Ga naar inhoud


Monitor gebruiken als TV scherm: OK?


Aanbevolen berichten

Ik vraag me af of een monitor te gebruiken valt als een "volwaardig" TV scherm, zoiets van 19" (mobilhome) is er al in HDready misschien zelfs als HD in monitor formaat, niet in TV scherm...

Misschien bestaat die monitor ook met AB en ingebouwde luidsprekers en ev 12V aansluiting en HDMI of CVBS/RGB input.

Zijn er ook afstandbedieningen voor, kortom als men een monitor gebruikt boet men iets in van het "TVkomfort"? Want een satkijker gebruikt de "TV" toch niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites


probleem is dat de meeste monitoren geen RCA (composiet video) ingang hebben. voor een bestaande monitor is de oplossing een omzetter van RCA naar VGA.

 

in geval van een nieuwe monitor is de keuze beperkt tot (meestal) eentje met ingebouwde (DVB-T of DVB-C) tuner.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Samsung heeft in ieder geval een model die zowel als monitor als tv gebruikt kan worden...

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het algemeen wordt beweerd dat de LCD panelen in een TV van een betere kwaliteit zijn dan die van computer schermen, met name de "kijkhoek" zou groter zijn. Je kent het verschijnsel wel, dat de kleuren flets worden als je schuin voor het scherm gaat zitten.

Bij een computerscherm zouden de fabrikanten hier minder aandacht voor hebben, omdat de gebruiker er toch recht voor zit.

 

Maar misschien is dit gegeven intussen een beetje achterhaald. Je zou eens in een grote mediawinkel kunnen vergelijken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pkokki
In het algemeen wordt beweerd dat de LCD panelen in een TV van een betere kwaliteit zijn dan die van computer schermen, met name de "kijkhoek" zou groter zijn. Je kent het verschijnsel wel, dat de kleuren flets worden als je schuin voor het scherm gaat zitten.
Bij een computerscherm zouden de fabrikanten hier minder aandacht voor hebben, omdat de gebruiker er toch recht voor zit.

Maar misschien is dit gegeven intussen een beetje achterhaald. Je zou eens in een grote mediawinkel kunnen vergelijken.


Kwestie van prijs.. Het hard van een tv/monitor is het zogenaamde panel. Bij computer monitoren worden hele andere eisen gesteld dan voor een tv.

Bij computer monitoren is de reactietijd erg belangrijk (voor games met name) en wordt erg vaak een TN panel gebruikt. Deze heeft de genoemde bovenstaande nadelen. De betere (en dus duurdere) schermen maken gebruik op varianten van PVA of IPS panels. Die zijn erg kleurecht en hebben een grote kijkhoek

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Ik weet niet meer welke ik precies heb uitgeprobeerd, ik meen een 23 inch. Hij werkte prima op de VU+ Duo. Ik heb hem niet genomen omdat ik hem toch net iets te klein vond, bij voetbal merkte dat bij beweging van de camera de witte lijnen een beetje zigzag werden en ook als toegift omdat de firma waar ik hem kocht in hun blaadje dat ik dezelfde dag in de bus kreeg aangaf dat hij de volgende week een stuk goedkoper verkocht zou worden, waardoor ik (misschien niet terecht?) een beetje een vieze smaak in m'n mond kreeg.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb een LG 23" hd schermpje aan mijn desktop hangen via dvi, en voor de laptop ligt er nog een vga kabel. Op de hdmi aansluiting zit een vu+ uno, en dat werkt prima.

 

De lg kan terug schakelen naar de gebruikelijke video formaten die bij satelliet worden gebruikt, maar ik laat de stb gewoon 1080i uitsturen.

 

Geluid gaat wel over hdmi, alleen de monitor beschikt over een hoofdtelefoonaansluiting en er zitten geen speakers in. Maar qua gebruik als tv scherm voldoet het prima.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...