Ga naar inhoud


Is er verschil in beeldkwaliteit tussen de 8000 en de vu+ duo?


bigtwin

Aanbevolen berichten

Apple740 (leuke tv heb je trouwens) en Jeroensky, dank voor jullie antwoord. Ik wist dat de tv moet inspelen, maar maakte me een beetje zorgen, dat ik ook een tv voor de helft van het geld had kunnen halen. Het beeld is zeker niet dramatisch, maar ook niet perfect, wat ik het wel verwacht had. Het is dan ook mijn eerste plasma.

 

Komt dus allemaal goed, moet nu dus alleen zoveel mogelijk tv kijken... :D

 

 

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: the_knarf
Hallo BigTwin,

Ik weet niet waar je woont, maar ik ben bereid om met mijn Avantgarde langs te komen om jou het verschil te laten ervaren.
PM maar als je interesse hebt.

gr, Frank


The Knarf, bedankt voor dit erg mooie aanbod. Ik denk echter ik gewoon de inspeeltijd af moet wachten... Mocht ik dan nog twijfels hebben (wat ik niet hoop) hoor je van me.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier beide staan en er is weinig verschil waarneembaar. In het begin was er nog geen plugin voor de beeldinstellingen maar nu deze op de vu ook zit kun je deze ook lekker finetunen e

n dat is zowel als de vu als de 8000 wel nodig

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Jeroensky

En bij LG heet het orbital mode, het kan zijn dat bij andere merken van Plasma tv's het anders heet bv pixel orbiter. Het heeft als functie dat beeld in korte tijden van pixels verspringt(vaak in rond, links dan hoog dan rechts dan laag), zodat een bv stilstaand logo niet continu dezelfde pixels benut (en dus fosfor kan inbranden als contrast te hoog staat bij nieuwe plasma's). Sommige plasma tv's zijn hier dusdanig ongevoelig voor dat de orbiter/orbital functie niet aanwezig is. (Als er ingebrand is, kan je proberen met white wash functie fosfor laag gelijk te trekken bij alle pixels, deze functie gebruik je korte tijd en dus niet uren en dagen lang)

 

Zie wikipedia over plasmaschermen , bij het stukje kenmerken de 4e alinea.

In dat stukje kan je tevens lezen dat een plasma tv als je 6 uur perdag tv kijkt zo 27 jaar mee kan gaan :D

 

Huh? Plast ma, nee moeder plast niet. Of een plasma is een moeder die eigenlijk incontinentiemateriaal nodig heeft. hehehhe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Jeroensky

In hoeverre is het daadwerkelijk 3D beeld.

Bij blu-Ray wordt het ook als nieuwe versie player verkocht(HDMI 1.4,. of men dan stereoscopie of lencticulair bedoeld is mij onduidelijk).

Want ik zie dat je wel bril nodig hebt bij stereoscopie.

Dan wacht ik liever op het systeem dat in China ontwikkeld wordt( lencticular lens systeem ipv stereoscopic ). Ik heb n.l. al een bril op, en om nou 3d bril over bril tedoen...

Dan zie je 3D zonder bril nodig te hebben. TCL maakt bv de TD-42F tv. Meer info bij Tom's guide .

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel opvallend dat er niemand ingaat op de opmerkingen (imho zeer geldig...) van MiLo over digitale signaaloverdracht e.d.

 

Ik denk dat sommige mensen het ergens wel jammer vinden dat alles tegenwoordig digitaal is, er valt dan weinig meer te discussieren over wat nou eigenlijk "beter" is.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Jeroensky
Origineel bericht van: Erik Slagter
Wel opvallend dat er niemand ingaat op de opmerkingen (imho zeer geldig...) van MiLo over digitale signaaloverdracht e.d.

Ik denk dat sommige mensen het ergens wel jammer vinden dat alles tegenwoordig digitaal is, er valt dan weinig meer te discussieren over wat nou eigenlijk "beter" is.


Op zich heb ik aangegeven dat ik juist de settings op dreambox en tv zo heb, dat er niks gewijzigd wordt aan signaal.(dreambox met autoresolution zo ingesteld dat resolutie op dvi net zo is als resolutie van bron).
Op tv ook geen beeldverbeteraars actief, of op heel lage stand tbv sd bron.

En ik vind digitaal een heel groot nadeel hebben:
De overdracht van DRM+AACS+HDCP+BDrom-mark en van die eigenlijk onwettige* gebruikers beperkingen die de entertainment industrie oplegt bij de hardware fabrikanten. En de politiek die er geen ruk aan doet, en de consument die het niet eens doorheeft!

*onwettig omdat je bv bij zelf gekocht materiaal wel een copie voor jezelf mag maken voor binnen je huishouding, maar ook dat wordt onmogelijk gemaakt.
Politiek doet er geen ruk aan, mogelijk wel de piratenpartij, maar ja geen hond die die partij kent laat staan er op stemt(omdat ze landelijk buiten ict gebied weer weinig standpunten hebben).

Zo ben ik ook effe m'n frustratie kwijt(niks persaoonlijks hoor, maar dat had jewel door denk ik, we kennen elkaar wel van ander forum nietwaar?).
Het is voor mij een principe kwestie, ikzelf kan die beveiligingen wel omzeilen, dreambox doet er godzeidank niet aan mee, maar ik vind het gewoon raar dat het allemaal getolereerd wordt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

AAAAAAAG wat een gezeik je gaat voor een merk of niet!!!!!!

 

ben van Topfield naar Dreambox over gegaan en er ging een wereld voor mee open

 

 

ja sorry ik vind dit dus nutteloze topics

 

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...