Ga naar inhoud


waar is Ome Merde?


joker55

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: paardengek
Origineel bericht van: Johan45
Natuurlijk, daar komen de Friezen oorspronkelijk vandaan.!


Dat is dus een niet goede conclussie.
Friezen hebben de oorsprong van de kustbewoners. Vanaf jutland ( denemarken, waar ik dan ook regelmatig kom ) tot en met België.

Vandaar dat Fries taal veel vergelijking heeft met bijvoorbeeld Deens.

Met vriendelijke groet, uit het zonnige Fryslân, Andries


het Nederlands leek er ook op, als Germaanse taal. Maar door de Franse bezetting is de taal behoorlijk verfranst.
Nu wordt de Nederlands taal weer verengelst, of moet ik zeggen veramerikaniseert?
In het Duitsland, grenzend aan Noord-Nederland, werd vroeger ook platt-deutsch gesproken en dat leek ook meer op deze talen.
Later hebben ze gekozen voor het Hoch-Deutsch.

De contrasten tussen de talen worden daardoor maar groter en groter....
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast hummiesat
Origineel bericht van: paardengek
Geen idee.....
Maar zullen we als sat4all leden Merde steunen ?

Dat moet je aan degene vragen die het belangrijk vinden om hier off-topic te gaan door vertellen of ze wel of niet uit Friesland komen. wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom wel uit friesland (fryslan) maar dan meer uit het gedeelte dat de friezen hebben ingepikt. Van 1309 tot 1504 was Stellingwerf feitelijk een onafhankelijke boerenrepubliek, de Vrije Natie der Stellingwerven,het stukje land tussen de tjonger en de linde het (stellingwerver laand (oost en weststellingwerf)) maar wens ondanks dat ome merde sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er een historische atlas uit de boekenkast bij gepakt uit 1904.

 

Die begint in de 3e eeuw v.C. Daar is een stuk land aangegeven Friezen (ongeveer een dekking van 75% v/h huidige nederland) een heel klein stukje Bataven (zo groot als provincie Zuid-Holland) en de rest is Belgica (ook wel Neder-Germania genoemd).

 

In de 9e eeuw na C. is alles na het verdrag van Meersen (870) onder de naam Oost-Frankisch Rijk.

In de 10e eeuw hebben de Noormannen 75% van het huidige Nederland de naam Friesland weer terug gewonnen.

 

Omstreeks 1600 is de geloofsovertuiging van Friesland bijna volledig van de Protestantse leer, De Calvanistische Kerk.

 

Ook was Friesland alleen nog terug te vinden in de huidige kop van Noord-Holland.

 

in 1524 is Friesland "verhuisd" naar het huidige gebied.

 

In 1648 (12-jarig betaan van de Republiek van de 7 provincien) heeft op de kaart Friesland 3 gebieden genaamd, "Westergo, Oostergo en Zevenwolden"

 

Tijdens de Bataafsche Republiek in 1798 valt Friesland in het Departement van de Eems. Van 1810-1813 tijdens het Franse Keizerrijk is een deel van Friesland de naam Departti de Frise en een ander deel (oostelijk) Departi De L'Ems Occidental.

 

Eind 1800 is het uiteindelijk allemaal weer goedgekomen zoals in 1648 de verdeling was.

 

Eigenlijk best wel appart die Atlas, is een familie-erfstuk en op Wikipedia is veel minder informatie te vinden, wordt dus inscannen die hap en op de mail naar de Sysop van Wikipedia.

 

Conclusie bij deze, dat we bijna allemaal (op zuid-brabant, limburg en zeeland na) Friezen zijn geweest.

Mocht dus de regering beslissen om de provincies op te heffen zoals recent in de media, zal de geschiedenis zich wel gaan herhalen. Zijn we allemaal Friezen whistle

 

Weet nu niet of Ome Merde hier wel zo gelukkig van wordt......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kimble


Ook was Friesland alleen nog terug te vinden in de huidige kop van Noord-Holland.
in 1524 is Friesland "verhuisd" naar het huidige gebied.

Weet nu niet of Ome Merde hier wel zo gelukkig van wordt......


Ome Merde is gewoon een importfries, want de echte zitten dus gewoon in Noord Holland.

post-8198-1318260895,6922_thumb.gif

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kimble
Hier een bijlage van een scan uit de atlas.

Friesland was toen tijdelijk verhuisd wink


dank je Kimble voor de scan, wat staat Twente daar mooi op

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kimble

Conclusie bij deze, dat we bijna allemaal (op zuid-brabant, limburg en zeeland na) Friezen zijn geweest.
Mocht dus de regering beslissen om de provincies op te heffen zoals recent in de media, zal de geschiedenis zich wel gaan herhalen. Zijn we allemaal Friezen whistle



Gelukkig komen mijn ouders uit Zuid-Amerika :D

Hoop niet dat je mij nu gaat vertellen dat Zuid-Amerika ooit een Fries kolonie is geweest blush

Maar ja, ikzelf ben dan een ras echte Groninger, dus dan toch wel weer een Fries shocked

ON-TOPIC:

Sterkte Merde!


* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Greatone

Hoop niet dat je mij nu gaat vertellen dat Zuid-Amerika ooit een Fries kolonie is geweest blush


Nee, dat zijn indianenverhalen :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kimble
Die begint in de 3e eeuw v.C. Daar is een stuk land aangegeven Friezen (ongeveer een dekking van 75% v/h huidige nederland) een heel klein stukje Bataven (zo groot als provincie Zuid-Holland) en de rest is Belgica (ook wel Neder-Germania genoemd).

In de 9e eeuw na C. is alles na het verdrag van Meersen (870) onder de naam Oost-Frankisch Rijk.
In de 10e eeuw hebben de Noormannen 75% van het huidige Nederland de naam Friesland weer terug gewonnen.



Er zijn friezen die beweren dat de nederlandse taal afstamt van het fries. Verhaal zou zijn dat de Friezen handel dreven met de Fransen en Scandinavie. De nederlandse taal zou dus een mengsel zijn van Fries, Frans en de scandinavische talen.

Het erge is dat als ik bovenstaande over noormannnen en Oost-Frankisch rijk lees daar nog in begin te geloven ook... crazy

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

en nu maar wachten op iemand die het Oera Linda boek gaat citeren......

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: boaz
en nu maar wachten op iemand die het Oera Linda boek gaat citeren......


Lijkt verrekt veel op een Scandinavische taal met zelfs Griekse tekens erin cry

Friesland is mij te complex. Nu snap ik waarom Ome Merde aan de 30200 postings komt. Hoe legt een Fries een Hollander iets uit :D

Ben ik blij dat ik een Brabander ben van orgine. Gewoon een simpele Belg (vroeger Belgica) wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat
Citaat:
'Friese taal is straf van God'

De gevierde profetes Sonja de Vries, leidster van de beweging 'Uit de bron van Christus', heeft eindelijk een verklaring gevonden waarom de Friese taal eigenlijk bestaat: het is een straf van God!

De Friezen hebben in 754 de geestelijke houthakker Bonifatius vermoord en hebben daarmee God verworpen. Deze zou de Friezen vervolgens hebben opgezadeld met een vreselijke straf: de Friese taal. De profetes, die van de engeltjes de naam Lhyza heeft gekregen, vertelt dat de Friezen slechts in de genade van de Heer kunnen terugkeren als zij reïncarneren als niet-Fries.

Dit alles wordt gemeld door de godsdienstsocioloog Lammert Jansma van de Rijksuniversiteit Groningen, die onderzoek heeft gedaan naar de sekte.


Bron: onbekend (quote van een quote)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...