonden met picons op een usb, het is geen harddisk die op moet starten...

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Is het nu zo dat op de buitenkant na, je niet kan zien of merken dat het een VU+ is?

 

M.a.w als je nu een DM hebt en overstapt naar een VU+, merk daar wat van qua bediening in het scherm? Of is Pli op een DM gewoon hetzelfde als bij de VU+?

 

Verder nog een vraagje die zowel een DM als een VU+ hebben, zoals Neptunus:

Zijn de ir-codes van een DM hetzelfde als die van een VU+?

Kun je dus een VU+ bedienen met een DM afstandsbediening?

Deze vraag heeft te maken met het feit dat mijn tv op dit moment mijn DM aanstuurt en dat ik dus maar 1 ab gebruik.

De tv kent op dit moment alleen de DM ir-codes.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De interface is exact hetzelfde, de bediening dus ook. Die AB is echt een nadeel want die ligt niet zo lekker in de hand als een Dream AB (die kan je helemaal blind bedienen) en het grootste nadeel is dat je de TV AB erbij nodig hebt om de TV aan en uit te zetten.

 

Maar voor 29 Euro heb je een Harmony AB die alles in één keer bedient, bevalt goed, is een draadje over.

 

De IR codes zijn dus verschillend van de Dream.

 

Verder bevalt de VU+Duo uitstekend.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist heb ik een softwareupdate gedaan maar het opnieuw opstarten duurt wel erg lang. Ik update bijna elke dag dus aan de nieuwe kernel zou het niet moeten liggen.

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Daveys
Zojuist heb ik een softwareupdate gedaan maar het opnieuw opstarten duurt wel erg lang. Ik update bijna elke dag dus aan de nieuwe kernel zou het niet moeten liggen.


de update van vanacht is fout gegaan, zie **** de informatie die ik ook hier had kunnen plaatsen!

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hemertje
Origineel bericht van: Daveys
Zojuist heb ik een softwareupdate gedaan maar het opnieuw opstarten duurt wel erg lang. Ik update bijna elke dag dus aan de nieuwe kernel zou het niet moeten liggen.


de update van vanacht is fout gegaan, zie **** de informatie die ik ook hier had kunnen plaatsen!


waarom had je dat niet gedaan dan?

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi;

Ik heb ook een vu+duo besteld met een 500gb HD in.

Wegens het grote succes zal ik 1(een) volledige maand moeten wachten eer hij geleverd wordt pppfff.

Nu het grote nadeel voor dit forum zal zijn dat ik u ga bombarderen met vragen ;-)

Werk momenteel met een inverto maar deze zal dus vervangen worden.

De bedoeling is dat ik ook ga werken met open-pli.

Mijn eerste vraag nu is: wat is een picon? lees dit soms en heb er al achter gezocht maar is me niet gans duidelijk.

En ook waar haal ik de skins en zijn er hiervan screenshots zodat ik ze al op voorhand kan bekijken of ze me bevallen?

 

Alvast bedankt voor uw tijd ;-)

 

,Mvg Tw-er

 

Mvg Tw-er
Mut@nt HD 51  open-pli 6.1, Triax 78 astra 1-2 & 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

een picon is een kleine zenderlogo die in de infobar zichtbaar is, als picons geinstaleerd zijn.

 

picons , skins, plugins etc ziten bij openpli in de downloads en zijn via de AB te downloaden

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

picons , skins, plugins etc ziten bij openpli in de downloads en zijn via de AB te downloaden

 

Maar dan zal ik waarschijnlijk eerst de Vu in een netwerk moeten zetten en net daar gaat het schoentje hier bij mij wringen:

Ik heb hierboven enkel draadloos signaal want ik deel mijn internet verbinding met mijn ouders die hier onder mij wonen.

 

Mvg Tw-er
Mut@nt HD 51  open-pli 6.1, Triax 78 astra 1-2 & 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is voor de Vu (en eigenlijk ook voor dreamboxen) een ENORME must om gebruik te maken van ethernet aansluiting. Ik zou als ik jouw was een client ap oid neer zetten.

 

Je hebt enorm veel mogelijkheden zoals web interface en ftp, en (bij pli iig) updaten via internet.

Groeten Thomas

 

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Netwerkje staat zeker in de "pipeline" maar ga eerst even alles bekijken en onder kontrole krijgen voor ik een volgende stap maak.

Ik ben niet echt een computer wizard dus ga stap voor stap gaan.

Maar ben zeer leergierig.

Wat zou een logische volgende stap zijn om een netwerkje op te zetten?

Zoals eerder vermeld ik heb hier enkel een draadloos signaal ik moet dit dus opvangen en op de Vu zien te krijgen.

 

Mvg Tw-er
Mut@nt HD 51  open-pli 6.1, Triax 78 astra 1-2 & 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...