Ga naar inhoud


Vandaag goedkoop tanken


The Iron Maiden

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: hummiesat
Mijn vorige auto verbruikte met bij Tango getankte benzine meer dan met bij Tinq getankte benzine.
Met Tinq nooit problemen gehad.

Het bepalen van het exacte verbruik van je auto is en blijft een lastige zaak.
Elke dag is weer anders wat de condities aangaat waaronder je met de auto rijdt.
Regen, wind, rijstijl, ed. zijn immers bepalend daarvoor.
Tot vorig jaar november heb ik jarenlang steeds hetzelfde traject Arnhem - Utrecht gereden waarbij ik mijn brandstofverbruik altijd zeer secuur heb bijgehouden.
Nou ik ka je vertellen dat mijn langdurig brandstofverbruik varieert tussen 5,8 en 9,2l/100km.
Dus ik denk dat het heel lastig is om aan te tonen dat je met brandstof van het ene merk meer of minder verbruikt.

Origineel bericht van: hummiesat
En die korting is volgens mij tov de hoogste brandstofprijs in het land.
Hier scheelt zowel Tinq als Tango doorgaans ongeveer 0.5 a 1 cent met bijvoorbeeld de Shell pomp een paar straten verder. Poeh poeh.

Ik weet niet waar je woont maar als ik hier in Huissen (bij Arnhem) de daar aanwezige tankstations vergelijk met de 2 Tango`s in Arnhem en de Tinq in Bemmel dan scheelt het toch echt wel minimaal 7 cent per liter diesel.
Een tankstation hier meteen bij mij om de hoek vraagt altijd de hoofdprijs en daar scheelt het zo maar 10 cent per liter diesel.
Ik vind het althans de moeite om even bij de prijsvechters te tanken.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Gast hummiesat

Het is niet 1 keer voorgevallen, maar meerdere keren. Mijn rijstijl is iedere keer dat ik in de auto stap hetzelfde. Bandenspanning controleer ik regelmatig. Het zou wel stomtoevallig zijn dat iedere keer bij een tank Tango benzine de weersomstandigheden slechter waren dan bij een tank benzine van een andere leverancier. En aangezien het 50 a 100 km op dezelfde hoeveelheid brandstof scheelde is mijn conclusie dat het aan de brandstof van Tango ligt. Ik heb iig niet meer de intentie om bij Tango te tanken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Outta space
Tango = Q8
TinQ = Gulff (in het begin van Shell)


Volgens mij is dat andersom.
Ik zie bij de TinQ altijd een tankwagen staan lossen van Q8 Oil.
Tango koopt partijen brandstof op die op dat moment goedkoop te krijgen zijn.

Zelf heb ik met Tango betere ervaringen dan met TinQ in mijn oude Astraatje maar durf ik ze evengoed allebei niet in mijn motor te gebruiken, je zal maar een vastloper krijgen op het moment dat je even lekker los gaat. crazy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: roger4007
ik ben nu in Venlo en daar is het een grote chaos en denk dat die wat achter aan staan niet meer op tijd zijn voor de korting :D

RTV Noord heeft een item op de website staan over de actie. De bovenste foto is in de buurt van het tankstation waar ik, toen ik het bericht van The Iron Maiden vanochtend las, ook naar toe wilde gaan.
Goed dat ik dat niet gedaan heb. Kijk maar eens op de tweede foto, zo zullen er toch een aantal voor je in de rij bezig zijn... eek

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vGnp
Origineel bericht van: roger4007
ik ben nu in Venlo en daar is het een grote chaos en denk dat die wat achter aan staan niet meer op tijd zijn voor de korting :D

RTV Noord heeft een item op de website staan over de actie. De bovenste foto is in de buurt van het tankstation waar ik, toen ik het bericht van The Iron Maiden vanochtend las, ook naar toe wilde gaan.
Goed dat ik dat niet gedaan heb. Kijk maar eens op de tweede foto, zo zullen er toch een aantal voor je in de rij bezig zijn... eek

vGnp


HAMSTEREN

DM 800HD open pli

T90 7-13-19.2-23.5-28.2 Oost en 30 West

Amiko Alien

Samsung LE40A856

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het maakt inderdaad totaal niet uit welk merk je tankt... In erg veel esso pompen zit Shell of texaco... afhankelijk van de mogelijkheden op dat moment. Bij de tinq hier staat bijna altijd de Shell tankwagen... het maakt geen verschil! Ik weethet van mensen die in de business werken.

 

Ik tank overigens altijd de goedkoopste diesel... of ik nu in Nederland, zweden of waar ook in europa ben...

 

Overigens: de zgn. speciale diesels Excellium, en andere premium namen die je dieselolie nog eens 20 ct duurder maken, maakt overigens ook totaal niets uit!! Vergeet het fabeltje dat je er meer kilometers op zou rijden. De ene keer rij je nu eenmaal wat meer km op een volle tank dan de andere keer... Als je echt gaan boekhouden, en je schrijft je aantal getankte liters op en het aantal km dat je reed, wordt het verschil al stukken kleiner. De ene pomp slaat nu eenmal sneller af dan de andere, met als gevolg dat je nooit je tank tot precies dezelfde hoogte vult...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sverige
...... De ene pomp slaat nu eenmal sneller af dan de andere, met als gevolg dat je nooit je tank tot precies dezelfde hoogte vult...


Euh als je pomp sneller afslaat dan duw je toch het klepje nog eens in tot je hetzelfde aantal liters getankt hebt heh smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

uiteraard smile maar veel mensen tanken totdat hij afslaat, en dat kan wel schelen. Zelf gooi ik hem meestal vol tot ik de diesel kan "zien"...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Wil Weten
Origineel bericht van: de slimste
benzine komt uit 1 groot vat, alleen de toevoegingen aan de benzine wil wel eens varieren. dus dat tango niet goed is klopt niet. probleem moet je bij de opel zoeken.


In dit geval niet, deze brandstof wordt ingekocht in Polen. Speciaal voor dit doel rijden er momenteel 20 tankwagens op en neer tussen Nederland en Polen. De brandstof voldoet niet aan de eisen voor Euro 95 en wordt met behulp van adjectieven zodanig bewerkt dat het in de buurt komt van Euro 95.
De meeste auto's zullen er niet direct problemen door krijgen, maar echt goed is deze brandstof niet!

Dan nog de opmerking "het komt allemaal uit 1 grote tank". Dit is absoluut juist! Maar dat betekent niet dat alle brandstoffen uit de pomp volkomen gelijk zijn. Het geheim zit hem in de toegevoegde adjectieven. Vergelijk het maar met Coca Cola daar zitten geheime toevoegingen bij voor de typische Coca Cola smaak.

Het is overigens ook zo dat zeker een groot merk in de Benelux zijn brandstof overal inkoopt, maar wederom door de adjectieven is ook dat merk
zeker onderscheidend in positieve zin (where ever you go, go......)


Met Vriendelijke Groet thumb.gif

Wil Weten
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast schotelkop
Origineel bericht van: felicasat
Dat minder km verhaaltje hoor je ook altijd over de duitse benzine allemaal humba whistle


Klopt .benzine=benzine. en voldoen allemaal aan de octaan eisen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...