Ga naar inhoud


[VU+ DUO] Eerste ervaringen Vu+ Duo


Gast Willem Z' meer

Aanbevolen berichten


  • Reacties 131
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Sinds gisteren de VU+duo in huis, was in het begin een beetje bang voor het installeren en dergelijk.

 

Nergens voor nodig dus. Usb erin en image gaat er automatisch erop. vervolgens de kanalenlijst en ccam erop en kijken maar (zat eerst wel in het verkeerd menu gedeelte te zoeken naar de ccam en zenderlijsten wink ).

 

Beeld hd is super, sd is iets minder dan de oude ontvanger denk ik (maar ik heb ergens gelezen dat je hem ook met scart kunt aansluiten en dat hij automatisch overschakeld, morgen ff proberen. Veder heb ik nog een WD sata disk liggen morgen ook ff inbouwen en kijken of dat deze werkt, anders een nieuwe bestellen.

Daarna nog maar eens verder kijken wat dit beestje allemaal kan.

 

Tot nu toe geen spijt van mijn aankoop!!

1x VU+ DUO OpenPli, 2x VU+ solo

78 cm triax met quad duo lnb

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee dat hoeft zeker niet,

met een beetje goed configureren heb je een super ontvanger.

ik ben overigens ook begonnen met een oude wd van 160 gieg van 2003 en dat werkte prima, alleen maakte die disk wat herrie en daarom is-ie eruit gegaan.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

om niet nog een draadje te beginnen over iemands ervaringen met de VU+ DUO haak ik aan het bestaande bericht aan.

 

na 3 volle maanden in gebruik (met beetje enigma2 kennis uit 2008) wil ik concluderen en tegelijk jullie (gebruikers / bezitters van de VU) vragen samen te vatten:

 

setup box en de diverse instellingen

origineel image <> alternatief image OK

 

comfort en dagelijks gebruik OK

bugfix in nieuwe images OK

bekende bugs die nu nog spelen en storen ????

 

compatibiliteit met plugins van derden >divers<

compatibiliteit met skins van derden >divers<

(identiek aan dreambox inzake skin of plugin en image)

 

functionaliteit van de emu's / softcam / cardservers OK

stabiliteit van de interne share OK + CCcam 2.1.4 / Scam 3.60

netwerk aanbindingen en koppelingen (PC / NAS / andere receivers) OK

 

flashen per usb OK

flashen per nulmodem flashtool OK

upgraden image "nightly Build" geen ervaring ermee

 

bestanden beheren en manipuleren vanaf computer OK

settingslijsten (zendertabellen en favorieten) met dreamboxedit OK

netwerksnelheid copieer acties meerdere film en of multimedia-data >pover 100 Mbit netwerkkaart<

netwerksnelheid afspelen film en of multimedia-data van NAS/PC/andere receivers OK

 

beeldkwaliteit OK op HD-ready

beeldverhoudingen + instellingen en resolutie OK op HD-ready

geluidskwaliteit subliem

 

EPG eit / extern compleetheid OK

EPG eit / extern inlees snelheid OK

 

multifeed geschiktheid vaste wok per diseqc OK

multifeed geschiktheid per rotor geen ervaring ermee

zap en zender wissel snelheid OK

multituner functionaliteit OK

 

USB wifi en firmware ondersteuning OK

USB extra tuners en firmware ondersteuning OK dvb-t >dvb-c komt nog<

 

box, bootsnelheid OK

stroomverbruik geen EC norm

geluid, OK vrij opgesteld

hitte OK geen HDD

extra aansluit poorten OK helaas geen Dolby Digital Coax

en uiterlijk >zwak<

 

prijs in vergelijking met soortgelijke twintuners redelijk

 

commentaar in algemene zin:

een prettige receiver die snel onder de knie is

die momenteel een zeer goede support heeft

die sinds ik hem heb en gebruik (met beleid) geen crash meer heeft veroorzaakt na het vierde firmware update VTI 0.7

Momenteel VTI 1.3 Master image

 

misschien dat jullie zakelijke commentaren en aanvullingen hebben

let wel bij een ieder situatie en afwijkingen duidelijk weergeven.

 

ciao

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update van Nightly build geen enkel probleem. Eigenlijk voldoet de box volledig aan de verwachtingen.

 

Enig minpuntje is dat bij het springen in een opnamen het geluid even wegblijft.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik deze topic lees is iedereen vol lof over de vu+ duo wat niet wegneemt dat deze ook wat minpunten heeft. (ik trek het vergelijk met een dreambox gezien het besturingsysteem identiek is en deze box met name gebruikt wordt voor, ahum "binnenhuis" sharing door de meeste gebruikers).

 

Toch even wat minpuntjes benoemen:

 

- Afstandbediening ligt niet fijn in de hand en het afgemaakte pianolak hadden ze mogen weglaten. (jaja, kindjes laten overal sporen achter met de grijpgrage vingertjes)

- Het bevriezen van het beeld tijdens het zappen naar een nieuwe zender is uiterst irritant, hoop dat dit met een fix een keer opgelost kan/zal worden.

- De behuizing is behoorlijk proportioneel en gezien de inhoud van de box had het iets kleiner gekund naar mijn idee.

 

Maar zo heeft elke box z'n minpunten, qua prijs/kwaliteit een leuke box, echter als ik een single tuner nodig heb houd ik het toch echt bij een DM800HD die qua HD beeldkwaliteit toch net iets beter scoort.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Citaat:
Ik ben ook niet voor die kleine boxen ivm warmte problemen.

Verschillende boxen gezien die problemen hadden ivm warmte, zeker de dm600 reeks als er een harde schijf inzat.

Ik denk dat VU liever op veilig speelt

 

Lood om oud ijzer!

 

In de VU+ zit de voeding (de grootste warmte bron) intern, bij de kleine boxjes extern. Die warmte kan dus ook niet de de box terecht komen.

 

Daarnaast is een externe voeding qua rendament vaak veel beter, en produceert dus ook buiten de boxen minder warmte en verbruikt minder stroom.

 

Ook zitten in die kleine boxjes altijd 2,5" hdd's die vele malen minder warmte produceren dan een 3,5" hdd.

 

Ik denk dat dit argument dus weinig tot geen houd snijdt zeker gezien de CPU vrijwel dezelfde hoeveelheid warmte produceert.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

VU heeft koeling, dit heeft de dm500 en 600 niet.

Met de 500HD hebben ze toch bijgeleerd.

 

Ik blijf erbij dat de dm wat dit betreft toch iets te compact is. Processor en voeding zitten in de VU toch wel een stuk verder uit elkaar. Er is meer airflow mogelijk.

 

Zelf toch enkele boxen gezien met warmte problemen ivm dm600. 500 niet maar deze hadden ook geen HDD mogelijkheid.

 

Maar goed dat de DM500 en 600 losse voedingen hadden want het aantal voedingen wat defect ging van deze boxen was ook enorm hoog.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben in het bezit van een Dreambox800 en de Vu+.

De kwaliteit van het beeld ontloopt elkaar weinig tot niets vind ik.

De afstandbediening had wel een stukje beter gekund, zoals die van de Dream dus

Dit zowel het model als de functionaliteit

De warmte afgifte van de Vu+ is minimaal.

Die van de Dream heeft 2 bronnen, de voeding en ook de kast zelf.

Kastje wordt echt heet gewoon, iets wat bij de Vu+ dus niet gebeurt.

Ik ben best tevreden over de prijs/kwaliteit verhouding van de Vu+ verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Origineel bericht van: _Bartje_
VU heeft koeling, dit heeft de dm500 en 600 niet.
Met de 500HD hebben ze toch bijgeleerd.

Ik blijf erbij dat de dm wat dit betreft toch iets te compact is. Processor en voeding zitten in de VU toch wel een stuk verder uit elkaar. Er is meer airflow mogelijk.

Zelf toch enkele boxen gezien met warmte problemen ivm dm600. 500 niet maar deze hadden ook geen HDD mogelijkheid.

Maar goed dat de DM500 en 600 losse voedingen hadden want het aantal voedingen wat defect ging van deze boxen was ook enorm hoog.


Ten eerste ging het om het formaat van het kastje en niet om een ventalitor. Je kunt geen appelen met peren vergelijken.

De warmteontwikkeling heeft in het geval van de kleine dm's niets met het formaat te maken maar met het ontbreken van een fan.

De Vu+ zou ook heet worden als er een HD in zou zitten en de ventilator uit zou staan.

Ik wilde alleen maar ontkrachten dat het formaat van de kast iets met de warmte te maken zou hebben.

Ik snap zelf ook wel dat je met een fan beter kunt koelen, maar dat maakt dan gezien alle klachten over de geluidsproductie van de VU+ fan ook een stuk meer lawaai.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...