Ga naar inhoud


CanalDigitaal met nieuw abonnement goedkoopste HD-aanbieder


Cobus R

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: dunhans
Ik heb het net geprobeerd op "Mijn canaldigitaal", ik heb een oranje seca3 smartcard met het gratis NED1/2/3/SD/HD pakket, maar als ik mijn abbo uit wil breiden met alleen het HD pakket van 5 euro, dan komt er als ik verder wil, een bericht dat ik ook minimaal het basispakket MOET nemen van 9.95 per maand. Dus jij hebt geluk gehad, want zo'n HD-abbonement van 5 euro p/m wil ik ook graag hebben SalimRMAF, maar mij lukt het niet.......jammergenoeg. Groeten Dunhans.


Hetzelfde probleem had ik ook,..... toch maar even gebeld met Canal Digitaal.
Vermeld dat ik alleeen het "HD Only" pakket wil afnemen.
Werd direct door de vriendelijke medewerkster van CD geregeld, binnen een half uurtje
beeld op alle HD zenders.
Later even gekeken op "mijn canal digitaal" en het abonnement is keurig omgezet in het HD Only en de vrij te ontvangen zenders. Het kost even wat moeite, maar het kan dus wel.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 72
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

O, nou dat ga ik ook proberen.

Laat het van de week weten of het is gelukt.

 

Bedankt en groeten, Dunhans.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: calculator
Zo'n HD only abonnement zie ik ook wel zitten.

Scheelt een hoop onnodig geld.



Jij krijgt lekker glasvezel een supersnelle verbinding. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

Trouwens.

 

Canal Digitaal is volgens mij alleen de goedkoopste HD aanbieder op één televisietoestel.

 

Bij Caiway kost op drie toestellen naar de Nederlandse en Vlaamse HD zenders nog steeds 15,95 euro per maand.

 

Wat kost op drie toestellen kijken naar deze HD zenders bij Canal Digitaal?

 

Volgens mij: 9,95 basispakket + 3x extra smartcard 3 euro+3x HD pakket = €9,95+€3+€15= €27,95 per maand!!!

 

 

Dus Canal Digitaal is beslist niet de goedkoopste en ik denk dat er meer huishoudens zijn met meer dan 1 televisie dan huishoudens met 1 televisie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dat geval, dan ga je toch gewoon naar Caiway in plaats van om hier te verkondigen dat Caiway veeeeel goedkoper is dan Canal Digitaal? Niet iedereen heeft het geluk om in het Caiway gebied te wonen. Dus neem een Caiway abonnement en ga aub weg richting het DVB-C (digitale kabel ontvangst) forum en laat je gezicht hier niet meer zien. Oké?

 

Voor mij is Canal Digitaal gewoon het goedkoopste. Ik heb keuze uit UPC (duurder en geen vrijheid als het gaat om ontvangers) en Digitenne. Nu is Digitenne wel leuk voor in de slaapkamer en/of tot een scherm van 32" en geen HDTV . Dus blijft over, Canal Digitaal.

 

Ik moet zeggen, voor het bedrag wat ik betaal (Top pakket, het HDTV pakket en een extra smartcard) heb ik alles wat ik wil kijken en de HD zenders zien er gewoonweg goed uit op een 42" Plasma icm MCE7. Je ziet duidelijk het verschil tussen de SD en de HD varianten. Ik ben uitermate goed te spreken over de beeldkwaliteit van zowel de SDTV als de HDTV zenders. Ja, natuurlijk kan het altijd beter. Maar ik ben tevreden met wat ik heb en ik heb in ieder geval geen last van de audio-sync issues die ik bij mijn vrienden zie/hoor of een hangende receiver (Digitale TV van UPC).

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

Of ik naar Caiway ga of niet;

 

Canal Digitaal is gewoon niet de goedkoopste op meerdere toestellen. Of moet ik sommigen aanbieders gewoon effe overslaan als het niet uitkomt?

 

Dan doe je de waarheid geweld aan.

 

Dat je bij UPC veel duurder uit bent is logisch.

 

Waarmee is UPC niet het duurst?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

calculator, je doet je nickname eer aan smile maar voor digitale tv klopt je verhaal niet. ook bij cai-w heb je per kijkpunt een digitale decoder of ci-module nodig en een extra smartcard en een maandelijks bedrag. rechtstreeks van hun site:

 

Caiway biedt de dienst extra smartcard aan. De extra smartcard kunt u bijvoorbeeld gebruiken voor de tv met digitale ontvanger in de slaapkamer, naast de smartcard die al gebruikt wordt voor uw aanvullende pakketten. Voor € 1,95 per extra smartcard per maand kunt u uw huidige aanvullende pakketten van Caiway als het ware dupliceren en dus op een andere tv in huis gebruik maken van dit abonnement. U kunt maximaal twee extra smartcards aanvragen. De eenmalige aanschafwaarde van de smartcard is € 19,90.

 

Als je op het 2e kijkpunt analoog gaat kijken en dat kan per 10-10-10 bij caiw niet meer heb je gelijk maar dan geen hd. Wel blijft er een verschil op de kosten voor hd op de 2e en 3e kaart want daar hoef je niet extra voor te betalen bij caiw en bij cd wel.

 

ik vind tegelijkertijd dat je ook in ogenschouw moet nemen dat cai-way een heel klein bedieningsgebiedje heeft en dus op landelijke schaal niets voorstelt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

Beste Satchmo.

 

Het digitale basispakket bij Caiway is ongecodeerd.

 

Je hebt daar dus helemaal geen smartcard voor nodig.

 

In dat basispakket zitten toevallig de 13 Nederlandse en Vlaamse HD zenders.

 

De extra smartcard van 1,95 euro per maand is voor de aanvullende pakketten zoals Taste, Delight etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Canal Digitaal is gewoon niet de goedkoopste op meerdere toestellen.

Ik lus mijn satelliet ontvanger gewoon door met een coax kabel en afstandsbediening verlenger vanuit mijn woonkamer naar de slaapkamer. Canal Digitaal heb ik zo door het hele huis....

Zijn ook de commerciëlen in HD bij CaiWay (nog) FTA?
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: calculator
Beste Satchmo.

Het digitale basispakket bij Caiway is ongecodeerd.

Je hebt daar dus helemaal geen smartcard voor nodig.

In dat basispakket zitten toevallig de 13 Nederlandse en Vlaamse HD zenders.

De extra smartcard van 1,95 euro per maand is voor de aanvullende pakketten zoals Taste, Delight etc.

Strategische trucs om de afschakeling van analoog geaccepteerd te krijgen.
Afwachten hoe Caiway in de toekomst tarieven hanteert als ze eenmaal hun eigen digitale monopolie rond hebben en niemand meer kan uitwijken naar iets anders.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

[offtopic]

Wellicht is het gewoon verstanding om het Caiway/DVB-C gedeelte gewoon te laten rusten. Dit heeft namelijk niks te maken met dit topic.

 

Net zo min om aan te geven dat Caiway veeel goedkoper is en dat het gigantisch veel geld scheelt als je daar een basispakket neemt. Dat kan de consument zelf wel bepalen door op de site van hun kabel-leverancier te kijken.

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

[/offtopic]

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

Nou breekt mijn klomp.

 

De titel van dit topic is : CanalDigitaal met nieuw abonnement goedkoopste HD-aanbieder

 

Ik ga hier op in en weerleg met feiten dat dit voor meerdere toestellen in je huis niet waar is en opeens heeft het niks te maken met dit topic?

 

Leg mij dat maar eens uit.

 

Het moet niet veel gekker worden hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...