Ga naar inhoud


Ben ik de enige waar alle seca kaarten zijn uitgevallen


Satfreakholl

Aanbevolen berichten


  • Reacties 739
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

SD-kanalen zijn nog steeds FTA, maar mijn Canal-Digitaalkaart ontvangt EMM's. Vanaf de TV-Vlaanderentransponder nog wel:

 

Code:
08:08:57.443 CCcam: start EMM08:08:57.548 CCcam: EMM demux 1 set08:08:57.549 CCcam: EMM: start filter on irdeto emmpid: 0x136 caid: 0x622 id: 0x008:08:57.550 CCcam: EMM: start filter on seca emmpid: 0xb6 caid: 0x100 id: 0x008:08:57.551 CCcam: EMM: start filter on seca emmpid: 0xb7 caid: 0x100 id: 0x6a08:08:57.552 CCcam: EMM: start filter on seca emmpid: 0xb9 caid: 0x100 id: 0x6c08:08:57.552 CCcam: EMM: start filter on seca emmpid: 0xba caid: 0x100 id: 0x6d08:08:57.553 CCcam: EMM: start filter on seca emmpid: 0xbb caid: 0x100 id: 0x008:08:57.573 CCcam: EMM: not interested in 0500:04250008:11:06.843 CCcam: local emm -> card /dev/sci0 0x100(0x000)08:11:07.138 CCcam: local emm <- card /dev/sci0 ok

 

Dat was gisteren wel anders. Mogelijk is men al met de herstelprocedure bezig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76
Gisteravond History Hd gekeken.
Deed het wel,maar de engelse audio was weg crazy
Tsjechisch en Hongaars deden het wel smirk


Inderdaad, ik merkte ook dat de Engelse audio weg was.

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Treedt de 1 seconde beeldfout nu ook nog op?
Anders weten we meteen, of die mogelijk door de codering komt.


Neen, het was mij al duidelijk dat er "fout" zat in de seca3 codering, nu er niet gecrypt wordt is er dus ook geen storing.

Deze storing is hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door het versturen van corrupte EMM's waardoor 1 voor 1 de kaarten uitvielen. Zoals bekend worden de EMM's met de "kaartverlenging" niet allemaal tegelijk verstuurd.
Mijn kaart is bv niet uitgevallen en kijk eens naar de datums:

SECA card xxxxxxxxxx entitlements:
0000 MANAGMENT : 2010-07-04
006a CANALDIGITAAL : 2010-07-05

Bij eerdere reactie's in dit draadje zie ik alleen maar nieuwere datums dus het lijkt echt een corrupte reeks EMM's te zijn geweest.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb ik nog een tip voor de technici van CD: er zit waarschijnlijk een soort "millenniumbug" in de Seca kaart.

Als ik me niet vergis begint de jaartelling op die kaarten in 1996. Wellicht zijn er te weinig bitjes gereserveerd voor de datum?

Dus als jullie de datum weer even terugzetten (zie mijn vorige post) dan hebben jullie 2 maanden de tijd om het probleem op te lossen. laugh

 

PS Dit is natuurlijk weer wat gefilosofeer van mijn kant. Ik wacht eigenlijk op een reactie van een echte expert. Zijn die er hier nog??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast zzzzzzz

Het erge aan dat soort zaken is dat het weer de legale kijkers zijn die de problemen hebben.

De anderen zullen altijd wel ergens een kaart hebben die nog werkt.

Deze zonder abonnement kunnen nu af en toe gratis kijken.

 

Het is nu de zoveelste keer dat ze problemen hebben met hun codering, en dan hebben ze nog niet hun verscherpte beveiliging ingevoerd die ze aangekondigd hadden (of is dat wat nu misgelopen is ???).

Vorige keren konden ze de schuld afschuiven op de "illegale" (TVV) of niet-gecertifieerde ontvangers (CDS).

Deze keer hebben ze geen excuus.

 

Spijtig, want ze waren toch wel goed bezig de laatste tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zzzzzzz

Deze keer hebben ze geen excuus.

Spijtig, want ze waren toch wel goed bezig de laatste tijd.


Ah onze Telenet man, de zenders zijn FTA dus wat is het probleem voor de legale kijkers ze kunnen hun harddisk zo vol laten lopen met films van Film1 HD. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast zzzzzzz
Origineel bericht van: aart44
Ah onze Telenet man, de zenders zijn FTA dus wat is het probleem voor de legale kijkers ze kunnen hun harddisk zo vol laten lopen met films van Film1 HD. laugh

Ik ben de Telenet man niet (vraag gerust eens op de Telenet forums of ik het imago van de grote Telenet vriend heb :D).
Het probleem voor legale kijkers is trouwens dat ze niet alle zenders hebben waarvoor ze betalen.
Het is ook vervelend dat hun systeem het nu voor de zoveelste keer laat afweten.
Vergeet niet de vorige coderingsproblemen, en de 4 keer beelduitval bij TVV.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zzzzzzz
Het erge aan dat soort zaken is dat het weer de legale kijkers zijn die de problemen hebben.
De anderen zullen altijd wel ergens een kaart hebben die nog werkt.
Deze zonder abonnement kunnen nu af en toe gratis kijken.


Zeg zeurzak, alle kanalen zijn vrij onmiddelijk FTA gezet. Dat is een belissing ten voordele van de klant en ten nadele van de leveranciers (heel Europa kijkt nu gratis mee naar de films op Film1).

De opmerking dat er sommige zenders nu niet te bekijken zijn slaat kant nog wal. Ze doen het namelijk nog steeds voor degene die nog een werkende kaart heeft (de technische ingreep van gisteren dus op tijd is geweest). Bovendien kan CDS UPC-Direct/Canalsat/CSLink niet dwingen hun zenders FTA te gooien en kan je dus niet spreken van beleid ten nadele van de klant.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...