Ga naar inhoud


[VU+ DUO] Eerste ervaringen Vu+ Duo


Gast Willem Z' meer

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Michel
Origineel bericht van: _Bartje_
VU heeft koeling, dit heeft de dm500 en 600 niet.
Met de 500HD hebben ze toch bijgeleerd.

Ik blijf erbij dat de dm wat dit betreft toch iets te compact is. Processor en voeding zitten in de VU toch wel een stuk verder uit elkaar. Er is meer airflow mogelijk.

Zelf toch enkele boxen gezien met warmte problemen ivm dm600. 500 niet maar deze hadden ook geen HDD mogelijkheid.

Maar goed dat de DM500 en 600 losse voedingen hadden want het aantal voedingen wat defect ging van deze boxen was ook enorm hoog.


Ten eerste ging het om het formaat van het kastje en niet om een ventalitor. Je kunt geen appelen met peren vergelijken.

De warmteontwikkeling heeft in het geval van de kleine dm's niets met het formaat te maken maar met het ontbreken van een fan.

De Vu+ zou ook heet worden als er een HD in zou zitten en de ventilator uit zou staan.

Ik wilde alleen maar ontkrachten dat het formaat van de kast iets met de warmte te maken zou hebben.

Ik snap zelf ook wel dat je met een fan beter kunt koelen, maar dat maakt dan gezien alle klachten over de geluidsproductie van de VU+ fan ook een stuk meer lawaai.

Mvg,

Michel


Natuurlijk wel, hoe groter de behuizing hoe verder je de componenten uit elkaar kan zetten die
warm worden. Bij bijv de DM600 zitten alle componenten vlak op elkaar, CPU, Tuner, HDD.
Dit zit in een VU of bijv een 7020 toch wel iets verder uit elkaar waardoor de box koeler blijft.

Ivm met FAN die lawaai maakt ik kan niet zeggen dat ik het storend vind.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 131
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

nou, ik wel.

michel heeft gelijk dat het ding een stuk meer lawaai maakt, zeker als de fan enige maanden oud is en de lagers (nu al!) beginnen uit te lopen.

maar met die nieuwe software staat de fan uit als de box uit is, althans geen beeld produceert, en hij wordt dan niet vreselijk warm, slechts lauw, dus dat is acceptabel.

als de tv draait valt die herrie van de fan in het niet.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij word de box niet warm. Slechts een beetje lauw.

 

De maat van de kast is juist een perfecte maat omdat het veel beter bij andere apparatuur past die ook dezelfde breedte hebben.

 

Ik heb de VU+ Duo nu een krappe maand in mijn bezit en ben er zeer tevreden over. Zo tevreden dat ik er voor boven op de slaapkamer ook 1 besteld heb.

 

Het PLi image word met de dag beter wat de VU alleen nog maar leuker maakt. Een BR-film vanaf de schijf speelt ie prachtig af. Dolby Digital geeft ie ook keurig weer. De nieuwe geluidsformaten lukt dan weer niet maar de meeste mediaspelers doen dat ook nog niet. Ik moet alleen nog uitvogelen hoe ik een tekstbestand voor ondertiteling kan mee laten lopen met de film. Iemand een idee of tip?

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met name de DM7025 werd erg warm, daar heb ik zelf een fan ingebouwd.

 

Volgens mij kan de VU+Duo prima zonder fan functioneren wanneer de box in stand-by staat en er dus geen harddisk zit te te draaien en dergelijke.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

In verband met o.a. mijn HDMI switch staat de VU+DUO niet ver van m'n kijk/luisterpositie af. Ik vondt het geluid van de fan hinderlijk en heb deze dus enige maanden geleden afgekoppeld.

De warmte ontwikkeling tijdens bedrijf is vergelijkbaar met die in stand-by.

Mijn VU staat overigens vrij (niet in een gesloten meubel) en ik gebruik een externe USB HDD (die in een aangrenzende ruimte staat) voor opnames en permanente time-shift.

 

Het opgenomen vermogen in stand-by is bijna gelijk aan dat tijdens bedrijf en ik voorzie dan ook geen problemen, deze oplossing is natuurlijk wel geheel voor eigen risico.

 

 

Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Hebben jullie wel eens aan de onderkant van de box gevoeld in standby zonder fan. Bij mij vond ik deze erg warm worden, dus onder waar de processor zit.

 

Eerdaags krijg ik een infrarood laser thermometer binnen en kan ik eens een beetje gaan meten wat de temperatuur werkelijk is in standby en bedrijf

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik word een beetje melig van jullie warmte en ventilator problemen

en vooral wegens de vergelijkingen met compleet andere receivers die er niet toe doen

 

men kan een lofzang schrijven van ugh duizend berichten en ook even zoveel kritiek

 

(je mag zeker kritiek hebben op een satelliet receiver maar van een fiat 500 maak je geen abarth EN van een VU+ Duo maak je geen dm8000)

 

dit is toch echt een herhaling van heel veel oudere berichten die er ook al niet toe doen.

 

stel je plus + minpunten liefst zo op dat het iemand helpt bij het kiezen van een nieuw kassie.

(that's my two cents)

ciao

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar daarmee is nog niet beantwoord of de box nu wel of niet te warm wordt. Dus even zonder te vergelijken.

 

Wat zou de expert vinden van de warmte ontwikkeling in de VU+Duo met en zonder fan?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover bekent is nog geen enkele box door warmte overleden, zelfs niet de compleet ingebouwde/gestapelde exemplaren.

Dus trek je conclusie.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie
Origineel bericht van: Neptunus
Maar daarmee is nog niet beantwoord of de box nu wel of niet te warm wordt. Dus even zonder te vergelijken.

Wat zou de expert vinden van de warmte ontwikkeling in de VU+Duo met en zonder fan?


Ik heb het voor de zekerheid zojuist per e-mail gevraagd aan vuplus, dus de komende dagen zal daar misschien een antwoord op komen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pedro Newbie

Ik heb het voor de zekerheid zojuist per e-mail gevraagd aan vuplus, dus de komende dagen zal daar misschien een antwoord op komen.


Vuplus heeft er zelf voor gezorgd dat de fan in stand-by uitgeschakeld wordt dus hun eventuele antwoord lijkt me voorspelbaar..

Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij staat de Vu is een afgesloten kast. Het deel waar de VU instaat is 20 hoog, 50 breed en 50 diep. Ik heb niets veranderd aan instellingen wat betreft het wel of niet draaien van de fan en de box is een beetje lauw. Zowel aan de boven- als aan de onderkant.

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...