Ga naar inhoud


Foto´s om even bij stil te staan


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten


Ongelovelijke onderneming inderdaad. Ik verbaas me nog altijd dat de Amerikanen & Canadezen hun leven hebben durven wagen om ons te bevrijden. Andersom zou dat nooit het geval zijn denk ik. De meeste Nederlanders leken ook vrij onaangedaan toen de Duitsers ons land bezet hadden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Volgens mij om de schepen te zien bij hoge golfslag.

Dan zie je ze met een verrekijker beter. Of antennes. Of beide smile

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Waarom hingen er eigenlijk van die zeppelin ballonen aan al die schepen?


Dat zijn versperringsballonnen tegen duikbommenwerpers

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz
Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Waarom hingen er eigenlijk van die zeppelin ballonen aan al die schepen?


Dat zijn versperringsballonnen tegen duikbommenwerpers


Hier wat meer leesvoer erover http://www.worldlingo.com/ma/enwiki/nl/Barrage_balloon

Citaat:


Wereldoorlog II

In 1938 de Britten Het Bevel van de ballon werd gevestigd om steden en zeer belangrijke doelstellingen zoals industriezones, havens en havens te beschermen. De ballons waren bedoeld om te verdedigen tegen duik bommenwerpers vliegend bij hoogten tot 5.000 voet (1500 m), dwingend hen om hoger te vliegen en in de waaier van geconcentreerd luchtafweer de brand-anti-vliegtuigen kanonnen konden niet doortocht snel genoeg om vliegtuigen aan te vallen die bij lage hoogte en hoge snelheid vliegen. Door het midden van 1940 waren er 1.400 ballons, een derde hen over het gebied van Londen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf altijd verbaasd als ik dergelijke foto's of documentaires over de eerste en tweede oorlog zie. Dat mensen daartoe is staat zijn, de mens is een weeffout in de natuur.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DeBeek
Het is eigenlijk "triest" dat deze foto's zo indrukwekkend zijn.

Het blijft een erg mooie site ( al is hij nu voor de derde keer gepost ) heb er al heel wat foto's afgehaald.



foto's als document van de wereldgeschiedenis zijn MONUMENTAAL mooi en belangrijk

deels omdat het voorstellingsvermogen (heden ten dage) enorm pover ontwikkeld is en dus de verhalen geen 'impact' meer hebben zonder multimediale technieken
en omdat we veel te veel indrukken op ons netvlies krijgen via nietszeggende commerciële netwerken die het behandelen alsof het ook nietszeggend en niets betekenend is.

dank voor dit mooie document
ciao

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bigfoot
Ongelovelijke onderneming inderdaad. Ik verbaas me nog altijd dat de Amerikanen & Canadezen hun leven hebben durven wagen om ons te bevrijden. Andersom zou dat nooit het geval zijn denk ik. De meeste Nederlanders leken ook vrij onaangedaan toen de Duitsers ons land bezet hadden.


America was ook in oorlog met Duitsland... dat kwam door Pearl Harbour. Japan en Duitsland waren bondgenoten, door de aanval op 7/12/41 van Japan verklaarde America een dag later de oorlog aan de Axis. Hitler verklaarde 3 dagen daarna weer de oorlog aan America.

America leverde heel veel oorlogs goederen al vanaf het begin van de oorlog aan de geallieerde. Onder het mom van 'handel'. Duitsland is ook Amerikaanse transport schepen gaan neerhalen. Daarnaast wist ook America verdomt goed dat na Europa en Afrika zij aan de beurt zouden zijn.

Dus koester geen illusies, dit was net zoveel uit eigenbelang als welke andere motivatie dan ook. Niet dat ik ze niet dankbaar ben hoor. smile

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...