Ga naar inhoud


Bug in beeldscherm


satvet

Aanbevolen berichten

Iemand hier op Sat4All heeft zo'n lopend vliegje als avatar. Je krijgt zelfs bij dat plaatje al de neiging over je scherm te vegen.

Nu heb ik al een paar minuten iets dergelijks op scherm. Het lijkt een klein vliegje van 1 á 2 pixels breed en zo'n 6-8 pixels lang.

Alleen, ik krijg het niet weggepoetst, zelfs flinke druk op het scherm dat zelfs de kleuren wijzigen maakt niet uit. Het bugje blijft vrolijk "in" het scherm rondkruipen, echt een insectenloop, links en rechts zoekend.

 

Je zou zweren dat er een vlieg in het LCD scherm zit.

 

Het bugje kruipt net over de o van powered bij, ongeveer die lengtemaat heeft het.

 

Filmpje is gelukt, maar hier vast een foto. Het bugje zie je in de witte balk onder onderwerpen.

post-23546-1318261128,9076_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het draagt eigenlijk niet bij aan een oplossing, maar een grapje

moet toch kunnen. Als een "vet" zou je er toch geen moeite mee

moeten hebben. Ik raad Droncit aan.

 

Wel lastig. Kan er geen fruitvliegje o.d. tussen zijn gekropen?

Of een grapjas heeft je echt een bug bezorgd. Heb je al hier en daar gekeken op het www?

 

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kriebie

Bug of virus?
Is het ook zichtbaar in een schermafdruk?


Hmmm, da's een goeie. Alleen jammer dat ie nu even uit beeld is gelopen maar mocht ie terugkomen probreer ik dat even uit.

De kans op een bug in de zin van PC-virus lijkt me minimaal. De beveiliging hier is naar verluid beter dan die bij het netwerk van defensie.......
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik heb 11 jaar bij de Koninklijke Luchtmacht gewerkt en geloof me, óók daar heeft men wel eens last van een virus.

 

Er bestaat niet iets zoals 100% beveiliging.

 

Mij lijkt dit ook een virus of een flauwe grap.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Ik heb 11 jaar bij de Koninklijke Luchtmacht gewerkt en geloof me, óók daar heeft men wel eens last van een virus.

Er bestaat niet iets zoals 100% beveiliging.

Mij lijkt dit ook een virus of een flauwe grap.

Mvg,

Michel


Klopt, enige maanden geleden lag het hele net vrijwel plat. sick
Maar maandag ochtend direct na opstarten erg onwaarschijnlijk dat er een besmetting heeft plaats kunnen vinden. Gelukkig is ie nu al een tijdje buiten beeld.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Marco275
Het is al langer bekend dat insecten in het LCD paneel kunnen kruipen. FF googelen en de topic starter had het geweten.
Het is vooral verstandig er niet op te drukken want dan weet je sowieso zeker dat het die plek niet meer zal verlaten.

klik en



Tsjaa, ik Google veel maar alleen als ik verwacht iets te vinden. Dit leek me zo onwaarschijnlijk dat ik niet gezocht heb.
Na eerste opmerking stond ie nog stil, dacht eerst een clustertje dode pixels, vandaar de druk.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb er wel eens iets over gelezen bij een HP scherm.

Daar was de afdichting niet in orde, en was er een klein beestje in het scherm terecht gkomen.

HP heeft toen onder garantie het scherm vervangen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Het is al langer bekend dat insecten in het LCD paneel kunnen kruipen. FF googelen en de topic starter had het geweten.
Het is vooral verstandig er niet op te drukken want dan weet je sowieso zeker dat het die plek niet meer zal verlaten.


Vraag me dan alleen wel af waar dat insect dan precies inkruipt zodat het zichtbaar is.
Zou dan tussen het backlight en de achterkant van het scherm moeten zijn.
In dat geval kun je drukken wat je wilt maar druk je 'm ook niet plat.


Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit heb ik ook gehad, zaten er een stuk of 6 in het beeldscherm van m'n laptop.

Had ermee buiten gezeten, op een dag dat er onweer in de lucht zat.

Na een dag of 2 zaten er nog 3 dood achter het glas, de andere waren verdwenen.

De fabrikant heeft toen onder garantie het probleem opgelost.

 

groetjes,

 

Maestro

- - - - To SAT or not to SAT , that's the question - - - -

 

** Dreambox 500S - Humax 5400 - Target CI2000 **

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Citaat:
Het is al langer bekend dat insecten in het LCD paneel kunnen kruipen

 

Zo'n vliegje heb ik ook in 1 van me schermen zitten. Maar die beweegt niet meer.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe die insectjes heten in het AN maar in West-Vlaanderen heten ze "donderbeestjes" langwerpige insectjes die bij zwoel weer (vaak voor onweer) overal opduiken.

In Duitsland zijn er vaak hele plagen waarbij ze veel LCD-schermen teisteren...

 

Edit: Gevonden! Het zijn tripsen. Ze zijn tussen de 1 en de 3 mm groot, maar ik heb enkel nog maar de hele kleintjes van 1 mm gezien. Klik.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Marco275
Het is al langer bekend dat insecten in het LCD paneel kunnen kruipen. FF googelen en de topic starter had het geweten.
Het is vooral verstandig er niet op te drukken want dan weet je sowieso zeker dat het die plek niet meer zal verlaten.

klik en


Zeker weten, het (in de volksmond genoemde) onweersbeestje die kan langs de kleinste kieren naar binnen.
Beveiligingsdetectoren hebben er o.a. vaak last van als het benauwd weer is (nou valt dat laatste nu wel mee)

Satelliet spullen verkocht, kijk nu met plezier via de kabel (Ziggo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...