Ga naar inhoud


[VU+ DUO] Eerste ervaringen Vu+ Duo


Gast Willem Z' meer

Aanbevolen berichten

Gast willempie99

Heb dit weekend de VU+ DUO gekocht.

Na thuiskomst eerst maar eens met de standaard image ge-installeerd. Werkt echt goed, zowat identiek aan DM800.

Positief verrast door beeldkwaliteit en... geen vastlopers.

Daarna de laatste PLI openimage er op gezet via de usb stick.

Moet zeggen, gaat probleemloos en snel.

PLI opgestart, werkt perfect. Ik moet wel heel veel zoeken, omdat ik nooit PLI had gedraaid. CCcam er op gezet, ook deze werkt probleemloos.

Wat me opviel op mijn 42 inch LCD tv, beeld via hdmi op de SD-kanalen ietwat wazig. Heb zitten instellen wat ik kon, maar dit bleef. De HD-kanalaen super kwaliteit.

Vanmorgen de oplossing bedacht: de SD kanalen via de scart, maar ook de hdmi kabel laten zitten. Resultaat : superbeeld, en het mooie is dat hij tijdens zappen van SD naar HD zelf omschakelt, wat wil je nog meer.

Mijn conclusie als Dreambox 7000 gebruiker: perfect product, loopt niet vast, gedraagt zich als een DM800 of 8000.

Enige nadeel wat ik kan ontdekken is dat de fan blijft draaien na standby, maar dat zal ook wel spoedig zijn opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 131
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: willempie99

Mijn conclusie als Dreambox 7000 gebruiker: perfect product, loopt niet vast, gedraagt zich als een DM800 of 8000.

dus je hebt geen dm800 of 8000?
dat was nog even een vraagje over de vergelijking?

hoop er straks ook een te kunnen voorstellen en ervaringen delen.
ciao

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast willempie99

Ik heb nu een Dreambox 7000, amber display.

Heb korte tijd een Dreambox 800 gehad, vond het beeld daar van iets minder op SD, HD was ook perfect hoor.

nadeel van de 800 vond ik dat je er een ei op kon bakken en er zeer regelmatig vastlopers(groene schermen) waren.

Durfde er door de warmte geen harddisk in te bouwen

Ik heb in de VU+ ook gelijk een 250Gb harddisk ingebouwd, werkte ook direct na het formatteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen weekend ook maar even mijn VU+ DUO uit de doos gehaald :D

 

Gelijk maar even de laatste OpenPLI via USB erop gezet, ging de eerste keer kennelijk mis maar bij de tweede poging prima en bij het rebooten de bekende wizards doorlopen zoals we die ook bij de Dreambox gewend zijn.

 

Via E-sata mijn diskje aangesloten, werkte gelijk en kon ook overweg met mijn DM800 recordings.

 

Mijn eerste indrukken, stabiel en sneller dan een DM800. Het display is wat minder fancy maar wel duidelijker leesbaar, simpelweg omdat het groter is. Software levert af en toe wat vragen op, wat is het verschil tussen een plugin en een extensie ? Het meeste ziet er hetzelfde uit en werkt hetzelfde.

 

Voordelen voor mij:

 

1. Tweede tuner

2. Prijs

3. Sneller (zappen met name)

4. Bedienen met een logitech harmony is sneller dan bij de DM800HD.

5. Ook USB aan de voorkant.

 

Nadelen:

 

1. De standaard AB (1x gebruikt..)

2. ? Nog niet ontdekt...

 

Marcel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Zo her en der lezende zijn er weer volop VU+ Duo's geleverd.

Ook hier heb ik afgelopen zaterdag mijn eerste schreden op het pad van de Linux boxen gezet, dus ook een VU+ Duo aangeschaft.

Ik moet zeggen dat de box tot nu toe perfect werkt, maar het is uiteraard nog veel te vroeg om daar een waarde oordeel aan te hechten.

De zaak waar ik kwam verkocht ze als warme broodjes en had er al een stuk of wat klaar staan die gereserveerd waren.

 

Zal over enige weken mijn voorlopige ervaringen posten als ik a wat meer ervaring met de box heb opgedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Plugin en extensie?

 

In princioe is er weinig verschil tussen beidde.

 

Plugins download je via je plugin menu, deze komen van je image bakker en zijn dus op het image getest.

 

Extensie is ook een plugin, maar deze zet je eerst op je hdd, cf of usb-stick daarna laat je hem installeren via Telnet commando's, dcc of via een extensie plugin. Deze kan overal vandaan komen en het is niet gezegd dat ie op jouw image werkt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb er vandaag één opgehaald bij de satshop.

 

Ervaringen/observatie tot nu toe:

Design: minder mooi als een dreambox.

Bouw kwaliteit: stevig en het klepje sluit met een magneet, niet zo'n gammele constructie als een 800.

Image: Heb er meteen de laatste PLI build opgezet, ging makelijk en zonder problemen.

HDD: Geen idee heb ik nog niet ingebouwd, moet er nog een SSD inzetten.

Fan: Nog geen HDD maar ik hoor de fan in iedergval niet.

Bediening: lekker vlot en geen hickups zoals bij mijn 800.

Beeldkwaliteit: iets beter als de 800 maar niet veel.

Geluid: klink goed maar de 800 geeft een iets ander geluid, viel gewoon op. (toon is net iets anders)

AB: ff wennen aangezien de toetsen anders zitten, moet mijn harmony one nog proggen.

Display: gewoon goed leesbaar, die van mijn 800 is op afstand niet te lezen.

 

Mijn 800 gaat er op den duur uit en deze wordt vervangen door een 2e VU+ Duo.

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb sinds kort de vu+ en ik deel jouw ervaring. De gewone sd kanalen zien er waziger uit als ik ze vergelijk met het beeld via mn db7000. HD is verder mooi scherp. Verder nog niet veel mee kunnen testen.

Grt,

DC

Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W

Link naar reactie
Delen op andere sites

beetje nerveus

maar dat was maar heel even! :D

 

aansluiten / instellen / eerste indruk met origineel image Oké

flashen per USB Oké

inlezen/scannen zenders Oké

MAAR hij lijkt de laatste satpositie bij setup ingesteld (28,2) bij opnieuw scannen niet opgeslagen te hebben

VTI image met component kabels 720P, erg mooi beeld voor SD en HD (niet hard niet wollig > genuanceerd) Oké *

indruk is minder scherp maar dat is gewenning en zeker niet slechter dan wat ik gewend ben

 

de overige zaken komen nog aan bod, maar eerste indruk is een positieve, al mis ik m'n bijna vergroeide afstandbediening van dream :D

 

ciao

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de vu nu 2 weken in mijn bezit , en heb totaal geen spijt , beeld vind ik beter dan mijn 800 , verder draaid hij stabiel met de open nightly van pli , nog geen rare dingen gezien , opnemen van meerdere kanalen en kijken naar een andere zender gaat ook goed, alleen bij opgenomen bestanden werkt het vooruit spoelen nog niet goed ,gaat maar per 10sec.

 

verder prima ding voor dat geld

Je moet niet steeds dezelfde fouten maken, er is keus genoeg.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

martis,

 

het vooruit spoelen werkt hier wel prima hoor.

ik gebruik wel niet die nummerieke toetsen hé.

Ik maak gewoon gebruik van de forward >> toets...en dat werkt hier prima gezien mij vrouw niet anders doet dan vooruit spoelen.

 

test maar eens opnieuw. wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb dit dus ook getest,maar als ik mijn scart aansluit dan zijn de sd kanalen idd beter,maar als ik naar hd kanalen schakel dan is deze kwaliteit veel minder en als ik dan de hdmi kabel eruit trek terwijl ik een hd uitzending kijk gaat deze gewoon door in de zelfde(iets slechtere kwaliteit)

 

hoe weet jij dat hij schakelt naar hdmi dan? volgens mij niet hoor of moet ik een instelling veranderen.

 

verder vind ik het een superbox met geweldig beeld op hdmi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...