Ga naar inhoud


[VU+ DUO] Eerste ervaringen Vu+ Duo


Gast Willem Z' meer

Aanbevolen berichten


  • Reacties 131
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Die blauwe gezichten zie ik ook een enkele keer na wisselingen op mijn PanaPlas. Even wisselen van ingang en weer terug en het klopt weer.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

neen helaas,

met standaard 4.0 image is cvbs aanwezig of rgb of dvi

met VTI 0.4 is component aanwezig of scart of dvi

volgens de vu plus support moet component via cvbs (wegens cpu) maar ik krijg nu roze beelden

 

ik geloof dat er nog driver issues zijn en image bugs die een component weergave op een component aansluiting van de plasma-tuner niet correct weergeven

ik laat het dan toch maar even op scart rgb vooralsnog

 

OF heb jij Pli draaien, die heb ik nog niet getest?

 

ciao

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inderdaad OpenPli.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dit een kwestie van een instelling of is de beeldkwaliteit van de Vu+ Duo aan de magere kant.Mijn exemplaar staat in bestelling,maar als ik zo alle berichten eens lees over de beeldkwaliteit wordt ik daar niet vrolijk van.Ik neem aan dat SD kanalen via HDMI worden ge-upscaled naar 1080i en dat dat een mooi plaatje op mijn 42" Panasonic HD ready plasma moet geven.Er wordt geschreven in dit topic dat het beeld iets beter is als de DM800,is dit op HD of op SD.Ik heb een mooi SD beeld op mijn DM7000 en op mijn HD200 M-vision had ik een mooi HD beeld allen via HDMI.Ik ga echt niet naar een wazig SD uitzending kijken daar het aanbod van HD wel groeit,maar nog niet echt betaalbaar is qua. abo.Wie levert wat input daar ik de Vu niet even kan testen op mijn plasma.

VU+ DUO - SEG SR-800 - Nokia 9500S - Dreambox 7000S

Wavefield T90 (28.5E-23.5E-19.2E-16E-9E-5E-1W-5W-8W-15W)

Yamaha TRX850 SuperTwinSport

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

welnu, de SD beeldkwaliteit is prima

als je uiteindelijk de juiste instellingen hebt gevonden voor de VU+

ik heb met tulp (component) getest

en

ik heb met scart (RGB) getest

 

de laatste VU+ image > als basis voor alternatieve images zoals VTI 0.5

en weldra

alternatieve images zoals OpenPli

(indien ze de nieuwe VU+ drivers etc incorporeren)

 

levert je een prima beeldkwaliteit op scart (RGB)

 

de dvi kan ik niets over zeggen daar mijn plasmaar geen dvi aansluiting heeft (is immers 7 jaar oude panasonic)

 

heb alleszins meer dan een middag nodig gehad om images en de juiste instellingen op elkaar af te stemmen (voor mijn situatie)

 

je kunt er van uitgaan dat op alle Enigma2 HDtv receivers het SD beeld signaal een tikje minder scherp is dan de oude vertrouwde Enigma1 receivers

 

dus de vergelijking is absoluut niet eenvoudig af te doen als minder dan... receiver X

want je display (LCD of Plasma type) en de verbindingskabel doet mee met het desbetreffende image (inclusief de drivers voor beeld weergave)

 

nogmaals ik zelf heb HDready zonder dvi aansluiting

 

ciao

en niet te vergeten mijn plasma is niet een 100 Hertz toestel

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een HD PanaPlas en het beeld is prima, alleen zit bij mij de Philips AV receiver er wel tussen.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: boaz
Ik heb een HD PanaPlas en het beeld is prima, alleen zit bij mij de Philips AV receiver er wel tussen.


Ok, goed SD beeld dus op de full HD Plasma bij SD kanalen.Is dit via HDMI of scart?

@tonskidutch.Bedankt voor je uitleg,en het plaatje met instellingen.

Mijn nieuwe HD ontvanger moet gewoon een goed plaatje geven op SD en een uitmuntend plaatje op HD.Dit allemaal gewoon via de HDMI.Als norm neem ik mijn oude Nokia Mediamaster 9500 voor de SD kanalen.Net weer even FTA wezen zappen met de MM en die geeft toch het mooiste SD beeld.Mijn Vu+ staat in bestelling bij de lokale sat boer hier in het dorp.Misschien heeft hij tegen die tijd ook de DM500HD binnen zodat ik deze tegen elkaar kan vergelijken in de shop.Èen van de twee zal het worden daar ik wederom een Linux ontvanger wil.

VU+ DUO - SEG SR-800 - Nokia 9500S - Dreambox 7000S

Wavefield T90 (28.5E-23.5E-19.2E-16E-9E-5E-1W-5W-8W-15W)

Yamaha TRX850 SuperTwinSport

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...