Ga naar inhoud


Welk scheer apparaat is beter een Braun of een Philips?


Miauw

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: TangoBravo


Koop een leuk, niet te duur type, er zijn soms ook aanbiedingen die je een tijdje mag uitproberen, niet goed, geld terug.


Ivm de hygiene laten ze dit niet toe verwacht ik. Google er maar eens op.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 96
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik gebruik, zoals al eerder vermeld, de cool skin van Philips, maar ik heb er een Gilette fusion bij om na het electrisch natscheren de huid helemaal glad te maken met de fusion, omdat er gel op de huid zit glijdt de fusion goed, ik doe maanden met 1 mesje.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werk sinds mijn baardgroei (een 34 jaar)

 

Met de ouderwetse gilette messen en opgebracht met de ouderwetse kwast. Moet zeggen na verschillende nieuwe trends uitgeprobeert te hebben bestaat er geen betere manier.

 

Ok wat meer tijd voor nodig maar resultaat is ernaar!!

 

Maar om een antwoord te geven op TS

 

Is gewoon moeilijk niet ieder heeft zelfde baardgroei dus voor eenieder een eigen apparaat wat hem op het lijf geschreven is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat
Origineel bericht van: Sjattuh
Origineel bericht van: hummiesat
Origineel bericht van: satcat
Het is een dure hobby en totaal ongeschikt voor zware baardgroei.
De multiple-mesjes zitten direkt verstopt na 1 scheerbeweging.
Bij elektrisch scheren heb je geen last van wondjes.


Jij hebt duidelijk geen ervaring met Gillette Fusion, want dan wist je al dat
alle drie de dingen die je aandraagt onzin zijn.


Ik heb geen zware baadgroei - kom nog steeds weg met 1x per 2 a 3 dagen scheren. Maar wel dik haar. De Gillette Fusion (kheb hem met 5 mesjes) gebruik ik nu een jaar ofzo en niets beter dan dit.

Hij gaat wel volzitten, maar niet zo snel als je aangeeft. En dan even in het water kloppen en hij is weer leeg.

Duur valt ook wel mee, ik scheer me een keer of 5 6 met 1 mesje.

En als laatste de wondjes - ik heb zelden tot nooit wondjes na het nat scheren, en dit is nog minder geworden met de Gillette Fusion. Glad huidje ^^

Juist als ik me nek electrisch scheer dan krijg ik allerlei rode irritatie vlekken.

Je reageert nu deels op mijn post en deels op die van satcat.

De mesjes van de Fusion zitten inderdaad niet snel verstopt. Dit omdat deze aan de achterzijde een open structuur hebben waardoor de zooi weg kan.

Ik scheer me meestal na het douchen, dan zijn de haren al wat zachter/soepeler.

Jij doet wel kort met 1 mesje btw. Zo snel gaat zo'n mesje niet achteruit. Let je wel op het verkleuren van de strip?

Ik gebruik de Fusion in combi met scheergel btw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hummiesat
Je reageert nu deels op mijn post en deels op die van satcat.

De mesjes van de Fusion zitten inderdaad niet snel verstopt. Dit omdat deze aan de achterzijde een open structuur hebben waardoor de zooi weg kan.

Ik scheer me meestal na het douchen, dan zijn de haren al wat zachter/soepeler.

Jij doet wel kort met 1 mesje btw. Zo snel gaat zo'n mesje niet achteruit. Let je wel op het verkleuren van de strip?

Ik gebruik de Fusion in combi met scheergel btw.


Ja, meestal is hij dan 3/4 wit en wissel ik hem om. Kan het dan ook gelijk merken dat hij weer een stuk soepeler glijdt en snijdt.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bliksem
Braun gaat het blad defekt bij zware baart groei


Ik ben dit niet met jou eens, mijn goede oude vader, god hebben zijn ziel, gebruikte twee maal per dag een braun, en eens in de twee jaar werd ik naar de bazar gestuurd om een nieuw blad te kopen.
In die tijd gebruikte mijn vader dan, twee maal per dag een mesje met zeep en schuim, wat veel tijd koste.

Ik ben van mening dat jou vlas baartje er maar een keer per dag af gaat en zondags niet.

Groeten Fred.

 

AZbox premium , AZbox premium+ , AZbox elite

Dreambox 8000 2maal SAB sky 4800 mini , DVB zelfbouw decoder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ilseonline
Hoe kom je er achter?

Beide apparaten aanschaffen is wat te gortig.

Echter moet het wel een leuk cadeautje worden.


Van de Braun weet ik het niet maar de Philips heeft een proefperiode.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind Braun prettiger... Maar wel een zonder accu, want dat is vreselijk... accu's gaan na 5 jaar gwoon kapot, en afhankelijk van het type apparaat doet hij het dan niet meer goed.

Ik ben ooit in een grijs verleden begonnen met een Philips, maar ben overgestapt nadat ik tijdens een reis naar de DDR mijn philips vergeten was. Daar kocht ik een "Beboscher", die volgens hetzelfde principe werkt als de braun. Ik was aangenaam verrast over het goede resultaat, en het ging veel sneller... De Philips is toen in het vergeethoekje geraakt, en toen de Beboscher na ca.14 jaar en een aantal scheerbladen/messenblokjes finaal de geest gaf, heb ik een Braun gekocht.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Achtereenvolgens naast nat scheren een Philips, een Remmington (een harenropper), een Philips, een Braun en weer een Philips gehad. Als je je dagelijks scheert en je haren groeien regelmatig dezelfde kant op dan is een Braun prima, sla je wel eens een dag over en/of groeien je haren wat willekeurig dan is de Philips efficienter en plezieriger.

Het fijnst, goedkoopst en minstens even snel is nat met de krabber, momenteel een Gilette mach3.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rudie1956
Origineel bericht van: Poetsdoekje
Origineel bericht van: hummiesat
Gillette Fusion


He, he, dat was de vraag niet mad




Maar wel het juiste antwoord :D


Niet voor iedereen hoor, ik moet echt de haren eerst in week leggen door in bad te gaan alvorens ik me kan scheren met een mesje, ook met een nieuw mesje, de combinatie coolskin en daarna even nascheren met een fusion geeft nagenoeg hetzelfde resultaat als alleen met een fusion.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik lui ben, gebruik ik de Philips (Geen natscheren)

Eigenlijk ben ik altijd lui, maar toch gebruik ik scheermesjes van een duitse grootgrutter het vaakst. Dan wel terwijl ik douche. De haartjes zijn dan al zachter. Ik gebruik geen scheerzeep meer. Dat blijft plakken tussen de scheermesjes.

Gebruik gewoon de douchegel. Dat plakt niet; is gemakkelijk onder de douche weg te spoelen. Ik hoef me dan maar 1 keer per

twee dagen te scheren, zo glad.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...