Ga naar inhoud


Vandaag goedkoop tanken


The Iron Maiden

Aanbevolen berichten

Bron: Tango homepage

 

Tanken voor de prijs van 10 jaar geleden

 

 

Rotterdam, 6 april 2010 – Automobilisten kunnen zondag 11 april van 14.00 tot 17.00 uur tanken voor de prijs van 10 jaar geleden bij alle tankstations van prijsvechter Tango. Deze actie is de start van de viering van het 10-jarig bestaan van de keten van onbemande tankstations. Tango verwacht grote drukte bij al haar tankstations en heeft daarom 250 verkeersregelaars ingehuurd.

 

Omgerekend van guldens naar euro’s kostte een liter benzine 10 jaar geleden EUR 1,16 en diesel EUR 0,85. Met de recent weer flink gestegen brandstofprijzen levert de actie een besparing op van meer dan 40 cent per liter benzine en 35 cent per liter diesel.

 

General Manager Martijn Beekhuizen over de actie: “Tango heeft 10 jaar geleden de gevestigde markt opengebroken door als eerste merk tankstations korting aan de pomp te geven. Ons 10-jarig jubileum vieren we daarom op een manier die bij ons past, met vier dagen extreem hoge korting.” Wie zondag 11 april niet aan de beurt komt kan op zaterdag 17 april, 24 april en 1 mei 10 uur lang tanken met 20 cent korting op alle brandstoffen.

 

Winst voor de automobilist

10 jaar geleden zorgde de opening van het eerste tankstation van de prijsvechter direct voor lange rijen voor de pomp. Tankstations van grote oliemaatschappijen probeerden de nieuwkomer soms uit de markt de drukken door tijdelijk eveneens een hoge korting te geven. De benzineoorlogen die daarop volgden hebben uiteindelijk geleid tot winst voor de automobilist. Want adviesprijzen worden nu alleen nog maar gerekend bij snelwegstations. Op benzine wordt in Nederland gemiddeld 5,5 cent korting gegeven en op diesel 3,5 cent korting. Bij een volume van meer dan 10 miljard verkochte liters brandstof in 2009 bespaart de automobilist bijna 500 miljoen euro dankzij de introductie van korting op brandstof. Prijsvechter Tango geeft zelf gemiddeld 10 cent korting op benzine en 8,5 cent korting op diesel.

 

Tango van 2000 - 2010

- Opening eerste onbemande tankstation in Nijmegen in april 2000. Tango geeft als eerste merk tankstations korting op de brandstofadviesprijs.

- Tango geeft in 2001 Kwartje van Kok terug aan de pomp en organiseert in 2003 een petitie tegen afschaffing hiervan. 95.000 handtekeningen worden aangeboden aan Gerrit Zalm.

- Eerste tankstation dat stunt met weggeven van gratis tankbeurten.

- Met de opvallende landelijke campagne ‘Tanken bij Tango, plassen bij Shell’ viert Tango de opening van het 100ste tankstation in 2007.

- Tango wordt - volgens het EURIB Top 100 onmisbare merkenonderzoek 2009 - na Shell gezien als meest onmisbare merk tankstations.

- Tango is door veel maatschappijen gekopieerd, wat heeft geleid tot meer dan 1.000 onbemande tankstations in Nederland in 2010.

- In 2010 heeft Tango 121 tankstations geopend - gemiddeld één per maand - en blijft groeien. Voor de zomer worden Tango Hoofddorp, Waddinxveen, Sneek en Apeldoorn geopend.

 

 

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: The Iron Maiden


Prijsvechter Tango geeft zelf gemiddeld 10 cent korting op benzine en 8,5 cent korting op diesel.



Het is altijd weer geinig om die onzinkortingen te zien: 10 cent korting van wat? Mogelijk t.o.v. de prijs vlak aan de grens, maar zeker niet t.o.v. andere lokale tankstations, dat scheelt hooguit een cent wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: de slimste
benzine komt uit 1 groot vat, alleen de toevoegingen aan de benzine wil wel eens varieren. dus dat tango niet goed is klopt niet. probleem moet je bij de opel zoeken.


Dacht 't niet.
Verklaar jij dan es dat die opel
wel normaal rijdt op Texaco en niet op Tango?

Denk dat het een slechte partij benzine was
want ik was niet bepaald de enige met problemen.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: de slimste
benzine komt uit 1 groot vat, alleen de toevoegingen aan de benzine wil wel eens varieren. dus dat tango niet goed is klopt niet. probleem moet je bij de opel zoeken.


Voor mij heeft Gerard gelijk omdat ik precies hetzelfde heb gehad met mijn auto,dit is geen opel maar een audi.
Ben het wel met je eens dat het uit 1 groot vat komt.Maar hoeveel keer worden de tanken schoon gemaakt?
Waarschijnlijk heb ik net als Gerard het onderste uit de tank gehad.Filters vernieuwd en bij een ander(wel wat duurder tankstation)brandstof getankt en ook geen centje last meer.
Is dit toeval?

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik wil dit ook niet in mijn auto

op ee tank vol van tango rij ik 300 km minder dan met bp ultimate (diesel)

voor mij is dit veel omdat ik 600 km per week rij

dus levert goedkoop tanken niets op

DM 800HD open pli

T90 7-13-19.2-23.5-28.2 Oost en 30 West

Amiko Alien

Samsung LE40A856

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit degelijk een verschil in de benzines hoor.

Zeker bij de goedkope stations is er een verschil in.

 

Als ik tank bij de goedkope stations rij ik gemiddeld met een volle tank 650km.

Rij ik met een volle tank van een van de normale merken (esso, shell, total) dan rij ik gemiddeld een 780 a 800km met die tank.

 

de rijstijl blijft altijd hetzelfde dus daar ligt het niet aan.

 

En daardoor ga ik liever bij de ietsie duurdere stations tanken maar waar ik dan weer minder snel heen moet smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil de voorgaande geplaatste beweringen niet bestrijden maar ik tank circa 10 jaar al bij dergelijke prijsvechters diesel.

Met mijn gemiddelde van circa 30.000km per jaar heb ik nog nooit enig probleem ondervonden of iets negatiefs ondervonden welk richting getankte dieselolie zou kunnen wijzen.

Alleen zou je mij ook niet zien om voor die paar € verschil uren in de rij te gaan staan.

 

Overigens ben ik het wel mee eens dat de bij de prijsvechter verkochte brandstof gewoon merkbrandstof is want men heeft geen vaste contracten met het een of andere merk maar koopt gewoon daar waar het op dit moment het voordeligste is.

Je tankt dus het ene keer brandstofmerk X en het andere keer brandstofmerk Y.

Dat dit eventueel brandstof is welk tegen de houdbaarheidsdatum aanloopt is nooit bewezen.

Voor mij scheelt het in elk geval al snel 8cent/l t.o.v. mijn locale tankstation.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76
Origineel bericht van: de slimste
benzine komt uit 1 groot vat, alleen de toevoegingen aan de benzine wil wel eens varieren. dus dat tango niet goed is klopt niet. probleem moet je bij de opel zoeken.


Dacht 't niet.
Verklaar jij dan es dat die opel
wel normaal rijdt op Texaco en niet op Tango?

Denk dat het een slechte partij benzine was
want ik was niet bepaald de enige met problemen.


Ik heb ook geleerd goedkope benzinemerken links te laten liggen met mijn Vectra van dezelfde bouwperiode. Ik had al vlot door dat het door de benzine kwam dat er lichtjes gingen branden, en de motor vervelend ging doen. En of het door een inferieure partij benzine of door de toevoegingen komt maakt natuurlijk geen sodemieter uit.
Ik heb nu een Vectra van een later bouwjaar en met een andere motor. Die lijkt minder gevoelig te zijn voor de benzine die ik erin gooi, maar nog steeds zal het een genoodzaakte uitzondering zijn als ik er goedkope benzine in gooi.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou ik het antwoord dan maar geven smile

 

Brandstoffen komen inderdaad allemaal uit dezelfde tank. Maar dan gebeurd het. Je hebt dan de basis brandstof en die tank je bij witte pompen en prijsvechters. Als je bij merkpompen, zoals bijvoorbeeld Shell - BP en Esso, gaat denken dan krijg je daar zogenaamde dopes (toevoegingen) in. Elk merk heeft zijn eigen researchafdeling. Dus elk merk heeft zijn eigen speciale dopes. En bijna alle grote merken hebben dopes waarmee er meer rendement uit de brandstof wordt gehaald door een schonere verbranding. Dus meer kilometers en een betere motorgebruik. Tank je de premium, duurdere, brandstoffen zijn er bijvoorbeeld ook nog eens extra dopes in waardoor je verbrandingshuishouding extra wordt gereinigd. En ga zo maar verder.

 

Dus goedkoop tanken kan zeker voordelig zijn. Maar zoals hierboven al staat willen sommige, oudere, auto's soms nogal gaan tegenstribbelen. En je moet aan de andere kant een goede afweging, en die is persoonlijk omdat een auto nu eenmaal persoonlijk is, maken van voordeel tegenover nadeel. Je kan dus wel goedkoper tanken maar als dan de onderhoud aan je auto (bijvoorbeeld olieverbruik en periodiek onderhoud) duurder wordt kan goedkoop plots duurkoop zijn.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tango = Q8

TinQ = Gulff (in het begin van Shell)

 

Ik tank al jaren bij de onbemande pompen, nooit geen problemen.

Ik vind het afschuiven van de garages naar die pompen wel erg gemakkelijk, het gros van de auto's rijdt prima op brandstof van de onbemande pompen, welke auto is dan beter?

 

En dan nog wat leuks:

Ik heb jaren gewerkt op een Esso pomp in Aalden (hoorde bij een taxibedrijf, al enkele jaren nu failliet, meegetrokken door de grote taxipoot van het bedrijf). Mijn baas heeft een tijdlang problemen gehad met Esso (lees: niet eens over leveringsvoorwaarden, betalingen etc (2 kanten waarschijnlijk) en Esso leverde niet meer. Gevolg lege tanks.

 

Wat deden we toen, we bestelden bij ZDO (Shell leverancier, tegenwoordig samen met de Shell leverancier uit Groningen geloof ik) en toen stond er dus regelmatig een Shell tankwagen te lossen bij de Esso pomp.

 

Mensen keken wel eens raar op en op de vraag wat ze nou eigenlijk aan het tanken waren antwoorde ik: benzine.

 

Als de chauffeurs al tegen mij zeggen dat het geen donder uitmaakt, dan geloof ik ze wel.

 

Goed tegenwoordig heb je natuurlijk wel allerlei toevoegingen erbij, maar de basis is hetzelfde. En als je auto slecht presteert op alleen de basis, dan zou ik me eens achter de oren krabben.

 

En ja ik ga zo wel ff met de prive auto even de hoek om, ik heb de tijd en het scheelt me genoeg.

Met m'n andere auto kijk ik het wel even aan, heb net een kwart uit de tank en komende zaterdag geven ze 20 cent korting (op wat is en blijft de vraag :-)) dus dat scheelt ook nog aardig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat

Mijn vorige auto verbruikte met bij Tango getankte benzine meer dan met bij Tinq getankte benzine.

Met Tinq nooit problemen gehad.

 

En die korting is volgens mij tov de hoogste brandstofprijs in het land.

Hier scheelt zowel Tinq als Tango doorgaans ongeveer 0.5 a 1 cent met bijvoorbeeld de Shell pomp een paar straten verder. Poeh poeh.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...