Ga naar inhoud


Welk scheer apparaat is beter een Braun of een Philips?


Miauw

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Poetsdoekje
Origineel bericht van: ilseonline
Het klinkt wat gek als dame, maar mijn broer moet aan een scheer apparaat, leuk als familie cadeau, maar welk merk en type is het beste?

Op het oog hebben we 2 modellen:

Philips HQ 8290/23
Braun 7-760

Hopelijk zijn hier mensen die mogelijk met beide ervaring hebben.

Meneer heeft niet elke dag zin om zijn gezicht glad te maken, maar reclames zijn vaak mooier dan de werkelijkheid.

De Braun suggereert met lichte baartgroei geen probleem te hebben, maar de bladen springen wel eens heb ik mij laten vertellen.

De Philips is stevig, want de mesjes zouden niet stuk te krijgen zijn, maar scheren ze dan nog wel glad?

Qua prijs verschillen ze behoorlijk, maar toch voor de zekerheid even deze vraag.


Vergelijk ze eens op kieskeurig



We zijn uren zoet geweest, maar we nijgen naar de Philips i.v.m. o.a. het schoonmaken van het apparaat, de betere score en degelijkheid.

De Braun 760 gaat in een schoonmaakunit die regelmatig door een vulling vervangen moet worden, dat maakt het apparaat wel erg duur. Verder las ik dat aardig wat mensen last hebben van uitvallende haartjes die net afgeschoren zijn, dat lijkt mij niet de bedoeling.

De Philips HQ 8290/23 kan makkelijk met de koppen onder de kraan schoon gemaakt worden. Ik weet alleen nog niet of er ook een stekker in zijn achterwerk past, want normaal staat deze op een oplaadstation, maar voor op reis is een stekker wel zo handig.

Een los mesje met water en schuimgel werkt uiteraard het beste, maar dit is een makkelijke oplossing.

Mocht iemand nog tips hebben, ze zijn welkom.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 96
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb geen ervaring met Braun.

Philips heb ik liggen en gebruik ik soms als de Gilette mesjes op zijn.

 

Bevalt matig, lang niet zo glad als met een mes en het voelt soms als epileren.

Zeker als je een dag hebt overgeslagen met scheren.

 

Verder heeft de Philips ERG veel moeite met vlak liggende haren.

Philips is wel degelijk gemaakt.

 

Zelf kies ik voor nat scheren, ondanks de hoge prijs.

 

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RobbieT
Ik heb geen ervaring met Braun.
Philips heb ik liggen en gebruik ik soms als de Gilette mesjes op zijn.

Bevalt matig, lang niet zo glad als met een mes en het voelt soms als epileren.
Zeker als je een dag hebt overgeslagen met scheren.

Verder heeft de Philips ERG veel moeite met vlak liggende haren.
Philips is wel degelijk gemaakt.

Zelf kies ik voor nat scheren, ondanks de hoge prijs.



Vergeet niet dat beide apparaten steeds vernieuwen, soms zelfs een slechtere uitvoering. We hebben juist naar de betere series gekeken en dat geeft een heel ander beeld.

Als je een Braun neemt, dan kan je net zo goed een goed een los mesje met batterijtje nemen, want dat is zuiniger en werkt naar horen zeggen velen malen beter.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik al jaren Braun. Een Braun scheert gladder, en dat is ook wel logisch wat het blad is veel dunner dan de kop van een Philips.

 

Die reinigingsvloeistof kun je ook zelf maken. Je spoelt het tankje goed om (met een drupje afwasmiddel, en je vult hem daarna met 100ml degenatureerde alcohol 70%, 70ml gedestilleerd water, en een paar drupjes blanke naaimachine olie. Alcohol en water kun je bij een goede drogist krijgen.

 

Verder gebruik ik altijd electric pre shave, en geen after shave. Pre shave desinfecteerd de huid voor het scheren, en zorgt er voor dat de haren wat naar buiten komen en beter afgesneden worden. Dat spul werkt echt! Vroeger hadden veel heren cosmetica lijnen een pre shave, maar nu is er nog maar één over, Christian Dior Eau Savage. Die heel grote parfumerie keten verkoopt het o.a.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Obi Wan


Philips heeft draaiende koppen en dit zou irriteren. Klonk aannemelijk, maar in de praktijk nooit getest.



Voor mij ook geen ´heggenschaar´ dus werd het een Braun wink

Ben na 30 jaar aan de derde bezig en zo af en toe een nieuw blad of een messenblok erin. Voor de vakanties heb ik nog een Braun op batterijtjes bij me, die is ook al 25 jaar oud en doet het nog steeds prima.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk, met al deze tips van ervarings deskundigen wordt de keus voor ilse vrij eenvoudig. laugh

 

Ik vul de ervarings deskundigen nog maar eens aan ...

Mijn scheerapparaat is al jaren een Braun.

In het verleden wel eens een Philips geprobeerd maar daar mee moest ik me twee keer per dag scheren.

De Philips heeft het bij mij dus niet lang uitgehouden.

Ik weet nog dat er bij de eerste de beste vaderdag een Braun scheerapparaat door de kinderen* geschonken werd. :D

 

* lees moeder

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie zijn wel nieuwsgierig hoor, maar het is goed, ik heb veel antwoorden op mijn vragen gekregen, ook elders en in diverse winkels. Ik weet niet waarom een vrouw in een grote zaak gaat uitleggen wat voor scheerapparaat we moeten nemen, want ze zei zelf al dat ze zich niet scheerde, maar dat is een feit. Blond? Ik dacht het wel. Nou ja, het enige juiste wat ze vertelde was dat het meest Philips verkocht wordt. Toen we nog eens zeer duidelijk maakten dat we eerst aan het oriënteren waren, was ze snel klaar, want dat verkoopt niet. De andere klant had het scheerapparaat van zijn zoon geprobeerd, zo één waar cream uit komt als je op het knopje drukt. Ze hadden er nog een klein aantal die er uit gaan, maar niet wat die man zocht.

 

 

Ja, het is moeilijk en persoonlijk, maar veel verhalen zijn van oudere scheerapparaten, dus welk merk je van deze 2 ook neemt, het zal bijna altijd een verbetering zijn.

 

Ik had al bij de consumentenbond gekeken, maar ingelogd kon ik daar gek genoeg niets over scheerapparaten vinden, zelfs geen tips waar je op moet letten.

 

Er was hier op het forum (PM) iemand zo vriendelijk ondanks dat hij afhankelijk is, toch een onafhankelijk antwoord gaf door een nette uitleg.

 

Onder de douche met een opgeladen scheerapparaat kunnen somige wel, maar het is bekend dat welke je ook neemt ze na anderhalfjaar door roest stuk gaan en dat niet onder garantie valt.

 

Na veel wikken en wegen is er een voorkeur naar de Philips gegaan, want deze is degelijker, zeker met de koppen, niet te groot op mee te nemen en er kan een stekker in z'n achterwerk als de accu leeg is. Let op het zo genoemde type, want alles is aan het veranderen.

 

De Braun is erg groot, kan alleen in de oplaadunit opgeladen worden en de reinigingsvloeistof is extra kosten maken. Zelf klieren kan ook, maar dat schiet niet op.

 

De nieuwe losse mesjes met batterijtje zijn het beste, dat is wel duidelijk, maar als alternatief of wat het dichtst in de buurt komt, dan een Philips HQ8290/23. Zeker omdat mijn broer een operatiewond in z'n nek heeft is veiligheid belangrijk. Zijn haren lopen niet allemaal in één lijn, dat is voor een braun wel erg belangrijk.

 

Reclames zijn er om je ieder leugen moet doen geloven, het is fijn dat de zenders er door gesponsoord worden, maar mond op mond reclame en veel lezen van ervaringen op het internet doen wonderen.

 

Als ik het allemaal zo lees en hoor dan zullen de nieuwere scheerapparaten elkaar niet veel ontlopen, dus dan maar voor degelijkheid.

 

Er zit een proefperiode van 2 maanden op, bij de Braun zou ik het zo snel niet weten, want die hebben er een rommeltje van gemaakt als het om duidelijkheid en support gaat.

 

De tijd zal het leren, maar voor 129 euro en als het goed is gaat daar nog 20 euro van af, maar komen er verzendkosten bij, dan kost het scheerapparaat ongeveer 137,50 euro. In een bekende winkel konden we die als showroommodel flink beschadigd vanaf 169 euro kopen, want het was de laatste. Zo kan ik ook High Service en Low Prices brengen, daar klopt helemaal niets van. Het ging hier duidelijk om de omzet, als de klant maar koopt.

 

Één verschil is wel erg duidelijk, de accu van de Philips kan het veel langer volhouden dan de Braun zonder tussendoor opgeladen te worden.

 

Er zijn net nieuwere types op de markt (aan het komen), ziet er gelikt uit, maar kunststof houders voor metalen mesjes???

 

Wat ik lees is dat veel mensen eerst aan een scheerapparaat moeten wennen, zeker een maand i.v.m. dat de huid moet wennen.

 

Ik wil geen boek schrijven, dus ik stop hier met al die onzinnige verkooppraat, maar wel betere ervaringsverhalen.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat jij nog wel iemand kent welke bij DAP werkzaam was.

 

Mijn (verlopen) personeelspas heb ik nog, alleen geen winkel meer in de buurt frown

nobody is perfect, I ain't nobody

 

feedback doet wonderen
vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k,  ultimo voor hobby

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik las ergens in deze thread dat iemand zei dat de mesjes van een Philishave grasmaaimachine bot werden.

Dat is niet zo want ze zijn door hun vorm en draairichting zelfslijpend.

Ik heb nu al een Philips snoeier sinds jaar en dag en heb er nog nooit nieuwe mesjes in hoeven doen en dat ding maait nog net zo goed als dag één.

En om nou iedere ochtend je visage zo glad te hebben als een babykont..dat maakt mij niet zo veel uit want na een uur voel ik bij mij de eerste stoppels al weer komen.

In mijn hals groeien mijn haren wat in één richting en daar heeft de Philishave moeite mee. Wil ik het daar perfekt hebben (voor die één of andere speciale avond) :D dan rag ik er nog even droog met de handsnoeier van mijn vriendin overheen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...