Ga naar inhoud


[VU+ DUO] Eerste ervaringen Vu+ Duo


Gast Willem Z' meer

Aanbevolen berichten

Leuk apparaat, ik kreeg hem ook binnen afgelopen vrijdag.

Op zich weinig anders dan een DM800, die ik er naast heb staan, het ziet er allemaal erg vertrouwd uit, op het uiterlijk na.

De ontvanger is een stuk groter en iets wat soberder qua vormgeving en design....maar ik kijk naar het beeld en niet naar de ontvanger, dus een houten kist was ook prima geweest.

 

Het enige minpuntje wat ik kon ontdekken, is de SD weergave, maar daar koop je zo'n ontvanger niet voor.

Wat mij betreft een waardig alternatief voor een Dreambox.

 

Ventilatorproblemen ervaar ik hier niet, de 'vent' gaat netjes op standbye samen met het toestel, dus staat deze uit.

Ik heb de VTi image er in gezet met de standaard skin...die wat mij betreft een beetje vreemd oogt, maar daarvoor kun je andere skins gebruiken.

 

Verder helemaal top hoor!!

Verschil in HDTV beeld heb ik ten opzichte van de Dm800 niet gevonden, terwijl ik er echt behoorlijk kritisch naar heb gekeken samen met een tweede persoon, we konden samen echt geen verschil ontdekken.

 

Leuk ding, maar helaas eigenlijk te duur op het moment.

Als de dollar zakt, dan heb je heel veel ontvanger voor een mooie prijs, ten opzichte van dat eerder genoemde merk.

Ik ben tevreden met het apparaat en het is een blijvertje.

 

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 131
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: drz
Het enige minpuntje wat ik kon ontdekken, is de SD weergave, maar daar koop je zo'n ontvanger niet voor.


Maar de meeste zenders zijn nog SD, hoe slecht is de SD weergave? Slechter als een clarke tech 5000 hd? Doet de VU niet aan upscaling o.i.d?
Link naar reactie
Delen op andere sites

bij mij is de sd weergave prima, vergelijkbaar met de rebox of de dm800, maar je moet wel de autoresolutie module goed instellen, en dat is niet eenvoudig aan te geven waarop je die moet zetten, dat ligt aan de kwaliteiten van je tv. ik heb 'n philips, maar voor een sony kan dat weer heel anders zijn.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

de eerste ervaringen met het vti image zijn prima, alleen krijg ik de DCC-E2 niet verbonden.

login = root en wachtwoord = dreambox bij de openpli, hoe zit dat bij vti?

verder zit graphmultiepg in de feed van softwarebeheer maar weigert te installeren? reden?

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

root

niks / leeg

dus

dan telnet

passwd

nieuw

nieuw

klaar en terug naar aanmeldscherm

root

nieuw

afsluiten

in dcc_e2.ini staat nu het juiste paswoord

 

graphicepg zit in VTI al erin

epg lang ingedrukt houden

é voila

ciao

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

izze simple, merci.

 

daarentegen doet ondanks de bijgeleverde oscam de tntsat kaart het niet, ( zit op de bekende manier ondersteboven in de bovenste reader (sci0))uiteraard heb ik de gevraagde bestanden op de in het fransebeschreven manier aangepast (zie de andere post).

 

dat is nu dus weer s j i t.

 

bij de dreambox werkt het dus wel schijft men daar.

 

 

 

 

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bij mijn tv de scherpte regeling in de hoek staan, ik denk dat dit er mee te maken heeft.

Er zijn van die contourranden op elk object en als ik de scherpte terugregel, dan verdwijnen die.

Toch heb ik het idee dat de SD kwaliteit ietsje anders is, maar wat Tonskidutch al zei, het kan een instelling zijn.

Zo erg heb ik mij nog niet verdiept.. ...het topic heet ook "de eerste ervaringen met de VU+Duo" laughlaugh

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds een paar dagen werken de TNT HD kanalen niet meer, andere AES key heb ik gelezen. Heb je de juiste AES key in OSCAM staanvoor de SD kanalen ?

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hem sinds 4 dagen... met BIG problemen (NOOIT gehad met mijn 'oude' Dbox2!) !!!...

Begonnen met het image van VTI; volledig gekonfigureerd, zenders ingescand, CCcam en bijhorende config geinstalleerd en... slechts periodiek gaat er een of andere zender open!!! Ik zie alle peers en shares zonder probleem, maar als ik een kanaal kies komt er 2 maal op 3 gewoonweg geen beeld; ik zie alle share info korrekt bovenaan, maar toch geen beeld!

Dan maar eens geprobeerd met het zo geprezen Dream Elite; alles weer netjes gekonfigureerd en problemen idem zodra ik met CCcam wil kijken (FTA = OK)!!! Ik heb ook reeds verschillende versies CCcam getest, maar helaas dit lost niets op.

Ik ken Enigma2 niet goed en zag misschien wat over 't hoofd bij de config...?

Graag HELP !!!

 

sick

 

ps. qua beeldkwaliteit heb ik niets negatiefs aan te merken (als ik beeld krijg!)

Vu+ Zero: OpenPli 8.3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn VU nu een dag of 10 en ben bijzonder tevreden. Heb ook wat opstartproblemen gehad:

- ik kon maar een deel van de zenders inlezen. Na vervanging van een (oude) lnb was dat euvel van de baan. Blijkbaar zijn de tuners toch iets minder gevoelig.

- ik maakte de fout oude zenderlijsten van mijn Dreambox via Dreamedit op te laden. Dat verliep niet goed. Pas toen ik een volledig nieuwe zenderlijst en boeketten aanmaakte (en Dreamedit van type 3 op type 4 overschakelde - een instelling waar ik nog nooit over gehoord had - verliep alles perfect.

Niet opgeven!

 

VU+ ULTIMO PLI 4.0, Philips DSR 7141

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...