Ga naar inhoud


[VU+ DUO] Eerste ervaringen Vu+ Duo


Gast Willem Z' meer

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Ed

Ok, goed SD beeld dus op de full HD Plasma bij SD kanalen.Is dit via HDMI of scart?


HD via scart? Lijkt me niet, dus via HDMI.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 131
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: boaz
Origineel bericht van: Ed

Ok, goed SD beeld dus op de full HD Plasma bij SD kanalen.Is dit via HDMI of scart?


HD via scart? Lijkt me niet, dus via HDMI.


Ik heb het niet over HD uitzending,maar over SD uitzending op een HD Plasma.

VU+ DUO - SEG SR-800 - Nokia 9500S - Dreambox 7000S

Wavefield T90 (28.5E-23.5E-19.2E-16E-9E-5E-1W-5W-8W-15W)

Yamaha TRX850 SuperTwinSport

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat je vooral niet vergeten bij de beoordeling is de beeldverhouding

er zijn nog heel veel 4:3 zenders en/of uitzendingen

als je die in de echte 4:3 verhouding bekijkt is de weergave perfect

als je die uitgerekt op je breedbeeld bekijkt is het beeld niet perfect (dat is nou eenmaal zo)

 

veel mensen kiezen dat uitgerekte beeld omdat hun breedbeeld dan lekker gevuld lijkt (een rare stelling, heb ik toch voor betaald)

maar perfecte beeldweergave en scherpte is anders.

 

ciao

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo,

de eerste testfase is voorbij met 4 images

(a origineel 5.0 / b VTI 0.4 / c VTI 0.5 / d OpenPli )

 

even enkel de ervaringen tov wat ik verwachte

a) wazig groenig beeld op RGB scart

B) verliest netwerk verbinding met hangup tot gevolg + RGB prima

c) geen radio geluid + verliest netwerk verbinding + RGB en component prima

d) geen radio geluid + verliest netwerk verbinding + mapstructuur is eerder DichtPli

 

betreffende de netwerk verbinding is het wellicht een combinatie met CCcam interne share

maar dat soort problemen verwacht je niet en waarom ook als dat voorheen nooit een probleem was

 

dat is eigenlijk de grootste domper

 

 

ciao

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de Radio is het een gekend probleem met de 4.0 drivers en niet van VTI of PLi.

Maar ik heb nooit gemerkt dat ik een netwerk uitval had. Het is trouwens de VU die de kaarten leest bij mij.

Hoe heb je dat kunnen vaststellen (te buiten het bevriezen van het beeld?)

 

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

roobert,

 

het kan zijn dat de VU+ niet crashed maar vast hangt en op geen afstandbediening reageert

dus nadere gegevens inzake dat netwerk kan ik je helaas niet laten inzien daar er geen crashlog is als ik hardwarematig reset.

 

het VTI 0.5 heeft overigens een aangepaste structuur waardoor er meer vrij geheugen over blijft

dat heb ik nu toch maar eens opnieuw erin gezet om de vergelijking te kunnen maken met de stelling

netwerk+ CCcam <ten opzichte van> Scam 3.59

 

kom er op terug zodra ik het wat uurtjes en/of dagen heb laten draaien

ciao

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch


d) geen radio geluid + verliest netwerk verbinding + mapstructuur is eerder DichtPli

betreffende de netwerk verbinding is het wellicht een combinatie met CCcam interne share
maar dat soort problemen verwacht je niet en waarom ook als dat voorheen nooit een probleem was

dat is eigenlijk de grootste domper


ciao


Misschien moet je voor de uitval van de netwerkverbinding toch een andere oorzaak vinden, ik heb er in ieder geval nog geen probleem mee ondervonden, ondanks CCcam en interne share. Radiogeluid (en Tv geluid) heb ik via optische uitgang naar versterker, hiermee ook geen problemen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

je weet dat ik al 7 jaar een dreambox heb (hoeveel dat iets mag betekenen) en redelijk bedreven ben in LAN en netwerken?

ik denk niet dat het aan een andere oorzaak ligt.

 

Code:
root@bm750:/# dfFilesystem           1k-blocks      Used Available Use% Mounted on/dev/mtdblock0          120832     41492     79340  34% //dev/mtdblock2            4096       516      3580  13% /boottmpfs                    62352      1204     61148   2% /vartmpfs                    62352        16     62336   0% /tmptmpfs                    62352         0     62352   0% /dev/shm10.0.0.100:/Public   960301840 508113608 452188232  53% /media/net/hddroot@bm750:/#de hoeveelheid geheugen kan dichtslibben met een shareciao

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal, ben al een tijdje deze box aan het volgen.

Ben namelijk er hard over aan het denken om weer terug naar sateliiet te gaan voor HD (nu UPC).

Enige wat me nog tegen houd is dat mij nog niet duidelijk is of de timeshift goed werkt. Dit is een erg belangrijk punt voor mij en mijn familie. Graag hoor ik jullie ervaringen.

 

Gr.Roymar

 

PS: in de slaapkamer en in de pc kijk ik nog wel via de satelliet!!

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: roymar
Hallo allemaal, ben al een tijdje deze box aan het volgen.
Ben namelijk er hard over aan het denken om weer terug naar sateliiet te gaan voor HD (nu UPC).
Enige wat me nog tegen houd is dat mij nog niet duidelijk is of de timeshift goed werkt. Dit is een erg belangrijk punt voor mij en mijn familie. Graag hoor ik jullie ervaringen.

Gr.Roymar

PS: in de slaapkamer en in de pc kijk ik nog wel via de satelliet!!


op alle dreamboxen/vu+ ontvangers (enigma 2 )werkt de timeshift nog steeds niet goed zo als het hoort
(kijk bv naar topfield die timeshift werkt wel goed zo als het hoort weet ik uit ervaring)

XT9200 / 5000  , XP1000 OPENPLI 4.0
VU+DUO OPENPLI 2.1 met nieuwe C807 condensator met 1uf
SYNOLOGY DS1512 3TB REDS

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben sinds een week ook in het bezit van een vuplus duo Laatste image van pli erop. Het enigste dat ik vaststeld dat de tuner minder gevoelig is dan de dreambox 800. Sommige posten op astra komen minder goed door, blok vorlming, en dit op veronica, net 5 en SBS, terwijl ik met de dreambox geen problemen heb.

 

herman

dreambox 7000, dreambox 500, dreambox 800, VU duo, Vizyon 820HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: roymar
Hallo allemaal, ben al een tijdje deze box aan het volgen.
Ben namelijk er hard over aan het denken om weer terug naar sateliiet te gaan voor HD (nu UPC).
Enige wat me nog tegen houd is dat mij nog niet duidelijk is of de timeshift goed werkt. Dit is een erg belangrijk punt voor mij en mijn familie. Graag hoor ik jullie ervaringen.

Gr.Roymar

PS: in de slaapkamer en in de pc kijk ik nog wel via de satelliet!!


Vergis ik mij dat ik je vroeger eerder in DGS rubrieken zag?
Een ding is zeker, ook al ben ik geen fan meer van DGS, zij weten tenminste wat ECHTE timeshift is, Topfield zou dit ook doen maar daar heb ik te weinig mee gespeeld.

Dus gewoon op pause drukken, ok.
Terug naar het begin van de uitzending; niet OK.

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor jullie antwoorden, het is jammer dat ontvangers met zulke dure hardware niet een fatsoenlijk kunnen timeshiften.

Wat betreft Relook heb je gelijk, want daar heb je me inderdaad eerder gezien heb namelijk 2 x een 400s. Deze ontvanger kan perfect timeshiften en met de huidige neumo zijn ze nog zeer stabiel ook nog. Maar er zijn mensen op dit forum die zeggen dat ik absoluut een dreambox moet hebben, dus daarom de interesse voor deze box(ivm gelijkenis met de dreambox).

 

Maar timeshift is voor mij een absolute must!!

Moet ik toch nog verder zoeken, jammer cry

 

Gr.Roymar

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij is het timeshift opgelost , ik heb hier geen last werkt perfect met pli , doe elke dag een update , gisteren nog timeshift gedaaan prima, en heb hier ook cccam 214 draaien , maar hier heb ik nog geen netwerk uitval gehad.

 

gr

Je moet niet steeds dezelfde fouten maken, er is keus genoeg.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...