Ga naar inhoud


Caiway trekt de stekker uit analoog en DVB-C in Krimpen aan den IJssel


Gast calculator

Aanbevolen berichten

Gast calculator

http://glasvezelinkrimpen.freeweb.nl/

 

 

Hoewel andere glasvezelaanbieders ervoor kiezen om ook DVB-C door te geven, kiest Caiway voor de "duw door de strot" aanpak.

 

Alleen IPTV in Krimpen aan den IJssel en alle DVB-C apparatuur en coaxbekabeling in je huis in één klap

waardeloos.

 

Het is vanzelfsprekend dat ik hier geen woorden voor heb!!!

 

http://glasvezelinkrimpen.freeweb.nl/?p=267

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik vind het maar een onsamenhangend verhaal wat er op die site staat en krijg het idee dat de persoon in kwestie het zelf ook niet allemaal begrijpt.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

als Caiway dan voor een habbenkrats IPTV ontvangers leveren gaat.. en je de streams ook op PC / laptop kan bekijken...

 

dan zou ik toch niet zo hard klagen hoor..

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

Voor een habbekrats weet ik niet.

 

Je betaalt gewoon 15,95 euro per maand voor het digitale basispakket en krijgt daarvoor één IPTV ontvanger ( Airties air 7120) in bruikleen.

 

http://www.airties.com/datasheets/AIR7120EN_DS.pdf

 

Daarmee kan je niet opnemen, alleen maar een programma pauzeren.

De andere ontvangers in je huis als je meer televisies hebt, moet je later gaan huren.

 

Ik heb nu een Humax 5050C die dus zo de prullenbak in kan. Ik ben niet de enige die met allemaal overbodige DVB-C hardware zit straks.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

tuurlijk heb je altijd mensen die met meuk zitten waar je niks meer mee kan..

 

maaruh die Airties Air 7120 heeft gewoon usb poorten voor een hdd... smile

met een beetje geluk kan je dus gewoon wel opnemen smile

 

maar goed.. als Caiway t echt netjes wil doen dan ruilen ze kosten loos de DVB-C apparatuur die ze destijds ZELF hebben uitgeleverd / verkocht kosteloos om voor een IPTV bakkie..

 

en laten ze t toe dat je de streams op laptop/pc etc kan bekijken..

 

zeg nou zelf.. met t WK lekker in de tuin zitten te kijken op je laptop zonder kabels, antenne opstellingen etc:?

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

Ik wil gewoon lekker zonder losse kastjes met mijn ingebouwde digitale DVB-C tuner kunnen kijken.

En mijn Humax 5050C heb ik nog geen jaar.

 

Ik hoop dat wel een aantal jaren van te kunnen genieten.

Ik had er pas een grotere harde schijf in geplaatst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel mensen in krimpen aan den Ijssel hebben eigenlijk daadwerkelijk een glas verbinding?

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

Iedere Caiwayabonnee krijgt standaard een glasvezelaansluiting. Ik denk dat zo'n 95% van de huishoudens in Krimpen aan den IJssel aangesloten worden.

 

Inmiddels staat op een andere website waarvan ik niet weet of ik nu de URL mag vermelden of niet (omdat het over het totale tv gebeuren gaat)dat Caiway zegt niet geweten te hebben dat er digitale pakketten waarin in Krimpen aan den IJssel.

 

Er zit daar in Naaldwijk talent voor het schrijven van een goed comedyscript :D

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iets zegt me dat in 2012 nog lang niet iedereen over glasvezel beschikt, dat zal wel richting 2015-2020 worden.

 

En als je weet hoeveel geld er met de aanleg gemoeid is kun je ook wel bedenken dat ze dit toch moeten terug verdienen.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

Ik snap best dat het geld terugverdiend moet worden.

 

Maar door het zo raar aan te pakken zoals Caiway doet door gelijk DVB-C af te willen schakelen vraag je om een hoop problemen.

 

Er is inmiddels geen streekkrant waar het niet in heeft gestaan.

 

Er is zelfs een artikel op een website van een lokale politieke partij die veel verder gaat dan ik nodig acht. Zie Caiway No Way !

 

http://www.stemvankrimpen.nl/nl

 

Ik zelf ben helemaal niet tegen uitschakeling van analoge kabeltelevisie, ik ben zelfs voor!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

mja smile

 

wat zijn op langere termijn de voordelen van DVB-C vs IPTV?

 

en de nadelen?

 

 

kan me voorstellen als ze op een IP netwerk overgaan ( glas ) en daarvoor voor een grootbedrag weer DVB-C apparatuur moeten aanschaffen.. of gewoon op IP Basis gaan werken wat lagere kosten betekend?

 

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

http://www.digitalekabeltelevisie.nl/nieuws/archives/2010/04/einde_televisie_via_coax_1.shtml

 

 

“We [hebben] de abonnees in Krimpen aan de IJssel overgenomen als analoge abonnees. Het was zowel voor ons als CIF een verrassing dat er DVB-C kijkers in Krimpen aan de IJssel waren.".

 

Opmerkelijk, want niet alleen heeft Krimpen al heel lang een digitaal pakket, het levert ook vanaf 2007 digitale televisie signalen aan Hendrik Ido Ambacht en Albrandswaard. En navraag leert dat die contracten nog tot het eind van dit jaar lopen en door CIF Krimpen gewoon nagekomen worden.[/color]

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ou-Tannu
mja smile

wat zijn op langere termijn de voordelen van DVB-C vs IPTV?

en de nadelen?


Voordelen zijn dat het aantal zenders onbeperkt uitgebreid kan worden, en tweewegcommunicatie zoals voor video op aanvraag eenvoudiger is. Nadeel is dat het ip-protocol totaal ongeschikt is voor televisie (pakketjes die in de verkeerde volgorde aankomen zijn bijv. dodelijk voor televisie). Daardoor moet er flinke overcapaciteit in het ip-netwerk zijn om dat goed te laten gaan. Grootste probleem is echter het gebrek aan een standaard; er is geen goed equivalent van de DVB-standaard, het is voor onafhankelijke fabrikanten niet mogelijk apparaten maken die op willekeurige netwerken werken.

Meer praktisch zijn ontvangers voor DVB aanzienlijk goedkoper dan voor IPTV.

Origineel bericht van: Ou-Tannu

kan me voorstellen als ze op een IP netwerk overgaan ( glas ) en daarvoor voor een grootbedrag weer DVB-C apparatuur moeten aanschaffen.. of gewoon op IP Basis gaan werken wat lagere kosten betekend?


Ik zet daar vraagtekens bij. Je kunt zo een signaal van Coax-overzetten op glasvezel en aan de andere kant weer omzetten in Coax. Caiwai heeft al DVB-apparatuur, in Krimpen, maar ook voor de rest van het land. Ik vind het een beetje klinken alsof men gewoon te krenterig is om de coaxmodulatoren en -demodulatoren te betalen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...