Ga naar inhoud


Kleine freezes vlaamse kanalen


hanskedrie

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds een week last van kleine "freezes" op de vlaamse kanalen. Het beeld staat ongeveer 1 seconde stil en je ziet even allemaal blokjes.

 

Ik heb het enkel op de vlaamse kanalen, niet op de FTA kanalen en ook niet op de CD kanalen.

 

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben, of moet ik het toch in de schotel/ontvanger (VU+) gaan zoeken?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 180
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

is een algemeen bekend probleem - wordt veroorzaakt door de seca3 codering. Canaal Digitaal "onderzoekt" het probleem. Er lopen hierover trouwens al meerdere threads.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik merk het sinds een paar weken op bij TVV. Heb gisteren n og naar een film gekeken op RTL7 maar daar heb ik niets gezien, geluk gehad zeker ? Maar het zou dus met de seca3 codering te maken hebben, iets wat ze onlangs grondig verknoeid hadden.

ik krijg trouwens nog steeds 5x méér EMM's dan ECM's binnen op mijn TVV kaart - normaal kan ik dat niet noemen .....

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jean-Claude
is een algemeen bekend probleem - wordt veroorzaakt door de seca3 codering. Canaal Digitaal "onderzoekt" het probleem. Er lopen hierover trouwens al meerdere threads.


CanalDigitaal onderzoekt het probleem?

graag wat info desbetreffend.

er zijn nog al wat kaarten in omloop
die op verschillende apparatuur (ondanks de certificering van CanalDigitaal en hun voorkeur receivers) gebruikt worden.
men zou dan, gezien je stelling, op alle abonnementen problemen hebben.

dat is echter niet zo
men hoort alleen van enkelen die een freeze / blokjes probleem hebben
daar is inderdaad al heel veel over geschreven
alsook oplossingen voor aangedragen

welke bij jullie werken is mede afhankelijk van je receiver/firmware/emu of softcam en diens configuratie.
ciao

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige wat mij is opgevallen was blokvorming tijdens een voetbalwedstrijd vorige week vrijdag op NED1HD, bij overschakelen naar SporzaHD was er daar geen blokvorming, maar bij het daarop terugschakelen naar NED1HD heb ik ook geen blokvorming meer gezien en ben ik ervan uitgegaan dat het misschien een probleem bij de uplink was. Enig ander probleem heb ik nog niet gezien op mijn Philips 7121.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast SatMann

Ik merk dit fenomeen bij eenHD heel sterk.

en dat op de dm500HD die gelinkt is aan mijn dm800HD(waar de local in zit)

en op de dm800HD idemdito.

 

dus ofwel werkt hun tijdsklokje voor ecm's niet te goed (zit erbij sinds die laatste ramp updates) ofwel zitten ze met een nieuw probleem.....ik gok op hun verkleining van de tijd voor ECM die hun parten speelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig lees ik dit hier, ik heb er ook al een paar keer last van gehad en wou al aan mijn schotel beginnen, alleen zag ik dat ik toch een goed signaal had en wist niet goed wat te doen.

Is gelukkig bij deze duidelijk.

geholpen worden is leuk, iemand anders kunnen helpen leuker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...