Ga naar inhoud


na storing CD vh1 werkt niet lekker meer


NL1PDV

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Cobus R
Ok je komt er vanzelf achter.


In dat geval, als je concrete informatie hebt dan mag je dit uiteraard met ons delen.

Maar tot op heden is het probleem ook van toepassing op goedgekeurde ontvangers (bron: Dit forum maar dus ook het "officiële" forum van Canal Digitaal zelf) en tot nu toe hoor ik alleen maar geruchten dat het zou gaan om anti-share praktijken. Dit terwijl Canal Digitaal zelf het probleem in onderzoek heeft en dit ook als zodanig op zijn website heeft staan. Ook een vervangende kaart lijkt niet de oplossing, na verloop van tijd worden ze weer zwart.

In sommige gevallen lijkt de oplossing te zijn om bijvoorbeeld MTV NL te kiezen en na enkele minuten zou deze dan open moeten gaan. Maar dit werkt niet bij iedereen.

Mvg,

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 211
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

De kaart een 10 minuten in een officiele ontvanger te steken helpt hier ook.

 

Dit is echter nooit blijvend, soms enkele dagen maar soms ook een week. Kaart zit hier ook in een NEWCS server.

Rare is dat een kameraad identiek dezelfde opstelling heeft en dat daar nog geen uitval is geweest.

Het zal dus ook kaartgebonden zijn.

 

Ik vermoed dus ook dat het probleem softcam gebonden is.

Ik lees ook wel dat het zich bij officiele ontvangers voor doet maar dan vraag ik me af hoe het komt dat hier de kaart het na 10 minuten in een officiele ontvanger het terug doet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb een dreambox 800 op de camping met een top pakket deed het niet , toen ik de kaart er in deed , pulse aan gevr en na een uur beel op de mtv , twee dagen erna weer geen beeld op de mtv , weer een pulse aan gevraagd en na een 20 min weer beeld , geen share geen netwerk kabel er in dus zeg het maar .

 

xenas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: _Bartje_
De kaart een 10 minuten in een officiele ontvanger te steken helpt hier ook.




Momenteel werkt alles alweer ruim een week naar behoren.
Toen de MTV's nog op zwart waren
heb ik m'n kaart ook es in een Philips 7121 gedaan
(was een leentoestel) om te kijken wat er gebeurt.
Op MTV gezet,maar na 10 minuten niks en na 1 uur nog niks.

Dus wat bij jouw wel goed ging ging hier mis.

Maar momenteel werken alle MTV's wel weer goed
zonder dat ik iets heb veranderd...


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan die pbm heb ik ook al aan gedacht.

Want de echte eerste activatie dat de datum op 2011 staat gaat wel goed en daarna als je echte dan de kijkrechten krijgt en de datum op 21-7-2010 staat zijn bij mij de mtv's meteen zwart.

Ik had hem eerst een tijd eens effe zonder cccam moeten laten draaien(in de Canal digitaal module).

Ergens verklooit cccam dan je kijkrechten of nog iets wat we niet weten.

En daarna krijg ik dus helemaal in geen enkele module of ontvanger van de C+ boys beeld op mtv's en ook geen beeld op mtvHD.

Wat me ook opgevallen was dat op de mtv's toen ik beeld had geen enkele emm kwam.

Dit zijn mijn data nu na een dag:

0000 MANAGMENT : 2010-09-22

006a CANALDIGITAAL : 2010-09-22

En dan ook nog steeds die vele emm's(1670)

Hoe kan ik die pbm's zonder risico uitlezen ??. Heb alleen geen cardreader(mastera of zoiets) of een programma voor de dreambox.

Heeft cccam geen rare optie om meer uit te lezen???.

Als ik iets uitlezen moet op de box dan vraag het me maar.

En nog iets... Voordat de grote storing kwam had ik al veel freezes op die mtv's of het duurde vaak een minuut voordat er beeld kwam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier blijft de kaart het nu weer gewoon doen.

Op een philips HD geen enkel probleem.

Doe ik hem in de 8000 met CCcam geen probleem.

Met de 8000 en newcs geen probleem.

Gebruik ik CCcam en start deze in debug mode.

Dan zie ik nagenoeg geen EMM voorbij komen en heb idd beeld.

Als ik dit doe als ik geen beeld heb, dan stromen de EMM binnen.

En of ik de netwerk stekker er in of uit hebt maakt niet uit.

Het zou een probleem met een serie kaarten kunnen zijn.

Of met een bepaald abonnement, waar problemen mee zijn i.c.m de kaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Lemming,

 

 

Citaat:
Hoe kan ik die pbm's zonder risico uitlezen ??. Heb alleen geen cardreader(mastera of zoiets) of een programma voor de dreambox.

 

 

Ik lees de kaarten altijd met een kaartlezer uit, bijv. de Mastera, maar een andere kan ook. Wat betreft help tooltjes voor op de Dreambox waarmee je de PBM zou kunnen uitlezen is mij niet bekend. Het kan zijn dat nieuwere software hiervan wel voorzien is.

 

Of dit probleem voor bepaalde kaarten geld weet ik niet, wat ik wel weet is dat het er op lijkt dat men kaarten heeft geprobeerd te repareren na de storing. Bij de eerste sessie is dit in 4 - 5 stappen gebeurd.

 

Nu maar hopen dat er iemand anders is die dit draadje leest en die de PBM wel kan uitlezen zoals hier boven omschreven, we wachten af.

 

 

Gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@1664,

 

 

Citaat:
Ik dacht dat gbox de PBM wel uitleest, maar kan het niet meer testen.

 

 

Ik heb zo'n 6 jaar of langer terug eens een log bekeken van Gbox die ik van iemand gekregen had met een vraag over bepaalde gegevens. Ik kan mij niet herinneren of daar de PBM ook in terug te vinden was, zal eens zoeken of ik de file terug kan vinden op mijn PC, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...