Ga naar inhoud


[Rebox RE-8000HD/ RE-9000HD] Nieuwe Software v1.08.22


amrabed

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Nu nog eens op zoek naar de verklaring, waarom de Rebox zo kieskeurig is met welke Diseqc switch je gebruikt.

 

Spaun schakelt overigens supersnel.

Ik gebruik Diseqc 1.1 en Spaun switches voor op dit moment 12 LNB's.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 153
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: ceesv
Nu nog eens op zoek naar de verklaring, waarom de Rebox zo kieskeurig is met welke Diseqc switch je gebruikt.

Dat zal voor Rebox inderdaad een uitdaging zijn.
Hierin staat Rebox trouwens niet alleen, ook Dreambox heeft in het verleden problemen met DiSEqC switches ondervonden.
Om die reden zijn er op een aantal merken switches ook aanpassingen gemaakt speciaal t.b.v. gebruik op Dreambox.
Ook op mijn Venton switch staat dat deze ook speciaal voor Dreambox bestemd zijn.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast m.boretti

Jurgen,

 

ik had inderdaad een Spaun 10 in 1. Misschien is er wat water ingelopen, in ieder geval een 4 in 1 switch (welk merk weet ik niet precies) werkt wel goed.

Ik had een Wafefrontier 55 hangen, maar ben er niet tevreden over.

Heb nu een Bigsat gekocht en een Centauri 16 in 1, maar nog geen tijd gehad om die op te hangen.

Zal in de toekomst eens zien hoe die het doen.

Ben wel blij dat de problemen met geen signaal Tuner 1 in ieder geval opgelost zijn. Liever een Diseq vervangen dan een nieuwe tuner!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast m.boretti

Ik merk toch nog dat het schakelen tussen HD zenders (astra 3) en SD zenders (astra 1) toch nog wel eens het bericht: Tuner 1 geen signaal, oplevert.

Vanmiddag bij de lokale satboer maar eesn vragen welk merk diseq de minste problemen geeft met de Rebox.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: m.boretti
Vanmiddag bij de lokale satboer maar eesn vragen welk merk diseq de minste problemen geeft met de Rebox.

Het is nog maar de vraag of de lokale Satboer daar nu al een helder antwoord op kan geven.
Ik zat voor hetzelfde dilemma en ik heb maar voor een prijsgunstig merk gekozen (Venton) waar op de verpakking expliciet vermeld stond dat dit type de beste voor de Dreambox was.
Nu weet ik ook dat een Dreambox geen Rebox is maar hier was mijn Satboer wel heel stellig in, als die op de Dreambox goed functioneert dan functioneert die ook op de Rebox.
Schijnbaar heeft hij daar gelijk in want het switchen tussen Astra1, 2 en 3 gaat vrij snel en vooral probleemloos.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: m.boretti
Vanmiddag bij de lokale satboer maar eesn vragen welk merk diseq de minste problemen geeft met de Rebox.

Het is nog maar de vraag of de lokale Satboer daar nu al een helder antwoord op kan geven.
Ik zat voor hetzelfde dilemma en ik heb maar voor een prijsgunstig merk gekozen (Venton) waar op de verpakking expliciet vermeld stond dat dit type de beste voor de Dreambox was.
Nu weet ik ook dat een Dreambox geen Rebox is maar hier was mijn Satboer wel heel stellig in, als die op de Dreambox goed functioneert dan functioneert die ook op de Rebox.
Schijnbaar heeft hij daar gelijk in want het switchen tussen Astra1, 2 en 3 gaat vrij snel en vooral probleemloos.
ik heb dit eens naar gevraagt bij Rebox en dit was het antwoord gr. Gert

Er worden op onze TD nogal wat verschillende schakelaars gebruikt, de meest voorkomende zijn oa:
Triax,
Digitaly,
Spaun,

Dat de Rebox Gevoelig zou zijn is iets wat voor kort nog niet bekend was maar we nemen het wel mee in de ontwikkeling van de nieuwe software versie.
Je begrijpt wel dat er nogal wat verschillende schakelaars zijn en dat deze kwalitatief niet allemaal even goed zijn, dit is ook terug te zien bij andere ontvangers.
Er wordt dus naar gekeken en als hier een aanpassing in is gemaakt maken wij dit bekend in een release note.
Bedankt voor de tip,

dreambox 7025 .Rebox 9000-HD

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit betrouwbare bron gehoord dat 't een behoorlijke bende is op 't moment op de TD bij ReBOX.

 

Om over de hoeveelheden betas die om de haverklap vastlopen en je bak laten koken nog maar te zwijgen.

 

oh ja.. je hebt dit niet van mij smile

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MACKerMD
Uit betrouwbare bron gehoord dat 't een behoorlijke bende is op 't moment op de TD bij ReBOX.

Om over de hoeveelheden betas die om de haverklap vastlopen en je bak laten koken nog maar te zwijgen.

oh ja.. je hebt dit niet van mij smile


Ben ik even blij, dat ik een zeer redelijke en zeer betrouwbare re9000 thuis heb staan.
Die het ook nog eens heel goed doet))

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MACKerMD
Uit betrouwbare bron gehoord dat 't een behoorlijke bende is op 't moment op de TD bij ReBOX.

Om over de hoeveelheden betas die om de haverklap vastlopen en je bak laten koken nog maar te zwijgen.

oh ja.. je hebt dit niet van mij smile

ik wil niet veel zeggen, maar jij durf nog al wat te zeggen. mijn Rebox PVR 9000 HD heeft wel wat problemen maar niet van die aart . maar wat ik niet kan begrijpen dat er zo veel verschillen problemen zijn met de Rebox PVR 9000 HD. ik weet niet wat jullie er allemaal mee willen doen, ik gebruik deze alleen maar voor het kijken naar de TV. voor anderen dingen gebruik ik mijn Dreambox 7025. maar het zal wel aan mijn liggen .gr. Gert

dreambox 7025 .Rebox 9000-HD

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb sinds kort ook de laatste software erin en idd loopt mijn Rebox nu geregeld vast.

Dit had ik eerder nooit met de 97 versie.

 

Ik moet trouwens zeggen,dat ik het gevoel krijg dat je met deze reciever van de regen in de drup terecht komt.

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je met de laatste software de versie 1.08.22 bedoeld dan is het niet verbazingwekkend dat de ontvanger vastloopt.

Deze versie staat voor bekend dat de ontvanger bij een groot aantal RE-9000 gebruikers vastloopt.

Om die reden is deze versie ook weer door Rebox ingetrokken.

De laatste 'goed' werkende versie is 1.08.01 dus waarom probeer je deze niet eerst?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het vastlopen dus met de 1.08.01

Morgen is een ventilator proberen,ik heb mijn box van plaats geruilde met dvd rec, nu heeft mijn 9000HD maar 10 cm vrije ruimte erboven ( ik weet het ook niet)

En hij word toch echt behoorlijk warm

 

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook versie 1.08.01 er in zitten, en in de week dat ik de box nu heb, is 'ie al 2x vastgelopen. Mijn vorige ontvanger was een Clarke-tech 3100+ PVR, die in 2 jaar tijd nooit is vastgelopen. (En die kostte maar 99 euro...)

Ik vind dat je voor 500 euro toch tenminste wel een goed werkend apparaat mag verwachten...

Het lijkt wel of het een soort hobbyisten-club is.

(Heb Rebox ook al ge e-mailed, maar daar geven ze niet eens antwoord op...)

 

Ik heb er een ventilator ingezet. Blijft lekker koel, maar verder loopt 'ie gewoon vast...

(Het feit dat je dat zelf moet doen is natuurlijk al belachelijk...)

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...