Ga naar inhoud


na storing CD vh1 werkt niet lekker meer


NL1PDV

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Littlesat
Citaat:

Heb hier de hele nacht de Dreambox[b/] op MTV laten staan, en 's morgens nog geen beeld erop.

Trek dan eens de netwerk stekker uit je dreambox. Dan heb je kans dat je binnen 2 minuten beeld hebt.


Wat heeft een netwerk stekker hiermee te maken??

Ik betaal genoeg voor mijn abbo op CD, en verwacht er dan ook wat voor terug.

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 211
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik wil alleen helpen...

 

Door die stekker eruit te steken sluit je CS inderdaad 100% uit.

 

Ik zou zeggen probeer het eens.

 

Werkt het hierna echt niet dan wordt het een belletje naar CDS en zal je een nieuwe kaart moeten vragen.

 

Citaat:

Dit is niet de 1ste keer dat je zo'n soort opmerking maakt

Er zijn er ook al die ik hiermee geholpen heb en vervolgens weer beeld hebben (voor een tijdje).

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens CCcam worden de zenders wel degelijk gedecodeerd via mijn kaart.

 

Maar ik zal eens de stekker eruit halen, dan kan dochterlief boven maar even geen TV kijken laugh

 

Het is voor mij niet het einde van de wereld als er geen muziekzenders zijn, voor dochterlief wel wink

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt. De kaart stuurt CWs als dit gebeurt. Alleen zijn dit niet de juiste CWs waarmee het beeld gedecodeerd moet worden. Dus het beeld blijft zwart... Heb je mijn advies al geprobeerd?

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Leg dan uit, waarom een debug van CCcam/NewCS/OSCAM aangeeft dat /dev/sci0 of /dev/ttyUSB0 een ECM OK geeft; maar het beeld zwart blijft? En dit is niet alleen bij MTV, maar dus ook bij ESPN. Een compleet andere transponder. En dit heb ik over meerdere dagen getest via zowel mijn oude Dreambox als mijn huidige HTPC.

 

En het is duidelijk alleen bij deze 2 transponders. De zenders doen het wel perfect op de reguliere transponders van Canal Digitaal, TV Vlaanderen en SkyLink (waar zowel History HD als Eurosport HD op zitten). Kortom, het probleem is niet de kaart maar iets geheel anders. En ook officiële en Canal Digitaal goedgekeurde ontvangers hebben het probleem of lossen het probleem niet op. Hell, zelfs Canal Digital geeft aan dat een vervangende kaart naar waarschijnlijkheid het probleem niet oplost.

 

En nee. Ik maak geen gebruik van "externe" bronnen.

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

 

 

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kaarten geven ECM OK aan. Maar de CW die van de kaart komt is niet de juiste waarmee je ook beeld zou moeten krijgen. De kaart berekent de sleutel dus verkeerd onder bepaalde omstandigheden (gemiste of foute EMM of andere instruktie, whatever???). En dat is het probleem.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar waarom is dit dan niet het geval bij de kanalen die gehuisvest zijn op:

 

- UPC Direct transponders (19.2e)

- Canal+ France transponders (19.2e)

- Skylink transponders (23.5e)

 

Het betreft dus alleen zenders gehuisvest op de MTV en de voormalige Arena transponder. Ik blijf erbij, dat het een probleem is op de transponder zelf.

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In ieder geval zit er iets in het signaal van die transponder die de probleem veroorzaakt... Als het per ongeluk een foutje is dan blijkt nu eigenlijk dat het wel moeilijk te vinden is.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Al met al hier nog steeds problemen.

Heb de kaart op nieuw geactiveerd maar geen pret , alleen dus na een herstart van CCcam weer beeld ..

 

M.vr.gr Peter - de NL1PDV
VU+ Solo 2 - PLI 4.0 - Oscam
uit de Friesche Havenstad Harns
Triax 80 cm 19.2 - 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...