Ga naar inhoud


Welk scheer apparaat is beter een Braun of een Philips?


Miauw

Aanbevolen berichten

Gast hummiesat
Origineel bericht van: Sjattuh
Gilette Fusion is een verzameling mesjes op een houdertje. Zij zoekt een scheerapparaatus!


Noem het zoals je wilt. Het scheert stukken gladder dan zo'n electrisch prul.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 96
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: hummiesat
Noem het zoals je wilt. Het scheert stukken gladder dan zo'n electrisch prul.


Oh ja da's een feit. Krijg mijn kin nooit zo glad als met mes.

Maar da's 't punt niet, ze wil een electrische!

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben begonnen met scheren met de Philishave van m'n vader, en nat met Gilette.

 

Ik heb toen de eer gehad om een Braun scheerapparaat gratis te krijgen en te testen. het was een type wat geschikt zou zijn om op reis mee te nemen.

 

Met een klein beetje sweet op het gezicht werkte hij al voor geen meter meer, en altijd gedoe met de bladen.

 

Ik heb hem toen weggedaan en me jarenlang alleen nat geschoren(nog steeds mach3) wat ik toch het fijnste vind.

 

Vorig jaar mij een simpel model van Philips (geen accu) aangeschaft voor erbij(lees: geen zin om me te gaan scheren, maar het moet toch) en die gebruik ik met plezier.

 

Mijn keuze tussen Braun of Philips: Philips

 

(p.s. mijn foto hiernaast was uit de tijd dat ik helemaal geen zin had om me te scheren :D)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Obi Wan
Ik heb een Braun en de accu gaat ook lang mee.

Heb destijds toen ik hem kocht gehoord van de verkoper dat als je altijd gewend bent om nat te scheren (dus met Gilette), dat een Braun prettiger is omdat deze dezelfde soort beweging maakt.

Philips heeft draaiende koppen en dit zou irriteren. Klonk aannemelijk, maar in de praktijk nooit getest.

Maar ik denk persoonlijk dat ik ooit voor de Philips ga, volgens mij heeft het betere performance, maar ik weet dat niet uit ervaring.

Met mijn Braun ben ik wel tevreden.


Ik geloof je voor geen meter, gezien je Avatar :D

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hummiesat
Origineel bericht van: Sjattuh
Gilette Fusion is een verzameling mesjes op een houdertje. Zij zoekt een scheerapparaatus!


Noem het zoals je wilt. Het scheert stukken gladder dan zo'n electrisch prul.

Het is een dure hobby en totaal ongeschikt voor zware baardgroei.
De multiple-mesjes zitten direkt verstopt na 1 scheerbeweging.
Bij elektrisch scheren heb je geen last van wondjes.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat
Origineel bericht van: Sjattuh
Oh ja da's een feit. Krijg mijn kin nooit zo glad als met mes.

Maar da's 't punt niet, ze wil een electrische!


Daar zit nou net het probleem. Wil haar broer dat ook?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat
Origineel bericht van: satcat
Het is een dure hobby en totaal ongeschikt voor zware baardgroei.
De multiple-mesjes zitten direkt verstopt na 1 scheerbeweging.
Bij elektrisch scheren heb je geen last van wondjes.


Jij hebt duidelijk geen ervaring met Gillette Fusion, want dan wist je al dat
alle drie de dingen die je aandraagt onzin zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hummiesat
Origineel bericht van: satcat
Het is een dure hobby en totaal ongeschikt voor zware baardgroei.
De multiple-mesjes zitten direkt verstopt na 1 scheerbeweging.
Bij elektrisch scheren heb je geen last van wondjes.


Jij hebt duidelijk geen ervaring met Gillette Fusion, want dan wist je al dat
alle drie de dingen die je aandraagt onzin zijn.

Moet jij weten wat je er van vindt, wat ik vertel zijn mijn ervaringen met dit systeem.
Jij zal beslist dunner haar hebben en een dikkere huid.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorkeur naar het ouderwetse mesje natuurlijk.

 

Heb overigens ervaring met Braun en Philips (3-kops).

 

De Braun is iperfect voor de wat hardere stoppels, 1 keer erover en ze zijn weg. Philips minimaal 2x erover.

 

Nu werdt mijn Braun al wat ouder en begon te epileren, dat gun je je ergste vijand nog niet (vooral als je daarna nog even "stoer" met aftershave erover gaat).

 

De Philips daarintegen werdt gaat gewoon slechter scheren en dan weet je dat je messen aan vervanging toe zijn.

 

Ik persoonlijk prefereer een Philips boven een Braun. De tondeuzes van beidde zijn nagenoeg vergelijkbaar.

 

Zoonlief heeft een Braun Wet & Dry, maar die is pas 18, dus daar spreek je nog over "nestharen".

 

Kwa accu, vind ik de Philips ook wat beter scoren. Braun gaat tot het bittere eind en laat je binnen 10 seconden weten (onder een scheerbeurt crazy ) dat ie even ingeplugged moet worden.

 

Philips gaat langzamer draaien (dan na de scheerbeurt wel laden, anders gaat ie geheid ook epileren.)

 

 

Dan nog even een off topic annecdote;

"Na 4 kids vondt mijn vrouw het eigenlijk wel genoeg en moest ik me maar stereliseren (was de gemakkelijkste ingreep). Ik, afspraak met de chirurg maar moest me wel scheren. Kimble dus zijn tondeuze opengeklapt van zijn Philips, maar dat duurde me na een halve minuut iets te lang. Daar zag kimble een bus ontharingscreme. Bus zo goed als leeggespoten en idd dat spul werkt echt......maar hoe leg je het gevoel uit wat je daar aan over houdt. Iets van Tijgerbalsem erop smeren en dan onder de douche gaan staan. Mijn hele kruis/klokkenspel heeft dik 3 dagen in de fik gestaan........meneer wijdbeens bestaat echt!!! cry

Nu maar weer Ontopic..... ga het bijna weer voelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hummiesat
Origineel bericht van: Sjattuh
Oh ja da's een feit. Krijg mijn kin nooit zo glad als met mes.

Maar da's 't punt niet, ze wil een electrische!


Daar zit nou net het probleem. Wil haar broer dat ook?


Jawel, dat wil hij wel, want die scheermesjes maken vaak wondjes.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat
Origineel bericht van: ilseonline
Jawel, dat wil hij wel, want die scheermesjes maken vaak wondjes.


Mwah, dat had ik voorheen met mijn Gillette Contour Plus nogwat wel eens ja, maar met de Gillette Fusion nog geen last van gehad. En die heb ik nu al weer ruim een half jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een klein foutje gemaakt

 

Philips HQ 8290/23 wat die 23 er nou mee te maken heeft is mij een raadsel.

Braun 790

Braun 9595 (gaan batterijen in, maar wel oplaadbaar als ik het goed heb.

 

Beide Brauns moeten in een oplaadstation, om schoon te maken en op te laden, dus ook regelmatig voorzien worden van een schoonmaakkit of hoe je dat ook noemt.

 

De Philips heeft ook een oplaadstation, maar ik meen dat die ook aan een stekker kan worden opgeladen. Daar komt bij dat de kop onder de kraan schoon gemaakt kan worden.

 

 

 

Origineel bericht van: ilseonline
Het klinkt wat gek als dame, maar mijn broer moet aan een scheer apparaat, leuk als familie cadeau, maar welk merk en type is het beste?

 

Op het oog hebben we 2 modellen:

 

Philips HQ 8290/23

Braun 7-760

 

Hopelijk zijn hier mensen die mogelijk met beide ervaring hebben.

 

Meneer heeft niet elke dag zin om zijn gezicht glad te maken, maar reclames zijn vaak mooier dan de werkelijkheid.

 

De Braun suggereert met lichte baartgroei geen probleem te hebben, maar de bladen springen wel eens heb ik mij laten vertellen.

 

De Philips is stevig, want de mesjes zouden niet stuk te krijgen zijn, maar scheren ze dan nog wel glad?

 

Qua prijs verschillen ze behoorlijk, maar toch voor de zekerheid even deze vraag.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kimble


Dan nog even een off topic annecdote;
"Na 4 kids vondt mijn vrouw het eigenlijk wel genoeg en moest ik me maar stereliseren (was de gemakkelijkste ingreep). Ik, afspraak met de chirurg maar moest me wel scheren. Kimble dus zijn tondeuze opengeklapt van zijn Philips, maar dat duurde me na een halve minuut iets te lang. Daar zag kimble een bus ontharingscreme. Bus zo goed als leeggespoten en idd dat spul werkt echt......maar hoe leg je het gevoel uit wat je daar aan over houdt. Iets van Tijgerbalsem erop smeren en dan onder de douche gaan staan. Mijn hele kruis/klokkenspel heeft dik 3 dagen in de fik gestaan........


Je moet je ballen ook gewoon door de verpleegstertjes laten scheren! smile

Over Braun vs Philips: het is heel persoonlijk. Er zijn mensen die van Braun huiduitslag krijgen en niet van Philips, maar mensen die het precies andersom hebben. Ze maken iig beiden gebruik van een fundamenteel andere techniek.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hummiesat
Origineel bericht van: satcat
Het is een dure hobby en totaal ongeschikt voor zware baardgroei.
De multiple-mesjes zitten direkt verstopt na 1 scheerbeweging.
Bij elektrisch scheren heb je geen last van wondjes.


Jij hebt duidelijk geen ervaring met Gillette Fusion, want dan wist je al dat
alle drie de dingen die je aandraagt onzin zijn.


Ik heb geen zware baadgroei - kom nog steeds weg met 1x per 2 a 3 dagen scheren. Maar wel dik haar. De Gillette Fusion (kheb hem met 5 mesjes) gebruik ik nu een jaar ofzo en niets beter dan dit.

Hij gaat wel volzitten, maar niet zo snel als je aangeeft. En dan even in het water kloppen en hij is weer leeg.

Duur valt ook wel mee, ik scheer me een keer of 5 6 met 1 mesje.

En als laatste de wondjes - ik heb zelden tot nooit wondjes na het nat scheren, en dit is nog minder geworden met de Gillette Fusion. Glad huidje ^^

Juist als ik me nek electrisch scheer dan krijg ik allerlei rode irritatie vlekken.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijft inderdaad vaak een persoonlijke keuze. Ik heb een paar keer Philips geprobeerd maar die kregen het niet glad, daardoor blijf je zo lang scheren dat de koppen heet worden en daardoor flink irriteren. Met Braun veel minder last van, die scheert veel sneller en gladder. Bij mij....

 

Philips zou beter zijn wanneer de haartjes minder in een richting groeien, Braun dus beter als alle haartjes over het algemeen wel dezelfde kant op groeien. Dat heb ik van horen zeggen, ik weet niet of dat echt zo is.

 

Bij beide apparaten geldt wel dat je goed moet onderhouden. Inderdaad tijdig schoonmaken, en tijdig de mesjes verwisselen. Ik heb een schoonmaakkit, en vind het ideaal.

 

Koop een leuk, niet te duur type, er zijn soms ook aanbiedingen die je een tijdje mag uitproberen, niet goed, geld terug.

 

T B

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...