Ga naar inhoud


[Rebox RE-8000HD/ RE-9000HD] Nieuwe Software v1.08.22


amrabed

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: edwin40
Inmiddels een fan geplaatst (gesoldeerd) nu afwachten,overigens die fan blijft wel 24 uur draaien,alleen als je schakelaar omzet gaat die uit.

Dit snap ik niet.
Als je de fan op de kabel van de hard disk soldeert dan moet hij toch uit gaan.
De hard disk gaat ook uit als je de tuner uit zet.


ikm zie dat je het ook hier hebt geplaats.
http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...ven#Post1860226

Groeten Remo

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 153
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: remo
Origineel bericht van: edwin40
Inmiddels een fan geplaatst (gesoldeerd) nu afwachten,overigens die fan blijft wel 24 uur draaien,alleen als je schakelaar omzet gaat die uit.

Dit snap ik niet.
Als je de fan op de kabel van de hard disk soldeert dan moet hij toch uit gaan.
De hard disk gaat ook uit als je de tuner uit zet.


ikm zie dat je het ook hier hebt geplaats.
http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...ven#Post1860226

maar niet als je de box op stand-by uit zet gr. Gert

dreambox 7025 .Rebox 9000-HD

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: arsat
Ik heb ook versie 1.08.01 er in zitten, en in de week dat ik de box nu heb, is 'ie al 2x vastgelopen.

Het zal zinvol zijn als nu je eerst iets meer informatie verstrekt voordat je nu gelijk begint te mauwen.
Welk type HDD zit in de ontvanger?

Origineel bericht van: arsat
Mijn vorige ontvanger was een Clarke-tech 3100+ PVR, die in 2 jaar tijd nooit is vastgelopen. (En die kostte maar 99 euro...)

Blijf wel reëel want je kunt een SD ontvanger qua techniek in de verste verte niet vergelijken met een HD ontvanger, dus de eventuele problemen zijn ook navenant.

Ik heb in elk geval geen vastlopers en ook geen warmteproblemen.
Het standaard plaatsen van een ventilator, als dat al nodig mocht blijken, is dan naar mijn mening ook geen activiteit die Rebox moet uitvoeren maar de fabrikant van de ontvanger.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Welk type HDD zit in de ontvanger?

WD10EACS
Ontvanger loopt vast bij afspelen van opnames.

Citaat:
Blijf wel reëel want je kunt een SD ontvanger qua techniek in de verste verte niet vergelijken met een HD ontvanger, dus de eventuele problemen zijn ook navenant.

Klopt. Ik vind problemen ook niet zo erg. Het vastlopen van het complete OS is wel erg en niet nodig. Is alleen een kwestie van beroerde firmware.
(Geloof me, ik weet waar ik over praat. Ik maak al mijn hele leven firmware voor telecommunicatieapparatuur)

Citaat:
Het standaard plaatsen van een ventilator, als dat al nodig mocht blijken, is dan naar mijn mening ook geen activiteit die Rebox moet uitvoeren maar de fabrikant van de ontvanger.

Rebox is de leverancier van de ontvanger en daardoor verantwoordelijk voor de goede werking, niet de fabrikant. (Alhoewel Rebox natuurlijk op zijn beurt de fabrikant weer kan/moet aanspreken.) Wie de ventilator inbouwt is irrelevant, zolang het maar niet de eindgebruiker is.

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: edwin40
Gilera

Als ik op mijn afstandbediening de aan/uit knop in druk,gaat de fan uit.
En de tijd verschijnt in het display

bij mijn zit de fan op de kabel van de harddisk, als ik de box op stand-by uit zet dan blijf de fan het gewoon doen ??? waarom weet ik niet. ik moet de box achter met de knop helemaal uit zetten gr. Gert

dreambox 7025 .Rebox 9000-HD

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gilera1009
Origineel bericht van: edwin40
Gilera

Als ik op mijn afstandbediening de aan/uit knop in druk,gaat de fan uit.
En de tijd verschijnt in het display

bij mijn zit de fan op de kabel van de harddisk, als ik de box op stand-by uit zet dan blijf de fan het gewoon doen ??? waarom weet ik niet. ik moet de box achter met de knop helemaal uit zetten gr. Gert


Bij mij niet,net nogmaals gecontroleert,als ik hem uit zet met de afstandbediening komt heel even de tijd daarna is de display uit,zo ook de fan.

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook denk dat het aan de software ligt, ik bedoel kijk maar eens nu zitten we op een firmware van Maart.

Eerdere software is door rebox verwijderd, het geeft aan dat ze er niet echt 100% bij zijn.

 

Het is trouwens jammer dat we op dit forum geen poll kunnen maken.

Dan hadden we BV alle problemen kunnen opsommen,iedereen die dan een bepaald probleem heeft kan dat dan aanvinken zo weet je in hoeverre en echt een probleem is.

 

Ook denk ik dat een stappenplan over hoe de firmware te programeren onontbeerlijk is.

Kijk maar in de PC wereld er is 9 van 10x altijd een exacte stappenplan over hoe te proggen.

Daar kan je volgens mij al een heleboel problemen voorkomen omdat iedereen dan hetzelfde doet, echter denk ik dat dat lampje al eerder had moeten gaan branden bij Rebox

 

Ik heb verschijnende keren de 97 versie erin gezet door omstandigeheden, en elke keer komt er weer een ander vreemd probleem/probleempje naar boven.

 

Mischien dat er zooi achter blijft van eerdere firmware,s

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: edwin40
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook denk dat het aan de software ligt, ik bedoel kijk maar eens nu zitten we op een firmware van Maart.
Eerdere software is door rebox verwijderd, het geeft aan dat ze er niet echt 100% bij zijn.

Het is trouwens jammer dat we op dit forum geen poll kunnen maken.
Dan hadden we BV alle problemen kunnen opsommen,iedereen die dan een bepaald probleem heeft kan dat dan aanvinken zo weet je in hoeverre en echt een probleem is.

Ook denk ik dat een stappenplan over hoe de firmware te programeren onontbeerlijk is.
Kijk maar in de PC wereld er is 9 van 10x altijd een exacte stappenplan over hoe te proggen.
Daar kan je volgens mij al een heleboel problemen voorkomen omdat iedereen dan hetzelfde doet, echter denk ik dat dat lampje al eerder had moeten gaan branden bij Rebox

Ik heb verschijnende keren de 97 versie erin gezet door omstandigeheden, en elke keer komt er weer een ander vreemd probleem/probleempje naar boven.

Mischien dat er zooi achter blijft van eerdere firmware,s



nou dat weet ik wel zeker want als ik de nieuwe firmware er op heb gezet, is het hoe zal ik het zeggen { kut } ik vind dat Rebox eens gewoon een firmware moet maken dat je de box kunt leeg maken, van al die troep die achter blijft. want als in het menu dat weet ik wel zeker want zins ik de firmware 108.22 er op heb gehad en nu de 108.01 terug heb de stand-by power op uit zet, gaat de box als ik die uit zet met de afstandbediening niet helemaal uit, zo als het hoort. het ligt wel degelijk aan de firmware. als ze een nieuwe firmware uit brengen en die niet goed is, en je weer terug gaat naar de oude firmware blijft er troep achter van de nieuwe firmware, en dan blijf je problemen houden. of ik ben gek maar dat denk ik niet ik ga dit ook eens mailen naar Rebox. als ik antwoord krijg dan hoor jullie het wel. gr. Gert

dreambox 7025 .Rebox 9000-HD

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gilera heb je al eens gekeken via het netwerk wat er voor troep in blijft zitten?

Ik heb de harde schijf los gehaald en toen nog eens gekeken wat er in blijft zitten en dat is niet normaal.

Als je alles selecteert dan loopt hij naas de 5 gigh aan rommel.

Dit kan natuurlijk nooit.

Ook heb ik hanmatig via het netwerk geprobeerd dingen weg te gooien en dit lukt niet.

Je gooit de map leeg en het staat er direct weer

 

Ook ik ben er van overtuigt als de tuner goed leeg is en dan een nieuwe firmware instaleren zal een hoop ellende oplossen

Groeten Remo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: remo
Gilera heb je al eens gekeken via het netwerk wat er voor troep in blijft zitten?
Ik heb de harde schijf los gehaald en toen nog eens gekeken wat er in blijft zitten en dat is niet normaal.
Als je alles selecteert dan loopt hij naas de 5 gigh aan rommel.
Dit kan natuurlijk nooit.
Ook heb ik hanmatig via het netwerk geprobeerd dingen weg te gooien en dit lukt niet.
Je gooit de map leeg en het staat er direct weer

Ook ik ben er van overtuigt als de tuner goed leeg is en dan een nieuwe firmware instaleren zal een hoop ellende oplossen

denk ik ook, heb al een mail weg gedaan naar Rebox we horen het wel . gr. Gert

dreambox 7025 .Rebox 9000-HD

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast m.boretti

Ik heb een dure aanschaf gedaan met een Triax Diseq. Het bericht: Tuner 1 geen signaal is verdwenen en ik ben af van het herhaaldelijk aan en uit doen van de Rebox.

Nu wil ik uiteindelijk mijn Bigsat ophangen met een 10 in 1 (of meer) diseq.

Welk merk kan ik het beste hiervoor gebruiken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wordt dit nu niet wat al teveel OT want de keuze voor een nieuwe DiSEqC heeft toch naar mijn mening niets meer met nieuwe SW te maken.

Daarnaast vind je de eventuele hierop volgende informatie later nooit meer terug.

Misschien beter een nieuwe topic aanmaken?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast m.boretti

Jurgen, je hebt natuurlijk gelijk, maar ik heb in het begin gedacht dat het probleem: Tuner 1 geen signaal, een software probleem was.

Aangezien andere forum leden opperden dat het aan de diseq lag (en dat is inderdaad zo) leek het me zinnig om toch nog even aan die leden te melden dat het probleem opgelost is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...