Ga naar inhoud


CanalDigitaal met nieuw abonnement goedkoopste HD-aanbieder


Cobus R

Aanbevolen berichten

Hoe je ook calculeert... CDS heeft het goedkoopste HD aanbod. Ze zitten onder de prijs tov een analoog basispakket bij de kabel... Daar komt de kabel dus voorlopig niet aan...

 

En die 2e en 3e TV? Die lus ik wel door met een modulator en/of smartWii... Bij UPC is dit helemaal niet mogelijk, Ziggo moet nog met HD kanalen...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 72
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: calculator
Nou breekt mijn klomp.

De titel van dit topic is : CanalDigitaal met nieuw abonnement goedkoopste HD-aanbieder

Ik ga hier op in en weerleg met feiten dat dit voor meerdere toestellen in je huis niet waar is en opeens heeft het niks te maken met dit topic?

Leg mij dat maar eens uit.

Het moet niet veel gekker worden hoor.

Jij zoekt net zo lang spijkers op laag water tot je weer bij Caiway uit komt, geloof ik.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Alfredg,

Heb vanavond ook gebeld met CD.

Citaat:

 

Hetzelfde probleem had ik ook,..... toch maar even gebeld met Canal Digitaal.

Vermeld dat ik alleeen het "HD Only" pakket wil afnemen.

Werd direct door de vriendelijke medewerkster van CD geregeld, binnen een half uurtje

beeld op alle HD zenders.

Later even gekeken op "mijn canal digitaal" en het abonnement is keurig omgezet in het HD Only en de vrij te ontvangen

zenders. Het kost even wat moeite, maar het kan dus wel.

 

Maar bij mij ging het niet door, de even vriendelijke medewerkster vertelde me, dat ze dat zo niet mogen afsluiten, al vanaf 30 maart

, er moest persee minimaal een basis abonnement á 9.95 p/m bij!

 

Ik heb nog gesmeekt en gesoebat, maar kreeg ze niet zover cry

Moest met het dure nummer bellen, want heb géén actief abbo op die smartcard, totale gespreksduur: > 20 minuten! sick

Groeten Dunhans.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

Een smartwi kost ook geld. Dus moet je weer extra geld uit geven om op meerdere toestellen HD te kunnen kijken als je niet de 6 euro per maand per extra smartcard wil betalen aan Canal Digitaal om te kunnen kijken.

 

Die kosten van een smartwi hoef je bij Caiway niet te maken om de Nederlandse HD zenders te zien omdat je het basicpakket overal in je huis kan zien.

 

Dus hoe je het wendt of keert, Canal Digitaal is op meerdere toestellen niet de goedkoopste.

 

Tenzij iemand mij een ander rekenvoorbeeld kan laten zien?

 

Als Canal Digitaal echt het goedkoopst zou zijn op meerdere toestellen had ik dat allang beaamd, maar ik kan met eenvoudig rekenen niet tot die conclusie komen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen probleem. Stel namelijk, niet zo'n hele vreemde gedachte, dat iemand ook wel eens naar Discovery of NGC kijkt. En ook die zenders in HD wil hebben.

 

Dan ziet het plaatje er zo uit:

 

Code:
CDS eerste chipkaart:      Basis + HD = 9,95 + 5     = 14,95CDS tweede chipkaart:      Basis + HD = 2,50 + 5     = 7,50                                                       -----                                                       22,45Caiway eerste chipkaart:   Basic + HD = 14,95 + 9,95 = 24,90 Caiway tweede chipkaart:   Tweede kaart              =  1,95                                                       -----                                                       26,85

 

Maar menig sathobbyist heeft toch al een Droomdoosje of gelijkwaardig staan. En dan is die tweede chipkaart niet eens nodig...

 

En nou heb ik mij schuldig gemaakt aan het verder off-topic helpen van deze discussie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

Wat mij betreft maak je je nergens schuldig aan.

 

Als je Discovery of NGC HD er als zender bij haalt en naar twee of drie toestellen gaat heb je gelijk.

Caiway is zelfs een euro duurder met zijn basispakket dan jouw berekening laat zien.

 

En Canal Digitaal is zelfs goedkoper met zijn extra smardcard voor het basispakket dan jij laat zien.

 

Dus met deze HD zenders erbij is Canal Digitaal op twee en drie toestellen inderdaad goedkoper.

 

Op drie toestellen kost Canal Digitaal inclusief Discovery HD: 26,95 euro per maand

 

En Caiway: 29,80 euro

 

Maar omdat ieder onderzoek aantoont dat het meest naar de eerste 10 zenders gekeken wordt ben ik daar van uitgegaan.

 

Maar als je alle verkrijgbare HD zenders per aanbieder neemt ( waar ook wat voor valt te zeggen) heb je gelijk Zuppelan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit sommetje had je zelf ook even kunnen maken.

Je verhaal over Caiway was dus wel steeds selectief.

Je riep eerst heel hard dat CD never de goedkoopste is mbt HD.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

Mijn antwoord is beslist niet selectief.

 

Als een aanbieder ervoor kiest de commerciele zenders niet in het basispakket aan te bieden, maar in een apart HD betaalpakket (waardoor er ook aan andere HD zenders verplicht moet worden meebetaald) kan je ervoor kiezen de vergelijking te maken met een andere aanbieder inclusief een betaal HD pakket.

 

Echt objectief vind ik dat niet, want bij Caiway heb je helemaal geen apart HD betaalpakket nodig om de tien Nederlandse en twee Vlaamse zenders in HD te zien.

 

En naar de eerste tien zenders wordt nu eenmaal het meest gekeken. Dat toont ieder onderzoek aan.

 

Dus jouw keuze om te vergelijken met een extra HD betaalpakket van Caiway kan ik dan net zo goed selectief noemen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: calculator

Echt objectief vind ik dat niet, want bij Caiway heb je helemaal geen apart HD betaalpakket nodig om de tien Nederlandse en twee Vlaamse zenders in HD te zien.


Waarom vergelijk je steeds met Caiway er is maar een paar procent mensen in Nederland die die provider kan ontvangen. shocked

Overigens precies zoals UPC en Ziggo je kunt nog steeds niet kiezen dus het is niet relevant wie het goedkoopste is je kunt toch daar geen abo nemen en zelf kiezen.
Je woonplaats bepaalt de keuze van kabelprovider.

Via de satelliet heb je wel landelijk ontvangst maar omdat er geen concurrentie is heb je alleen CDS dus kun je ook niets vergelijken. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

Als je CDS met niets kan vergelijken kan je ook niet zeggen dat het de goedkoopste HD aanbieder is toch?

 

 

Vergeleken met wie is CDS dan de goedkoopste aanbieder?

 

Dat is de titel van dit topic.

 

oeps... toch wel vergelijken? of niet?

of wel?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ calculator:

 

Je antwoord is zeer selectief, aangezien je antwoord niet voor iedereen geldt wink

 

Feit is dat veel mensen naar volgende zenders kijken:

 

Discovery Channel HD

National Geographic Channel HD

HISTORY HD (kan ook interessant zijn)

 

En wat bedoel je steeds met "de eerste tien zenders"?

 

Bij mij zou het kunnen zijn dat Discovery Channel HD op nummer 1 staat, National Geographic HD op nummer 2 en RTL 4 op nummer 14, RTL 5 op nummer 15 enz.

 

Dan klopt dat onderzoek voor mijn situatie niet wink

 

En als je steeds roept "dat toont ieder onderzoek aan" laat dan ook een bron zien waar dat aangetoond wordt en hoe ze dat gemeten hebben enz. enz.

 

Wat ik wil zeggen is dat iedereen voor zichzelf moet bepalen wat goedkoopste voor hem/haar is. Ik ben je wel dankbaar voor je berekeningen maar ik neem aan/hoop dat de rest op sat4all ook kan optellen. Anders gebruiken ze een rekenmachine of een calculator wink

 

[EDIT]

 

Vergelijken ok, maar met wat?

 

Jij vergelijkt HD pakket zonder naar inhoud te kijken.... Je doet een aanname dat Discovery, National geographic enz. mensen niet in HD willen zien. Aan de hand daarvan roep je dat Caiway goedkoper is. Je aanname is verkeerd en zeer selectief. Je gaat namelijk vanuit wat JIJ belangrijk vindt en niet wat anderen belangrijk vinden.

 

Dus ja Canal Digitaal is goedkoper vergeleken met andere aanbieders in NL. Meest waar voor je geld. Prijs/zender verhouding.

 

En vergeet niet enorme aanbod van FTA zenders Engels, Duits, Spaans en ga zo maar door op het moment dat je voor Canal Digitaal kiest en daardoor een schotel plaatst.

 

Hopelijk is dit genoeg om je te overtuigen/stoppen wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

Het gaat niet erom om elkaar te overtuigen.

 

Een rationele waarheid is er in deze niet.

Want van de ene mag je niet vergelijken met Caiway.

 

Van de andere moet je de HD zenders van Discovery etc erbij nemen.

 

En van weer een ander doen de onderzoeken er niet toe die steeds aantonen dat het meest naar de Nederlandse publieke en commerciele zenders gekeken wordt.

 

Ik heb geen bron zo bij de hand maar neem van mij gewoon eens aan dat ik die bron ook niet willekeurig gebruik.

 

Had die bron aangetoond dat Discovery etc bij de tien best bekeken zenders hoort, had ik dat ook gezegd.

 

Ik vind wel dat ik Caiway mee mag nemen in de vergelijking en weet je waarom?

 

Al jaren wordt er bepaald wie de goedkoopste supermarkt is in Nederland.

Dan zegt de consumentbond bijvoorbeeld dat Jumbo de goedkoopste supermarkt is. Met cijfers aangetoond.

 

Moet ik dan opeens zeggen, hee!! wij hebben geen Jumbo in de buurt dus ik kan er niet kopen dus Jumbo is niet de goedkoopste?

 

Dat vind ik een vreemde manier van denken.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...